والیبال لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در هشتمین و آخرین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها 2024 مغلوب ترکیه شد.

               

 به گزارش استقلال نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته دوم مرحله مقدماتی  والیبال لیگ ملت ها 2024  از امروز (سه‌شنبه 15 خرداد) در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شد و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا 20 خرداد پیگیری خواهد شد. 

     

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 6:30 دقیقه روز شنبه 19 خرداد در چهارمین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف ترکیه کشور همسایه رفت و هر دو تیم برای کسب نخستین برد خود تلاش کردند که در نهایت ترکیه پیروز این جدال میان بدون بردها بود.

محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح آبادی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه با هدایت پیمان اکبری بودند.

سدریک انارد سرمربی تیم ملی والیبال ترکیه هم این مسابقه را با ترکیب مورات ینی‌پازار، کان گوربوز، افه ماندیراجی، میرزا لاگومژیا، بدیرهان بولبول، فایک گونش و ولکان دونه(لیبرو) آغاز کرد.

       

* ست اول (ایران)

ست نخست این دیدار با سه امتیاز متوالی تیم ملی ترکیه آغاز شد و اکبری تایم استراحت گرفت تا توصیه‌هایی تکنیکی به بازیکنانش داشته باشد. روند امتیازگیری ترکیه‌ای ها متوقف نشد و در نهایت ویدیوچک اکبری در امتیاز 12 بر 8 به نفع ترکیه باعث شد ملی‌پوشان به بازی برگشته و اختلاف را به یک امتیاز برسانند. در امتیازات پایانی این ست اکبری از دو پاسور استفاده می‌کرد و حضرت‌پور به عنوان دومین پاسور وارد بازی شده بود. در نهایت این ست با رالی جذاب میان دو تیم  به دلیل برتری حملات کشورمان برابر حریف 25 بر 22 به نفع ایران پایان یافت.

* ست دوم (ترکیه)

دومین ست هم با بازی خوب بازیکنان ترکیه آغاز شد اما در ادامه با عملکرد خوب علیرضا فراهانی که در دیدار گذشته هم بازی خوبی از خود ارائه داده بود، دو تیم مساوی شدند. در ادامه هر دو تیم برای برتری تلاش کردند و با امتیازات مساوی پیش رفتند تا این که بار دیگر دو امتیاز برتری ایران ترکیه‌ای‌ها را نگران کرد و سرمربی‌شان از آن‌ها خواست با خطای کمتر برای امتیازگیری تلاش کنند. امتیاز 20 ترکیه و یک امتیاز کمتر برای ایران باعث شد اکبری از مرتضی شریفی و در ادامه پوریا حسین خانزاده در ترکیب استفاده کند اما این تغییرات هم موثر نبود و این ست 25 بر 23 به نفع ترکیه تمام شد.

* ست سوم (ترکیه)

در سومین ست جدالی پایاپای میان دو تیم وجود داشت اما خطاهای فردی بازیکنان و پایین بودن کارایی حملات باعث برتری حریف می‌شد و هر بار ملی‌پوشان به سختی اختلاف پوئن‌ها را جبران کرده و بار دیگر جا می‌ماندند. ویدیوچک به موقع اکبری باعث شد بازی در حالی که به نظر با نتیجه 25 بر 22 پایان یافته بود با تشخیص برخورد به سر دست دفاع حریف، ادامه یافت اما تلاش‌ها نتیجه نداد و این ست 25 بر 23 به نفع ترکیه پایان یافت.

* ست چهارم(ترکیه)

سه امتیاز متوالی ایران در شروع ست چهارم باعث شد سرمربی ترکیه وقت استراحت درخواست دهد و در ادامه روند بازی به نفع حریف تغییر کرد و در نهایت در امتیاز 14 دو تیم مساوی شدند و این برابری تا اواخر مسابقه ادامه یافت تا در نهایت این ست 27 بر 25 به نفع ترکیه و سه بر یک به نفع حریف تمام شود.

  

شین موراناکا از ژاپن به عنوان داور اول و ماسیاس لوئیز جراردو  از مکزیک به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

این نخستین تجربه اکبری در سرمربیگری تیم ملی والیبال است و او پیش از این تجربه هدایت تیم ب کشورمان را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود. براساس تصمیم رئیس فدراسیون والیبال روز گذشته موریس موتا پائز برکنار شد و اکبری جایگزین او شده و سرمربیگری تیم را برعهده گرفت. علی فتاحی، عبدالرضا علیزاده، نوید مشجری و محمد امین شاکری کادر تمام ایرانی اکبری در این دیدار بودند.

 

به گزارش استقلال نیوز، با دستور تقوی؛ موتا پائز برکنار شد/ اکبری هدایت تیم ایران را تا پایان لیگ ملت‌ها بر عهده گرفت

رئیس فدراسیون والیبال ایران، موتا پائز را از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان برکنار و پیمان اکبری را جایگزین وی کرد.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در هفت مسابقه لیگ ملت‌های والیبال 2024 و عدم استفاده بهینه از پتانسیل بازیکنان والیبال کشورمان و با توجه به اهمیت حفظ شخصیت و اعتبار تیم ملی والیبال ایران در میادین بین‌المللی، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال عصر امروز جمعه 18 خرداد ماه پس از جلسه با موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان و جمعی از کارشناسان فنی، این مربی برزیلی – فرانسوی را از سمت سرمربیگری تیم ملی ایران بر کنار کرد و پیمان اکبری را تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب و معرفی کرد تا مربی، کاپیتان و بازیکن سابق تیم های ملی والیبال کشورمان در ادامه این رقابت ها و در پنج مسابقه باقیمانده هدایت ملی‌پوشان را برعهده گیرد.

لازم به ذکر است تقوی عصر امروز در جلسه آنلاین با موتا پائز در خصوص دلایل ناکامی تیم ملی والیبال بحث و گفتگو کرد و سپس در جلسه‌ با حضور مشاورین و کارشناسان فنی در راستای جلوگیری از روند عملکرد ضعیف تیم ملی ایران در ادامه لیگ ملت‌های والیبال 2024، اعلام کرد پیمان اکبری تا پایان مسابقات لیگ ملت های والیبال 2024 سکان هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را بر عهده خواهد گرفت.هفت باخت پیاپی، عدم مدیریت و راهبری مناسب تیم ملی، عدم تصمیم گیری و انتخاب مناسب و استفاده از بازیکنان موجود، نوسانات عملکرد تیمی در طول هر مسابقه، جلوگیری از آسیب بیشتر به برند تیم ملی والیبال ایران در میادین بین المللی، حفظ شخصیت تیمی و اقدام برای تغییر رویه تیم و به دست آوردن روحیه تیمی برای کسب پیروزی از جمله موارد مورد بررسی قرار گرفته در جلسات مذکور بود.لازم به ذکر است با توجه به مقررات مسابقات و شرایط موجود پیمان اکبری مربی با سابقه والیبال ایران که از روز نخست اردو در راستای کمک به والیبال کشور به کادر فنی تیم ملی پیوسته بود، با توجه به تجارب ارزشمندی که در سال‌های گذشته به عنوان سرمربی، مربی، بازیکن و کاپیتان تیم‌ ملی در رده‌های سنی مختلف داشت در این شرایط حساس به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران تا پایان لیگ ملت های 2024 معرفی شد. 

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 14:30 دقیقه روز چهارشنبه 30 خرداد در نهمین و اولین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2024 به مصاف آمریکا می‌رود.

 

اخبار سایر رشته ها

      

   


 مطالب مرتبط:

والیبال لیگ ملت ها 2024/ هفتمین شکست شاگردان پائز؛ ایران حریف بلغارستان هم نشد!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ ششمین شکست شاگردان پائز؛ ایران مغلوب پرافتخارترین تیم دنیا شد

والیبال لیگ ملت ها 2024/ پنجمین شکست شاگردان پائز؛ ایران مغلوب تیم هفت هزار نفری ژاپن شد!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ چهارمین شکست شاگردان پائز؛ خداحافظی با ریو با کسب یک امتیاز!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ سومین شکست شاگردان پائز؛ زور ایران به غول کش‌های کوبایی نرسید!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ دومین شکست ایران؛ پیروزی تیم پرافتخار ایتالیا برابر شاگردان پائز!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ اولین شکست ایران؛ ملی‌پوشان مقابل صربستان مغلوب شدند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار