شکایت شهرخودرو از پیروزی

تخلف باشگاه پیروزی(پرسپولیس) و عدم اجرای قانون در پرونده‌ای که شهرخودرو در آن محق است، نمونه بارز بی‌قانونی و عدم اجرای عدالت درفدراسیون فوتبال است‌.

 

به گزارش استقلال نیوز، با وجود تخلف محرز تیم پیروزی(پرسپولیس) در ماجرای پرداخت مبلغ رضایتنامه یحیی گل‌محمدی به باشگاه شهرخودرو اما رسانه‌ها به جای پرداختن به این موضوع مهم به دنبال به حاشیه کشیدن استقلال(تاج) هستند و اصل عدالت را زیر پا گذاشته‌اند.

در ادامه مروری داریم بر ماجرای این تخلف بزرگ و جرایمی که باید برای آن در نظر گرفته شود:

 

* شرح ماجرا:

1) در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ به دنبال شکایت پدیده در کمیته تعیین وضعیت، باشگاه پرسپولیس با رای شماره ۱۸۹۰ محکوم می شود.

2) به تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به شکل کامل و عینی رای صادره بدوی به شماره ۱۸۹۰ را تایید می کند.

3) براساس رای و پس از تایید در استیناف، در جهت عمل به بند اول ماده ۸۹ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، مهلت ده روزه برای پرداخت بدهی پرسپولیس به شهرخودرو(پدیده) فعال می شود.

4) سوم دی ماه ۱۴۰۰ مهلت ده روزه بدون پرداخت طلب پدیده از پرسپولیس به پایان می رسد، بر طبق رای از این لحظه پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته می شود و در جهت تشدید مجازات بر اساس عمل به بند دوم ماده ۸۹ آیین نامه انضباطی بایستی کمیته انضباطی تشکیل جلسه دهد و جرایم در نظر گرفته شده و نحوه اعمال آن را مشخص کند که می تواند از کسر امتیاز تا سقوط به دسته پایین تر را شامل شود.

5) عدم حق استفاده پرسپولیس از بازیکنان داخلی و خارجی با توجه به بسته بودن مستمر پنجره نقل و انتقالاتی و اجرایی شدن حکم شکایت پدیده قطعی می شود که تنها راه پایان آن تسویه بدهی ها و یا دریافت رضایت نهایی از شاکیان است.

6) به تاریخ ۲۰ بهمن ماه باشگاه پرسپولیس اطلاعیه صادر کرده و خبر از توافق برای پرداخت بدهی به بیرانوند و باشگاه شهرخودرو(پدیده) را رسانه ای می کند. چیزی که بعد ها از سوی مقامات رسمی شهرخودرو تکذیب می شود.

7) نورشرق به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ادعایی مطرح می کند که به خاطر شکایت پدیده باشگاه پرسپولیس فقط قادر به جذب بازیکنان داخلی نیست! ادعایی مضحک که البته تایید کننده عدم توافق پرسپولیس با باشگاه پدیده است.

8) در بعد از این تاریخ تا به امروز در مقاطع مختلف مسئولان شهرخودرو، بر وجود عدم توافق با پرسپولیس تاکید می کنند که آخرین آن، گزارش امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه در فارس بوده که مجددا توافق را تکذیب می کند.

 

به گزارش استقلال نیوز، بدیهی است اعلام توافق، به مانند اعلام تسویه حساب یک اعلام رسمی و یکباره به مقامات رسمی فدراسیون است و اینطور نیست که گاهی انجام و گاهی تکذیب شود که شواهد بسیار نشان از عدم وجود این توافق به منزله عدم تسویه حساب در این پرونده تاکنون است.
در ضمن هر زمانی هم که توافقی یا پرداخت کاملی صورت گیرد، نافی اعلام جرایم انضباطی تا قبل از اعلام روز توافق یا آن تسویه رسمی نخواهد بود یعنی تا هر روزی که توافق یا پرداخت کاملی صورت نگیرد بایستی تمامی جرایم انضباطی و احکام صادرشده تا آن روز کاملا اجرایی شود دقیقا به مانند احکام صادر شده بین المللی برای بازیکنان خارجی.

 

بنابراین، با توجه به همه آنچه خلاصه گفته شد، توجه به سهل انگاری های زیر جلب می شود:

الف) عدم اعمال حکم قطعی برای بسته بودن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس، در زمان جذب غیرقانونی بازیکنان جدید(آزاد یا غیر آزاد) توسط سرخ ها..

بر این اساس تمام بازی هایی که باشگاه سرخ تهران از بازیکنان جدید خود بهره مند شده مصداق استفاده علنی از بازیکن غیر مجاز بوده و در همه این مسابقات بایستی سه بر صفر بازنده اعلام شود، هرگونه توافق یا پرداخت در آینده از اعمال این محرومیت ها تا روزی که پرداخت یا توافق وجود نداشته باشد، جلوگیری نمی کند.

ب) عدم تشکیل جلسه کمیته انضباطی بعد از روز سوم دی ماه ۱۴۰۰، در جهت تعیین تکلیف و عمل به بند دوم ماده ۸۹ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال که برای باشگاه متخلف تشدید محرومیت ها، از کسر امتیاز تا سقوط به دسته پایین تر را شامل می شود.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 


مطالب مرتبط:

پرسپولیس حق استفاده از بازیکنان تاجیکی را نداشته است؛ سرخ ها ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن بازنده می شوند؟

ورود نهادهای نظارتی داخلی و بین المللی ضروریست؛ رسوایی بزرگ و جدید دیگری برای سازمان لیگ خوبان عالم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار