حواشی دربی 98

پسران روی ماتا مربی استقلال امیدوارند مجوز حضور آنها در ورزشگاه برای دیدن دربی صادر شود.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم هایاستقلال(تاج) ایران و پیروزی(پرسپولیس) تهران از ساعت 17:30 امروز سه شنبه(29 آذر 1401) از هفته دوازدهم لیگ برتر فصل 1401/1402 در ورزشگاه آزادی تهران و بدون حضور هواداران برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

             

** حال و هوای ورزشگاه سرد آزادی بدون تماشاگر را در زیر ببینید.

*کاروان پرسپولیس زودتر از استقلال و بدون حضور یحیی گل محمدی وارد ورزشگاه شد.

*دیاباته همراه تیم پرسپولیس به رختکن رفت.

*یحیی گل محمدی و افشین پیروانی به همراه اعضای کادر فنی و دیگر عوامل، پس از دقایقی با اتوبوس دوم پرسپولیس وارد ورزشگاه شدند.

*کاروان استقلال همزمان با تیم داوری وارد ورزشگاه آزادی شد. 

*برخلاف اعلام قبلی، عارف غلامی در جمع استقلالی‌ها غایب بود. علاوه بر این، ابوالفضل جلالی، آمانوف و علیرضا رضایی(دروازه‌بان دوم آبی‌ها) غایب بازی امروز هستند. محمدحسین زواری نیز با لباس شخصی در ورزشگاه حضور یافت.

*پسران روی ماتا دستیار ساپینتو، در ورزشگاه حاضر شدند، آنها امیدوارند مجوز حضورشان در ورزشگاه برای دیدن دربی صادر شود. بیژن طاهری سرپرست استقلال مشغول انجام‌ هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای ورود آن‌ها به استادیوم فوتبال شد.

*پس از ورود تیم استقلال به ورزشگاه ریکاردو ساپینتو از ورزشگاه دیدن کرد.

*تیم داوری مسابقه به همراه عوامل برگزاری از زمین مسابقه بازدید کردند و عکس یادگاری گرفتند.

*با وجود تعطیلی دو ماهه مسابقات، بخش‌هایی از ورزشگاه آزادی همچنان در حال ترمیم است.

 *ترکیب تیم فوتبال استقلال در مصاف با پرسپولیس: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، روزبه چشمی، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری.

** براین اساس یحیی گل‌محمدی تیمش را بر ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گیورگی گولیسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، امید عالیشاه و مهدی ترابی راهی زمین خواهد کرد.

** در حالی که پرسپولیس برای دیدار دربی لوکادیا و شیخ دیاباته را در اختیار نداشت، گل محمدی باز هم به عبدی و پاکدل اعتماد نکرد و بدون مهاجم تخصصی برای دیدار با استقلال آماده شد.

** در میان پرچم های بزرگ استقلال و پرسپولیس در طبقه اول ورزشگاه، بنر بزرگی از چهره شهید حاج قاسم سلیمانی هم قرار گرفته بود.

** سید حسین حسینی و سینا سعیدی فر دروازه‌بان‌های استقلال اولین بازیکنانی بودند که برای گرم کردن وارد زمین شدند و زیر نظر بهزاد غلامپور به تمرینات اختصاصی مشغول شدند. این در حالیست که مربیان پرسپولیس زودتر از آبی‌ها ابزار تمرین را در زمین چمن آماده کرده بودند.

** علیرضا بیرانوند با گارد صورت برای گرم کردن وارد زمین شد. احمد گوهری دروازه‌بان دوم پرسپولیس نیز با بهزاد علامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال خوش و بش کرد.

** در شرایطی که پیش تر استقلال ترکیب خود را اعلام کرده بود اما در ادامه این ترکیب را تغییر داد. بر این اساس با نظر کادرفنی استقلال، سعید مهری به جای مهدی مهدی‌پور در دربی به میدان می‌رود.

** با وجود اینکه اعلام شده بود این مسابقه حتی مهمان نیز نخواهد داشت، افراد زیادی در جایگاه ویژه حضور دارند.

*علی امیری، سعید فتاحی و پرویز مظلومی از تیم مدیریتی باشگاه استقلال در ورزشگاه حاضر هستند. محمد محمدی معاون باشگاه پرسپولیس نیز در جایگاه ویژه مستقر شد.

*عارف غلامی، مدافع استقلال که به دلیل مصدومیت دربی را از دست داده بود برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی آمد اما از آنجایی که اسم او در لیست میهمانان نبود از ورودش به ورزشگاه ممانعت به عمل آمد. این در حالی است که او در تلاش بود تا به وارد ورزشگاه شود.

*با وجود تاکید شورای تامین پیرامون عدم حضور تماشاگر و میهمان ویژه، افراد متفرقه زیادی برای تماشای بازی در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

*پیش از آغاز بازی از رضا کرمانشاهی داور سابق فوتبال کشورمان تقدیر شد.

حواشی دربی 98

*در حالیکه ساعت برگزاری دربی ۱۷:۳۰ اعلام شده بود، این مسابقه با ۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

*عارف غلامی، ابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی و‌محمدحسین زواری، مصدومان استقلال هستند که روی سکو حضور دارند.

*ازدحام جمعیت روی پله‌ها باعث شد نیروی انتظامی افراد متفرقه را به سمت راهرو هدایت کند تا پس از مشخص شدن محل استقرارشان، به تماشای بازی بپردازند.

*پس از گل اول پرسپولیس مهدی ترابی به لب خط آمد و با پریدن در آغوش یحیی گل محمدی، شادی خودش را با سرمربی قرمزها تقسیم کرد.

*موقعیت‌سوزی ترابی در دقیقه ۲۰، علاوه بر افسوس گل‌محمدی، بهت و حیرت ساپینتو را نیز در پی داشت.

*علی فتح الله زاده و رضا درویش مدیرعاملان دو باشگاه، در ورزشگاه حضور ندارند.

*برخلاف مسابقات گذشته، خبری از رفتارهای هیجانی ساپینتو نیست و حتی پس از گل تساوی استقلال، مربی آبی‌ها خوشحالی معمولی داشت.

*تعدادی از تماشاگران حاضر در راهروی ورزشگاه با عوامل نیروی انتظامی درگیر شدند و به زدوخورد پرداختند.

حواشی دربی 98

حواشی دربی 98

** پس از گل دوم استقلال، ساپینتو در کنار خط با سعید مهری صحبت کرد و نکاتی برای بازی در میانه زمین به او تذکر داد.

*ارسلان مطهری، مهاجم استقلال پس از گلزنی اشک شوق ریخت.

*در دقیقه 60 این بازی مربیان هر دو تیم دست به تعویض زده و هر کدام سه تغییر در ترکیب تیم خود ایجاد کردند.

*در دقیقه 64 ساپینتو، ماتا و خسرو حیدری از کادرفنی استقلال کنار خط بودند که باعث شد داور چهارم به مربی ایرانی استقلال تذکر بدهد.

*مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در ورزشگاه حضور پیدا کرد تا دربی را از نزدیک تماشا کند. هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال هم در ورزشگاه حضور دارد. فغانپور مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال هم در ورزشگاه حضور دارد و بارها با هدایت ممبینی گفت‌وگو کرد.

*آرش رضاوند پس از دریافت کارت زرد، به دلیل مصدومیت با برانکارد از زمین خارج شد. هافبک استقلال پس از مداوا وارد زمین شد، اما قادر به ادامه بازی نبود و درخواست تعویض کرد و مهدی قائدی جایگزین وی شد.

*ساپینتو که با ماتا در مورد نکات فنی بحث می‌کرد، در یک لحظه عصبانی شد و دست خودش را روی پایش کوبید.

*برخلاف استقلال که خسرو حیدری و ماتا مدام به کنار خط می‌آیند تا در کنار ساپینتو به هدایت بازیکنان بپردازند، مقابل نیمکت پرسپولیس تنها یحیی گل محمدی کنار زمین حضور دارد.

*در دقیقه۹۰ و در حالی که پرسپولیس گل مساوی را به ثمر رسانده بود، ساپینتو به تصمیم داور اعتراض داشت که سروش رفیعی او را آرام کرد.

*قبل از سوت پایان بازی نیمکت نشینان پرسپولیس بازی را ایستاده تماشا می‌کردند.

*ساپینتو هم با ترابی خوش‌وبش کرد و این دو با هم گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادند.

** ارسلان مطهری با گلی که به پرسپولیس زد تعداد گل‌هایش به این تیم به عدد 4 رسید تا در تاریخ لیگ برتر به آمار فرهاد مجیدی و مجتبی جباری دو بازیکن سابق این تیم در دربی برسد.

** دیدار دو تیماستقلال(تاج ایران) و پیروزی تهران از هفته دوازدهم لیگ برتر با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

*حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد تیم داوری بازی استقلال و پرسپولیس در نیمه اول اظهار داشت:

این صحنه کار عالی محمدجواد مداح کمک داور اول را می‌رساند اگر این صحنه در جام جهانی رقم می‌خورد حتماً به VAR می‌رفت اما گل چشمی کاملاً صحیح بود فقط دست این بازیکن در وضعیت آفساید قرار داشت که دست جزو آفساید محسوب نمی‌شود.

خود روزبه چشمی با آخرین مدافع پرسپولیس در یک خط و شرایط مساوی قرار داشت. با دست هم که گل  زده نمی‌شود به همین دلیل وقتی دست در موقعیت آفساید قرار بگیرد گل صحیح است.

در نیمه اول موضوع قابل بحثی در بازی رقم نخورد به دلیل غیبت تماشاگران بازی کاملاً آرامی را شاهد بودیم. کارت زردی هم که در دقیقه 18 به سعید مهری داده شد درست بود. در دقیقه هفت صحنه‌ای داشتیم که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع پرسپولیس برخورد کرده اما زاهدی‌فرد اعتقاد به کرنر داشت و تصمیمش درست بود.

سلیمانی در خصوص صحنه مشکوک درون محوط جریمه استقلال در وقت‌ اضافه نیمه اول گفت: بعید می‌دانم در آن صحنه توپ به دست رفائل سیلوا خورده باشد اگر هم برخوردی باشد دست او در حالت تکیه‌گاه قرار گرفته و این حرکت نمی‌تواند پنالتی باشد. 

وی در مورد اعلام شدن 2 دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول این مسابقه در شرایطی که در جام جهانی وقت اضافه بیشتری گرفته می‌شد، عنوان کرد: با توجه به جریان بازی اگر چنین دیداری را در جام جهانی شاهد بودیم پنج دقیقه وقت اضافه اعلام می‌شد من با علیرضا فغانی در مورد زمان زیاد وقت اضافه نیمه‌های اول برخی مسابقات صحبت کردم که او می‌گفت من به عنوان داور وسط وقت اضافه‌ای در نظر می‌گیرم البته به جز داور چهارم یک داور ذخیره که وقت را محاسبه می‌‌کند. او با توجه به اتفاقاتی که در جریان بازی و تعویض‌ها رقم می‌خورد وقت اضافه را لحاظ می‌کرد.

در اتاق VAR هم فردی وجود داشت که وقت‌ها را محاسبه می‌کرد. نتیجه آرا جمع‌بندی شده و داور چهارم وقت اضافه را اعلام می‌کرد اما در کشورمان هرچه مدنظر داور وسط باشد لحاظ خواهد شد و کسی نیست که وقت نگه دارد.

*مهدی تاج در پایان دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس درمورد عدم حضور تماشاگران اظهار داشت:

امروز  آلودگی هوا داشتیم و به همین دلیل بازی بدون تماشاگر شد. اگر هوا آلوده نبود یحتمل بازی با تماشاگر برگزار می‌شد.

** مهدی تاج درمورد بازی گفت:

من بازی را خوب دیدم. حداقل این مسابقه گل داشت. اگر بازی صفر بر صفر می‌شد شاید شرایط فرق می‌کرد، اما الان لیگ پر بازده است. امیدوارم سایر بازی‌ها هم خوب باشند.

*رئیس فدراسیون فوتبال از پاسخگویی درمورد آخرین شرایط سرمربی تیم ملی فوتبال طفره رفت و حاضر به پاسخگویی نشد.

   

به گزارش استقلال نیوز، به دلیل جعل مدرک توسط فدراسیون فوتبال و تیم پیروزی(پرسپولیس) و همچنین عدم برگزاری دیدار سوپر جام، خبرگزاری استقلال‌نیوز همچون دیگر استقلالی‌ها، نتیجه این داربی(سوپر جام کذایی) را قانونی ندانسته و آن را لحاظ نمی‌کند و نخواهد کرد.

  

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

هفته دوازدهم لیگ برتر/ مصاحبه استقلالی ها پس از تساوی دربی نود و هشتم؛ حیف شد تمرکز کافی نداشتیم و گل دریافت کردیم!

هفته دوازدهم لیگ برتر/ نشست خبری ریکاردو ساپینتو پس از دربی نود و هشتم: بازی را جنگنده شروع نکردیم!

هفته دوازدهم لیگ برتر/ تساوی در دربی، بدون شادی گل؛ باز هم استقلال اسیر ضربات ایستگاهی شد!

هفته دوازدهم لیگ برتر/ تساوی استقلال و پرسپولیس در نیمه نخست؛ ارسلان و گیتاری که کوک نیست!

هفته دوازدهم لیگ برتر/ ترکیب تیم فوتبال استقلال در دربی نود و هشتم؛ استقلال، پرسپولیس.. وقتی حس و حال هیچکس مثل سابق نیست!

هفته دوازدهم لیگ برتر/ نشست خبری ریکاردو ساپینتو پیش از دربی نود و هشتم: امیدوارم عملکرد خوبی از سه تیم شاهد باشیم!

داوران هفته دوازدهم لیگ برتر 01/02 مشخص شدند؛ داور اهل بُرازجان قاضی دربی نود و هشتم!

هفته یازدهم لیگ برتر/ بالاخره ساکت در هوادار مقابل استقلال زانو زد؛ بی‌دقتی مهاجمان زنگ خطری برای ساپینتو!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار