ایران 0-0 ازبکستان

تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام جهانی 2026 با تساوی مقابل  ازبکستان مرحله دوم مقدمانی جام جهانی را با صدرنشینی پشت سر گذاشت‌.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20:30 امشب (سه شنبه 22 خرداد 1403) در ششمین و آحرین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات  مقدماتی جام جهانی 2026 کانادا-امریکا-مکزیک  در ورزشگاه  آزادی تهران به مصاف تیم ملی قوتبال ازبکستان رفت  که این مسابقه با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

ایران و ازبکستان صعودشان را به مرحله بعدی قطعی کرده اند و با این نتیجه  تیم ملی کشورمان به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کرد.  

 

 

ترکیب تیم ملی ایران: پیا علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سامان قدوس(ابوالفضل جلالی 88) ، امید نورافکن(محمد قربانی 74) ، مهدی ترابی(شهریار مغانلو 88)، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ایران 0-0 ازبکستان

ترکیب تیم ملی ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، عبدالغدیر خوسانوف، فرخ صیفی‌اف، عمر آشورماتوف، اتابک شوکوروف(آمانوف 70) ، عادل جان خامروبکوف، جلال الدین ماشاریپوف(خرماتوف 70) ، اوستون اورونوف(عبدالله اف 90) ، شرطود نصرالله‌اف، الدور شاهمرادف(فیض الایف 57)  و حسین‌الدین علی‌قل‌آف. 

 

* نیمه اول:

دقیقه 10: اولین کرنر مسابقه را تیم ملی کشورمان زد که توپ به کنعانی زادگان رسید وضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 13: پاس عمقی پشت دفاع در محوطه جریمه به طارمی رسید که او در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور کره ای اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد. 

دقیقه 15: خطای سامان قدوس روی ماشاریپوف یک ضربه کاشته برای تیم ازبکستان به ارمغان آورد که این کاشته حاصلی برای آبی پوشان ازبک نداشت.

دقیقه 18: ضربه کاشته ایران به شجاع خلیل زاده در محوطه جریمه رسید که ضربه سر او با اختلاف از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 22: شوت سامان قدوس از راه دور را دروازه بان ازبک مهار کرد این نخستین شوت در چارچوب تیم ملی در این دیدار بود.

دقیقه33: اورونوف پا به توپ وارد محوطه جریمه تیم ملی کشورمان شد و ضربه پای چپ او با اختلاف اندکی از کنار دروازه تیم ملی به بیرون رفت.

دقیقه 36: حردانی با یک توپ ربایی فرصت گلزنی خوبی ایجاد کرد و ارسال او را مدافع ازبک راهی کرنر کرد. قدوس ضربه کرنر را زد که مدافعان توپ را زودتر دفع کردند.

دقیقه 39: با خطای میلاد محمدی ، اورنوف دچار مصدومیت شد.دقیقه 42: شوت نورافکن از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه ازبکستان عبور کرد.

دقیقه 44: ضربه کاشته تیم ملی ایران از پشت محوطه جریمه را نورافکن زد که با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 1+45: ضربه کرنر تیم ملی را قدوس روی دروازه ازبکستان فرستاد که حاصلی برای ما نداشت.

* نیمه دوم:

دقیقه 56: شوت امید نور افکن از راه دور از کنار دروازه ازبکستان با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

دقیقه 57: شوت سامان قدوس از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از بالای دروازه ازبک به بیرون رفت. دقیقه 59: ضربه کرنر بازهم حاصلی برای تیم ملی ما نداشت!

دقیقه 63: ارسال کوتاه سردار در محوطه جریمه به جهانبخش رسید که ضربه سر شیرجه ای او از کنار دروازه ازبکستان با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 66: شوت جهانبخش از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت.

دقیقه 69: پاس ترابی در محوطه جریمه به طارمی رسید که شوت او به تیرک دروازه ازبکستان برخورد کرد.

دقیقه 78: شوت بازیکن ازبکستان با اختلاف اندکی از بالای دروازه تیم ملی به بیرون رفت. 

دقیقه 80: ضربه سر رو به عقب خلیل زاده باعث شد که بیرانوند برای مهار توپ به دردسر بیفتد و یک فرصت گلزنی برای ازبک ها ایجاد شد.

دقیقه 88: شوت جهانبخش به کنار دروازه ازبکستان برخوردکرد. 

دقیقه 90: ضربه کاشته تیم ازبکستان را مدافعان راهی کرنر کردند.

● ایران 0-0 ازبکستان 

* ورزشگاه: آزادی تهران  /  ایران 

* داور: کیم جونگ هیوک / کره جنوبی

 

به گزارش استقلال نیوز، ازبکستان هم مثل ایران بدون باخت و با قرار گرفتن در رده دوم به مرحله بعدی رسید.بازی رفت دو تیم هم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

اخبار تیم ملی ایران

  

 


 مطالب مرتبط:

مقدماتی جام جهانی 2026/ ترکیب تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در دیدار برگشت مشخص شد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار