قهرمانی زیر 23 سال آسیا

تیم فوتبال امید ایران در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا مقابل ازبکستان به تساوی دست یافت.

 

به گزارش استقلال نیوز، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،تیم ملی فوتبال امید ایران  در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا از ساعت 21:30 امشب (سه شنبه 17 خرداد 1401) در ورزشگاه نسف قارشی به مصاف ازبکستانِ میزبان رفت و در این دیدار با تساوی یک به یک متوقف شد و از دور رقابت ها حذف شد.

گل ازبکستان را اتابک جورکوزیف در دقیقه 21 و گل تساوی بخش ایران را آریا یوسفی در دقیقه 62 به ثمر رساندند.

با این نتیجه شاگردان مهدوی کیا دو امتیازی شدند و با توجه به تساوی ۲ بر ۲ در دیگر دیدار گروه اول بین قطر و ترکمنستان، تیم کشورمان با قرار گرفتن در رتبه سوم نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. 

ازبکستان با تساوی برابر ایران هفت امتیازی و به عنوان تیم اول گروهی راهی مرحله بعدی شد. ترکمنستان هم با ۴ امتیاز و ایستادن در جایگاه دوم از این گروه صعود کرد اما قطر با امتیاز برابر با ایران به دلیل تفاضل گل کمتر قعرنشین گروه شد.

ترکیب تیم زیر 23 سال (امید) ازبکستان: ولادیمیر نظروف، ابوبکر توردیالیف، جلال الدین سیدیکوف، اتابک جورکوزیف، الدوربک بگیموف، عباسبک فیض الله اف، اودیلبک ابومجیدوف، شاخزود تایروف(محمد غدیر حمرالیف 64) دیور خلماتوف(جسوربک جلال‌الدینوف 64) روسلانبک جیانوف(هوجیمات ارکینوف 64) و علیشر اودیلوف(خوسین نورچائف 53)

ترکیب تیم زیر 23 سال (امید) ایران: پارسا جعفری، امیر جعفری(امیر علی صادقی 46) میلاد کر، سامان فلاح، علیرضا خدایی(محمد حسین اسلامی 46) محمد قربانی، محمد خدابنده لو، یاسین سلمانی(یاسین سلمانی 64) مهدی هاشم نژاد، مهدی احمدی و آریا یوسفی(بلال آرازی 78)

در دقیقه 2 این مسابقه ضربه بازیکن ازبکستان به تیر عمودی سمت چپ دروازه جعفری برخورد کرد.

دقیقه ۲۱ روی ارسال دیور خلماتوف از سمت راست زمین ایران اتابک جورکوزیف با ضربه سری دقیق گل اول ازبک‌ها را به ثمر رساند.

هواداران ازبکستانی به جز بخش محدودی از سکوها، تمام ظرفیت ۲۱ هزار نفری استادیوم مرکزی تاشکند را پر کرده بودند.
علیرضا باویه و عرفان شهریاری به دلیل محرومیت و علی پیلارام به سبب خروج از لیست، از روی سکوها این بازی را تماشا کردند.

بهترین موقعیت ایران تا دقیقه ۵۵ روی حرکت در عمق زیبای یاسین سلمانی ایجاد شد اما ضربه کاپیتان تیم امید را پس از عبور از دو مدافع حریف، نظروف مهار کرد و در ریباند هم ضربه اسلامی را دروازه بان ازبک‌ها راهی کرنر کرد‌.

در دقیقه ۵۷ صحنه مشکوکی درون محوطه جریمه ازبکستان رقم خورد اما احمد الکاف عمانی و تیم VAR پس از بررسی فیلم این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی برای شاگردان مهدوی کیا نداشتند.

در دقیقه ۶۲ ارسال کوتاه محمد حسین اسلامی از سمت راست زمین با ضربه آریا یوسفی در مقابل دروازه ازبکستان به گل تساوی ایران تبدیل شد.

پس از برخورد توپ به دست مدافع ازبکستان در دقیقه ۸۲ بار دیگر داوران VAR مشغول بررسی صحنه شدند اما پس از چند دقیقه وقفه در جریان بازی بار دیگر احمد الکاف دستور به ادامه بازی داد و برای تیم کشورمان اعلام پنالتی نکرد.

در دقیقه ۴+۹۰ ضربه سر امیر علی صادقی در مقابل دروازه ازبک‌ها به تیر عمودی سمت راست دروازه این تیم برخورد کرد و بهترین فرصت برای پیش افتادن ایران از بین رفت.

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی فوتبال امید ایران در گروه اول این رقابتها با ازبکستان (میزبان)، قطر و ترکمنستان همگروه است.

اخبار تیم ملی

             

      


 مطالب مرتبط:

قهرمانی زیر 23 سال آسیا/ امیدِ کم شاگردان مهدوی کیا با شکست مقابل ترکمنستان؛ زیر 23 سال ایران در آستانه حذف!

قهرمانی زیر 23 سال آسیا/ شاهکار مهدوی کیا با تساوی مقابل قطر؛ وقتی لجبازی آقای پرادعا کار دست تیم امید داد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار