تیم دوم پایتخت

تخلف تیم دوم پایتخت در استفاده از بازیکن تاجیکی کاملا واضح و مشخص بوده و تیم های متضرر شده می توانند پیگیر شکایت از باشگاه متخلف باشند. 

 

به گزارش استقلال نیوز، با توجه به دو موضوع مهم پرسپولیس حق استفاده از بازیکنان جدید تاجیک را نداشته است. اول نحوه جذب بازیکنان تاجیک، دوم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات قطعی آن ها به دلیل شکایت های خارجی و داخلی در بازه های زمانی مختلف و باقی ماندن بدهی پرداخت نشده قطعی سرخ ها به پدیده.

۱) همان طور که قبلا به طور کاملی به بررسی حضور بازیکنان تاجیک پرسپولیس پرداخته شد. (در این مطلب) در مورد نحوه جذب آن ها سوالات جدی وجود دارد. فارغ از اینکه این بازیکنان برخلاف ادعاها، بازیکن آزاد محسوب نمی شدند باید  توجه داشت که در زمان قانونی لازم نیز با پرسپولیس قرارداد نبستند و حتی در مطالب گذشته نوشتم که راه حل برای درگیر نشدن سرخ ها در یک ماجرای حقوقی دیگر عدم بازی دادن به بازیکنان تاجیک تا پایان نیم فصل و استفاده از آن ها به عنوان خرید بازیکن غیر آزاد و البته به شرط پرداخت کامل بدهی های داخلی و خارجی برای بازشدن پنجره بسته این تیم است. تنها در این صورت می توانستند کمی از قضیه درگیری های حقوقی جذب بازیکن غیرآزاد فرار کنند(روند این کار غیرقانونی بوده است) و حداقل توجیه کنند که برای آن ها تا پنجره نقل و انتقالاتی بعدی صبر کرده بودند. چیزی که البته مورد توجه گل محمدی قرار گرفت و با وجود صدور غیرقانونی کارت بازی برای این بازیکنان از بازی دادن به آن ها خودداری کرد.

 

۲) روز سه شنبه هفتم دی ماه، سازمان لیگ اعلام می کند به دلیل بدهی پرسپولیس به اوساگونا، کارت بازی دو بازیکن تاجیک پرسپولیس صادر نمی شود. اما فردای آن روز در اتفاقی عجیب اعلام می شود که کارت بازی صادر شده و همینطور در توجیه صدور کارت بازیکنان تاجیک، نماینده سازمان لیگ اشاره می کرد که بدهی اوساگونا قرار شده از محل مطالبات پرسپولیس در سازمان لیگ پرداخت شود!(در این مطلب) به شکل مفصل این ادعای مضحک و عجیب بررسی شد) نکته جالب اینکه تا آخرین خبرهای دریافتی مرتبط با یک هفته قبل، هنوز تسویه با اوساگونا انجام نشده است و قطعا کار سازمان لیگ غیرقانونی بوده و حتی در صورت شکایت از آن ها می بایست برای ارکان انضباطی بین المللی مشخص کنند که چرا به نوعی در دور زدن قوانین انضباطی فیفا با یک باشگاه متخلف بد سابقه همکاری کرده اند!(با تقبل پرداخت بدهی یک تیم متخلف!!) خارج از این قضیه، حتی به فرض تسویه با اوساگونا، باز هم پنجره پرسپولیس در آن زمان اعلام صدور کارت بازی و همینطور در حال حاضر بسته است و قطعا کارت بازی نباید برای باشگاه دارای بدهی قطعی صادر شود، چرا که به صراحت رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در مورخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹  و به شماره ۱۸۹۰، باشگاه پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرده(با تایید استیناف این رای از ۳ دی ۱۴۰۰ اجرایی و قطعی شده است) و باید بدهی خود را در درجه اول به پدیده پرداخت کنند و بعد منتظر تایید پرداخت و فرآیند بازشدن پنجره نقل و انتقالات خود باشد. با وجود این رای جذب بازیکن آزاد و غیر آزاد برای پرسپولیس امکان پذیر نیست، کما اینکه قبلا نیز به دلیل مشابه تا زمان تسویه با کالدرون، اوساگونا و... امکان جذب هیچ بازیکنی را نداشتند. ضمن آنکه کمیته انضباطی باید تاکنون برای جریمه های دیگر ناشی از رای پرونده پدیده و تعیین تکلیف ابعاد دیگر آن تشکیل جلسه می داده که با وجود پیگیری های پدیده(شهر خودرو) تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.

 

بنابراین اینکه گل محمدی سرانجام با هر وعده داده شده به او، تصمیم به ریسکِ بازی دادن بازیکنانِ تاجیک را این بار در جام حذفی و مقابل ذوب آهن پذیرفته؛ غیرقانونی بودن این کار را منتفی نمی کند و تمامی تیم ها و خصوصا تیم های درگیر در این پرونده مانند پدیده و ذوب آهن و سایر مدعیان می توانند از این اتفاق غیرقانونی به درستی شاکی باشند. قطعا ارکان انضباطی می دانند که بازی دادن بازیکنان تاجیک در بازی ذوب آهن غیرقانونی بوده و تکلیف بازی دادن به بازیکنان غیرقانونی به صراحت مشخص و پرسپولیس قطعا در این پرونده محکوم است و تخلف در صدور کارت بازی نیز به طور جداگانه بایستی توسط ارکان قضایی صالح فوتبال بررسی گردد.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 


مطالب مرتبط:

ورود نهادهای نظارتی داخلی و بین المللی ضروریست؛ رسوایی بزرگ و جدید دیگری برای سازمان لیگ خوبان عالم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار