ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از دربی تهران گفت: تنها کاری که در نیمه دوم می‌توانستیم انجام بدیم و انجام ندادیم این بود که تصمیم‌های آخر را خوب نگرفتیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، ریکاردو ساپینتو  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از دربی نود و هشتم، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:

  

* تساوی در دربی؟

به نظر من، ما در 20 دقیقه اول جنگنده نبودیم و بازیکنانم خوب ظاهر نشدند. در دربی باید جنگنده ظاهر شویم و برای توپ‌های اول و دوم و ضربات کاشته بجنگیم.

می‌دانستیم که حریف چه برنامه‌هایی دارد. کرنرهای کوتاه کار می‌کند و... این هفته خیلی سخت روی ضربات کاشته کار کرده بودیم. می‌دانستیم که آنها می‌توانند روی ضربات ایستگاهی به ما ضربه بزنند. همه چیز را درمورد پرسپولیس می‌دانستیم. امروز ترکیبی را انتخاب کردم که میانگین قدی بالایی داشت و جنگنده بود. حریف فشار زیادی به خود وارد کرد، چون لوکادیا را نداشتند. متاسفانه زیاد قوی ظاهر نشدیم. 

وقتی گل را دریافت کردیم واکنش نشان دادیم. به بازی برگشتیم و با یک استراتژی خوب توانستیم گل بزنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم. در نیمه دوم خیلی باقدرت ظاهر شدیم و گل دوم را هم زدیم. برخی از بازیکنان مثل سلمانی ضعف بدنی داشتند و باید چند تغییر ایجاد می‌کردیم. تنها کاری که در نیمه دوم می‌توانستیم انجام بدیم و انجام ندادیم این بود که تصمیم‌های آخر را خوب نگرفتیم.

آنها در نیمه دوم شانسی نداشتند. یک سانتر کردند و فرصت زیادی نداشتند. بازی برای ما بود، اما 2 امتیاز از دست‌مان رفت. تیم حریف روی دو ضربه کاشته توانست موقعیت ایجاد کند؛ البته ما هم روی این موضوع کار کرده بودیم.  بازی خوبی بود. به شاگردانم تبریک می‌گویم. آنها خوب کار کردند. پرسپولیس هم کیفیت بالایی داشت و خوب کار کرد. از حالا خود را برای بازی بعدی آماده خواهیم کرد.

* کیفیت دربی؟

دربی سخت است، چون هر دو تیم سخت کار و پرفشار بازی می‌کنند. در دربی باید جنگنده باشید و به صورت موثر از فرصت‌ها استفاده کنید. جزئیات است که سرنوشت را تعیین می‌کند. گاهی از لحظات استقلال می‌توانست بیشتر صاحب توپ باشد، اما پرسپولیس هم قوی بود و اجازه کار به ما نمی‌داد. تا آخر چیزی نمانده بود که برنده شویم، اما خب یک کرنر همه چیز را خراب کرد.

عملکرد تیم داوری در این مسابقه؟

بازی را خوب قضاوت کرد و خیلی جدی سوت زد. گاهی به سود ما بود و گاهی هم به سود حریف. شاید ضربه کاشته‌ای که برای پرسپولیس به گل تبدیل شد، خطا نبود، اما داور درمجموع قضاوت خوبی داشت.

* این نتیجه چقدر در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار خواهد بود؟

هنوز 18 بازی باقی مانده است. قضاوت کردن زود است.

* تعویض روزبه چشمی؟

ما بازی مالکانه زیادی نداشتیم و در هنگام تعویض روزبه می‌خواستیم تغییراتی ایجاد کنیم. مهری هم کارت زرد داشت. روزبه بازیکنی است که تیم را خوب بالانس نگه می‌دارد، اما پرسپولیس امروز بازی مستقیم انجام نمی‌داد و پاس‌های کوتاه می‌داد. فکر کردم که زبیر می‌تواند بیشر به تیم کمک کند و به همین دلیل تعویض کردیم.

دریافت 2 گل روی 2 ضربه ایستگاهی؟

می دانستیم که بازیکنان پرسپولیس از جمله دانیال و صادقی و ترابی و ... کیفیت بالایی دارند. برای ارسال‌های آنها هم آماده بودیم. از سمت چپ ترابی سانتر می‌کرد. ما روی این موضوع کار کرده بودیم.

می‌دانستیم که توپ‌های آنها همیشه به محوطه کوچک ارسال می‌شود و کرنرهای کوتاه و ترکیبی می‌زنند. روی این موضوعات کار کرده بودیم، اما نتوانستیم آنها را کنترل کنیم.

برای توپ‌های دوم هم خودمان را آماده کرده بودیم، اما در این امر هم گاهی موفق نبودیم. می‌دانستیم که باید چه کاری انجام دهیم، اما در دقیقه 90گل خوردیم که این موضوع ناراحت کننده است، چون 3 امتیاز در اختیار ما بود.

* اگر به دقیقه 78 برگردید چه تصمیمی می‌گیرید که استقلال برنده بازی شوید؟

ما درحال پیروزی بودیم. تیم حریف فرصت چندانی نداشت. نمی‌دانم چه بگویم. اگر می‌بردیم درمورد این موضوع حرف نمی‌زدیم. با مصدوم‌هایی که ما داریم تصمیم‌های خوبی گرفتیم.

کسی نمی‌تواند جواب این سوال را بدهد. بخاطر تعویض‌هایی که کردیم بازی مساوی نشد. اگر به میانگین قدی ما نگاه کنید، غیر از صالح سایر بازیکنان بلند قد بودند، اما بازهم گل خوردیم. میانگین قدی ما کوتاه نبود، اما بازهم با این شرایط دو گل روی پربه ایستگاهی دریافت کردیم که باید بگویم فوتبال همین است.

 

به گزارش استقلال نیوز، به دلیل جعل مدرک توسط فدراسیون فوتبال و تیم پیروزی(پرسپولیس) و همچنین عدم برگزاری دیدار سوپر جام، خبرگزاری استقلال‌نیوز همچون دیگر استقلالی‌ها، نتیجه این داربی(سوپر جام کذایی) را قانونی ندانسته و آن را لحاظ نمی‌کند و نخواهد کرد.

 

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته دوازدهم لیگ برتر/ تساوی در دربی، بدون شادی گل؛ باز هم استقلال اسیر ضربات ایستگاهی شد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار