والیبال لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین و سومین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها 2024 مغلوب بلغارستان شد.

               

 به گزارش استقلال نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته دوم مرحله مقدماتی  والیبال لیگ ملت ها 2024  از امروز (سه‌شنبه 15 خرداد) در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شد و با 32 مسابقه در مدت 6 روز تا 20 خرداد پیگیری خواهد شد. 

     

تیم‌ ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در این هفته در سالن همایش های غرب ژاپن در شهر کوکورا به مصاف بلغارستان رفت و سه بر دو نتیجه را به حریف واگذار کرد.

مردان والیبال ایران در ست اول و چهارم این دیدار با امتیاز مشابه 25 بر 20 به پیروزی رسیدند، اما در سه ست دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 15 بر 11 نتیجه را واگذار کردند تا هفتمین ناکامی خود در این مسابقات را تجربه کنند.

موریس موتا پائز در ابتدای این مسابقه از ترکیب مرتضی شریفی، محمد ولی‌زاده، امین اسماعیل نژاد، میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی استفاده کرد.

       

* ست اول (ایران)

نخستین امتیاز ست اول به بلغارستان رسید و دو تیم تا امتیاز پنج برابر پیش رفتند تا تیم ایران اختلاف امتیاز را افزایش داد. در امتیاز 19 بر 14 سرمربی بلغارستان درخواست وقت استراحت فنی کرد تا از افزایش امتیازها جلوگیری کند اما امتیاز بیستم هم به ایران رسید. در نهایت ست نخست این مسابقه با امتیاز 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید.

در این ست ملی پوشان والیبال ایران در دفاع با کسب پنج پوئن عملکرد بهتری نسبت به بلغارستان (یک پوئن) داشت، اما آمار امتیازهای حمله تیم بلغارستان با 11 نسبت به 9 تیم ایران، بهتر بود.

* ست دوم (بلغارستان)

در ابتدای ست دوم تیم ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد. سرمربی بلغارستان در امتیاز 10 بر 6 به سود ایران وقت استراحت درخواست کرد و صحبت هایش تاثیر لازم را داشت زیرا دو تیم در امتیاز 11 برابر شدند تا پائز مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شود. در امتیاز 14 بر 11 به سود بلغارستان خانزاده و میثم صالحی به میدان آمدند. در این ست تیم ایران در دفاع و دریافت توپ اول مشکل داشت و در نهایت 25 بر 22 نتیجه را واگذار کرد تا دو تیم در ست شماری یک بر یک برابر شوند.  

عملکرد خوب مهاجمان بلغارستان در ست دوم نیز ادامه داشت و در مجموع دو ست 27 امتیاز کسب کردند که این داده آماری برای ایران 19 بود. عملکرد مدافعان دو تیم نیز بعد از ست دوم در عدد هفت برابر شد، اما ایران با دو امتیاز سرویس شرایط بهتری نسبت به بلغارستان داشت.

* ست سوم (بلغارستان)

در ست سوم میثم صالحی از ابتدای ست در ترکیب تیم قرار گرفت. رقابت دو تیم بسیار نزدیک پیش رفت و در امتیاز 11 دو تیم برابر شدند. در میانه این ست فراهانی مصلح آبادی نیز به زمین آمد. در امیتاز 18 بر 15 به سود بلغارستان، پائز درخواست وقت استراحت کرد تا از افزایش اختلاف امتیاز جلوگیری کند و به شاگردانش توصیه کرد که فشار به تیم حریف را کم نکنید. دو تیم در امتیاز 20 برابر شدند تا رقابت به اوج حساسیت برسد و دفاع فراهانی امتیاز 21 را برای ایران به ارمغان آورد. در نهایت این ست نیز 25 بر 23 به سود بلغارستان به پایان رسید تا این تیم یک امتیاز از ایران بگیرد.

* ست چهارم(ایران)

تیم ایران با سرویس های خوب فراهانی ست چهارم را خوب شروع کرد و در امتیاز پنج بر یک به سود ایران، سرمربی بلغارستان مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شد. در امتیاز 7 بر پنج به سود ایران، سیستم مسابقات توپ را داخل زمین بلغارها نشان داد اما در نهایت داور امتیاز را به بلغارستان داد و معتقد بود که سیستم دچار مشکل شده است. در امتیاز 10 دو تیم برابر شدند. در اواخر این ست فراهانی در خط سرویس قرار گرفت و دو امتیاز متوالی برای ایران به دست آورد تا در نهایت این ست 25 بر 20 به نفع والیبال کشورمان به پایان برسد و مسابقه دو تیم به ست حساس پنجم کشیده شود.

* ست پنجم (بلغارستان)

تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم این دیدار 15 بر 11 نتیجه را به حریف واگذار کرد تا در نهایت سه بر دو مغلوب شود و به کسب تک امتیاز این مسابقه اکتفا کند. 

  

گروتودوروس امپامینوداس از یونان به عنوان داور اول و لوییس گراردو ماسیاس از مکزیک به عنوان داور دوم، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

بلغارستان مدال نقره المپیک ۱۹۸۰ مسکو، قهرمانی جهان ۱۹۷۰ صوفیه و مدال نقره قهرمانی اروپا ۱۹۵۲ پاریس را به عنوان برجسته‌ترین عملکرد در گنجینه افتخارات خود دارد.

ایران و بلغارستان در طول تاریخ 10 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم دو کشور از این بابت هر کدام با ۵ برد برابر بود و بلغارها در دیدار امروز ششمین برد خود را تجربه کردند.

 

به گزارش استقلال نیوز، مردان والیبال ایران از ساعت 6:30 دقیقه روز شنبه 19 خرداد در هشتمین و آخرین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها 2024 به مصاف ترکبه می‌رود.

 

اخبار سایر رشته ها

      

   


 مطالب مرتبط:

والیبال لیگ ملت ها 2024/ ششمین شکست شاگردان پائز؛ ایران مغلوب پرافتخارترین تیم دنیا شد

والیبال لیگ ملت ها 2024/ پنجمین شکست شاگردان پائز؛ ایران مغلوب تیم هفت هزار نفری ژاپن شد!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ چهارمین شکست شاگردان پائز؛ خداحافظی با ریو با کسب یک امتیاز!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ سومین شکست شاگردان پائز؛ زور ایران به غول کش‌های کوبایی نرسید!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ دومین شکست ایران؛ پیروزی تیم پرافتخار ایتالیا برابر شاگردان پائز!

والیبال لیگ ملت ها 2024/ اولین شکست ایران؛ ملی‌پوشان مقابل صربستان مغلوب شدند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار