علیرضا جهانبحش

مهاجم  تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری گفت: یکسری انتقادات از تیم ملی می‌شود که به نظرم زننده‌است زیرا که دنبال بهتر شدن تیم ملی نیست.

 

به گزارش استقلال نیوز، علیرضا جهانبخش مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با ازبکستان، در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 کانادا-امریکا-مکزیک پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که در ادامه می خوانید:

  

* متاسفانه ما بدون تمرین به بازی رسمی رفتیم

دجهانبخش: باید امکانات تیم ملی هم در سطح اول آسیا باشدجهانبخش: باید امکانات تیم ملی هم در سطح اول آسیا باشدکاپیتان تیم ملی ایران به انتقاد از شرایط بازی با هنگ‌کنک پرداخت و گفت:  وقتی ما می‌گوییم تیم اول آسیا هستیم باید آن امکانات و شرایط هم در یک سطح باشد.به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا جهانبخش در نشست خبری پیش از دیدار با ازبکستان گفت:

من از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و قبلا هم گفتم که خانواده فوتبال می‌تواند خیلی به ما کمک کند. به نظرم بحث وقتی ملی است، باید اولویت وجود داشته باشد و متاسفانه ما بدون تمرین به بازی رسمی رفتیم. بازی که مقدماتی جام جهانی بود که با به دلیل پرواز نتوانستیم تمرین کنیم. ۲۳ ساعت در راه بودیم و این به خاطر عدم برنامه ریزی بود. ۲-۳ ماه زمان وجود داشت که شرایط را بتوانند فراهم کنند، آن هم در شرایطی که اکثر بچه‌ها از اروپا می ‌آیند.

 ۱۰-۱۲ ساعت بچه‌ها در راه بودند و وقتی رسیدند تهران بلافاصله باید به آنجا می‌رفتند. به خاطر برنامه لیگ برتر برخی بازیکنان دیرتر به اردو اضافه شدند. ما ۴۸ ساعت قبل از بازی رسیدیم و خیلی خسته بودیم و بدون ریکاوری و با توجه به شرایط جوی همه همت کردند تا این بازی مهم بیرون از خانه را با برد به پایان رسانند.

همه تیم‌های ملی پرواز شخصی خودشان را دارند 

در این سطح بازی راحت وجود ندارد، تیم ملی هنگ کنگ تیم خوبی بود. من فکر می‌کنم از شرایط فدارسیون و وزارت ورزش این مسئله بزرگ‌تر است زیرا که وقتی ما می‌گوییم تیم اول آسیا هستیم باید آن امکانات و شرایط هم در یک سطح باشد. متاسفانه خنده‌دار است و وقتی من با هم‌تیمی‌هایم در خصوص پرواز ۲۲-۲۳ ساعته به هنگ‌کنگ صحبت کردم واقعا برایشان عجیب بود. همه تیم‌های ملی پرواز شخصی خودشان را دارند، از ژاپن و کره جنوبی زیرا که می‌دانند چقدر فوتبال اهمیت دارد.

* امیدوارم در همان حد جام ملت‌ها از تیم ملی حمایت کنند

فوتبال دیدیم که چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد. دیدیم که در جام ملت‌ها چقدر می‌تواند فوتبال روی بحث‌های معیشتی، شادی و اتفاقات مختلف جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد. همه مسئولان ما در جریان هستند و امیدوارم در همان حد از تیم ملی حمایت کنند تا بچه‌ها بتوانند این مسیر را ادامه دهند.

من به قلعه نویی هم گفتم که مرحله بعد به مراتب بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. ما نمی‌توانیم بدون تمرین و با پرواز ۲۲-۲۳ ساعته بازی کنیم. امیدوارم این شرایط در مرحله بعد بهتر شود.

بازی فردا سخت است ولی همه آماده هستند

بازی با ازبکستان بسیار سخت است، این تیم جزء تیم‌هایی است که پیشرفت خوبی داشتند. در جام ملت‌ها نیز نمایش خوبی داشتند. بازی رفت ما می‌توانست بهتر باشد ولی متاسفانه بازی ۲ بر ۲ شد. بازی فردا سخت است ولی همه آماده هستند. 

از مردم می‌خواهم فردا ما را تنها نگذارند زیرا که نسلی جدید دارد به تیم ملی فوتبال اضافه می شود و این بچه‌ها به حمایت نیاز دارند و امیدوارم تنها گذاشته نشوند. وقتی دیدیم که در عید هواداران حمایت کردند، خیلی حس خوبی بود. امیدوارم فردا هم این اتفاق بیفتد و ما نیز با یک نتیجه خوب صدرجدول را حفظ کنیم.

اتفاقاتی که در فوتبال امید رخ می‌دهد، خنده‌دار است

فکر می‌کنم همه تیم‌ها در آسیا دارند پیشرفت می‌کنند. در جام ملت‌ها نیز دیدیم، تیم‌هایی مثل اردن، فلسطین. آنها دارند سال‌ها در تیم‌های پایه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نسل خوبی در بزرگسالان داشته باشند. این اتفاق در فوتبال مدرن دنیا مخصوصا در آمریکای جنوبی انجام شده است. این کار را ما در کشور انجام نمی‌دهیم.

از سال ۲۰۱۱ همه این بچه‌ها استعدادیابی شدند، مربیانی بودند که واقعا دلسوز بودند که این بازیکنان در رده‌های مختلف بازی کنند. ۵-۶ سال است دیگر این اتفاق نمی‌افتد زیرا که به قدری مسائل مالی، فساد، منافع شخصی وارد فوتبال شده که آن استعداد یابی دیگر به شکل گسترده انجام نمی‌شود. همین الان هم می‌بینیم اتفاقاتی که در فوتبال امید رخ می‌دهد، خنده‌دار است. دیگر هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد.

در بحث فوتبال پایه چیزهایی من می‌شنوم که واقعا ناراحت کننده است. تیم ملی نمی‌تواند جوان‌گرایی کند، جوان از رده‌های پایین باشگاهی می‌آید و این روند از سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ دیگر در کشور ما انجام نمی‌شود. من خودم برای آینده فوتبال کشورمان نگران هستم زیرا که در رده‌های پایه همه چیز مهم است جز استعداد خوب.

انتقادات از تیم ملی زننده‌است

یکسری انتقادات از تیم ملی می‌شود که به نظرم زننده‌است زیرا که دنبال بهتر شدن تیم ملی نیست و می‌خواهند این روند خوب چندین ساله تیم ملی را خدشه دار کنند. آن هم در شرایطی که کادر فنی دارد تیم ملی را به سمت مدرن شدن پیش می‌برد و بازیکنان زیادی نیز در اروپا بازی می‌کنند. امیدوارم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و بتوانیم این استراتژی را به فوتبال پایه بیاوریم. انتقاد می تواند موثر باشد در شرایطی که کمک کننده باشد. تیم ملی برای شخص نیست، من امروز هستم و فردا نیستم. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و مهم این است تا زمانی که هستید اتفاق مثبت رقم بزنید و اگر بیرون این گود هستید،‌انتقاد موثر بکنید که بتواند به تیم ملی کمک کند.

جام جهانی بعدی ما می‌توانیم به مراحل بعدی برویم. انتقادات باید به این مسئله کمک کند، نه اینکه فقط بگوییم باید جوان‌گرایی شود تا به تیم ملی ضربه بزنیم.

  

اخبار تیم ملی

 

 


 مطالب مرتبط:

مقدماتی جام جهانی 2026/ امیر قلعه‌نوعی در نشست خبری پیش از دیدار برگشت با ازبکستان: مشکل‌شان حضور من است؛ انتقاد می‌کنند تا دیده شوند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار