مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از پیروزی مقابل پیکان تهران گفتند: استقلال تیم مظلومی در فوتبال ایران است.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل  تیم فوتبال استقلال(تاج) ایران  پس از برتری 2 بر 0 مقابل پیکان تهران، از هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

* فرشید سمیعی(سرپرست مدیرعاملی باشگاه  استقلال) 

از هواداران استقلال تشکر می‌کنم که امسال هم مثل همیشه از تیم حمایت کردند. تا این لحظه با اینکه تیم ترکیب فوق‌العاده‌ای در مقایسه با رقیبان نداشت، خوب پیش رفت. تیم با حمایت هواداران، کادر فنی و همه کسانی که نقش داشتند و توانستند کمک کنند تا این مرحله جلو آمد و با 67 امتیاز نایب قهرمان شد. تا حالا امکان نداشته است تیمی با این امتیاز نایب قهرمان شود. اینها همه مرهون حمایت هواداران، درایت کادر فنی و غیرت و تلاش خستگی‌ناپذیر بازیکنان است. از همه آنها تشکر می‌کنیم.

استقلال همچنان بزرگ‌ترین تیم ایرانی در تاریخ جام باشگاه‌های آسیایی است و ان‌شاءالله فصل آینده با یک ترکیب قوی و تقویت خوب به مسابقات قدم می‌گذارد.

سرپرست مدیرعاملی استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا نکونام در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر هم به همکاری خود با آبی‌پوشان ادامه می‌دهد، گفت: فعلاً آقای نکونام برنامه داده است و کار را پیش می‌برد. سال آینده قوی‌تر و محکم‌تر در مسابقات خواهیم  بود.

«در موضوع ادامه همکاری با نکونام، چقدر شما تصمیم‌گیرنده هستید. آیا امکان دارد هولدینگ خلیج فارس تصمیم دیگری بگیرد؟ آیا با جواد نکونام جلسه برگزار کردند؟» سمیعی در پاسخ به این سؤالات تصریح کرد: در گذشته استقلال مدیرعامل‌محور بوده است. به این دلیل که سهامداری نبود که بتواند تزریق بودجه کند و پشت باشگاه باشد. به این علت که مجلس شورای اسلامی در سال  93  مصوبه‌ای داشت و کمک به ورزش قهرمانی را ممنوع کرد، اما از این به بعد باشگاه مالک‌محور است که از طریق هیئت مدیره تصمیمات خود را اتخاذ می‌کند. مدیرعامل هم در چارچوب مصوبات هیئت مدیره فعالیت می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند چه کسی مدیرعامل باشد. در حال حاضر هولدینگ خلیج فارس به‌عنوان مالک باشگاه استقلال، مبلغ سنگینی برای تملک باشگاه پرداخته و قرار است هزینه سنگینی هم بابت تقویت تیم و رسیدگی به زیرساخت‌ها بپردازد. هولدینگ نقطه نظراتش را از طریق هیئت مدیره خودش اعمال می‌کند.

وی راجع به دیدار شهریاری نماینده تام‌الاختیار هولدینگ خیلج فارس در باشگاه استقلال با بازیکنان تیم در رختکن، تصریح کرد: آقای شهریاری وارد رختکن نشد. ایشان یک لحظه بازیکنان را کنار زمین دیدند، خسته نباشید گفتند و از تلاش‌های‌شان تشکر کردند و به‌عنوان نماینده هولدینگ تأکید کردند به حمایت خود از باشگاه ادامه خواهند داد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در مورد آخرین وضعیتش در باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: در خصوص مدیرعامل  هیئت مدیره باشگاه تصمیم می‌گیرد.


   

* یوسو سسما(مربی استقلال)

تنها چیزی که الان می‌توانم بگویم این است که می‌خواهم استراحت کنم و به قولی ارتباطم را با بیرون قطع کنم.

وی در رابطه با اینکه لیگ ایران را چگونه دیدند، اظهار داشت: من لیگ ایران را 5 ساله که می‌شناسم. خیلی چیزهایی است که می‌شود بهتر شود ولی دارد به سطح خوبی می‌رسد. فکر می‌کنم روزی که ویدیوچک وارد ایران شود و داوری‌ها بهتر شود، فکر می‌کنم شرایط لیگ می‌تواند بهتر شود.

مربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا اگر داوری بهتر بود، استقلال می‌توانست قهرمان شود، گفت: اگر داوران درست داوری کرده بودند، ما 4 هفته پیش قهرمان بودیم.


   

* بهزاد غلامپور(مربی استقلال)

استقلال را امسال نایب قهرمان کردند. از بالا ، از فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته داوران؛ همه دوست داشتند استقلال دوم شود. تمام برنامه‌هایشان این بود که استقلال جام نگیرد و به هدف‌شان نیز رسیدند. 

امیدوارم من اشتباه کرده باشم ولی پیش خدا معلوم است که این جام برای ما بود. حق هواداران ضایع شد. این جامِ پاک برای هواداران بود. ما جام کثیف به خانه‌مان نمی‌بریم. 

مربی دروازه‌بانان استقلال در واکنش به اینکه بغض کرد، گفت: چون حقمان را خوردند. این جام های کثیف در خانه ما جایی ندارد. امسال حق مان را خوردند. 30 هفته حق‌مان را خوردند. همین امروز هم گل آفساید زدند. ما راضی هستم به رضای خدا و تا اینجا هم بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند.

یکسری از آدم‌هایی که سری از فوتبال درنمی‌آوردند، آمدند به این باشگاه و نابود کردند. 

غلامپور در خصوص اینکه آیا با آمدن VAR این مشکلات حل می‌شود، گفت‌: بستگی به وجدان داوران دارد. ما در جاهایی که به ما ظلم می‌شود اعتراض می‌کنیم. 

وی در رابطه با ارزیابی حسینی گفت: ما همه راضی هستیم. پارسال به ناحق هجمه روی او بود ولی او یکی از بهترین گلرهای ایران است و حقش است که در تیم ملی بازی کند. ان‌شاءالله مربیان تیم ملی نگاه ملی داشته باشند و نگاه رنگی نداشته باشند.


   

* زبیر نیک نفس 

ما فصل خوبی داشتیم. 67 امتیاز، امتیاز خوبی است و شرمنده هواداران شدیم. برخی جاها لغزش و اشتباه داشتیم ولی همه توانمان را گذاشتیم. یکسری مسائل نیز در این نایب قهرمانی دخیل بود. 

هافبک استقلال در خصوص اینکه در چند مقطع در لیست خروجی قرار گرفته بود و آیا این مسئله باعث نشده بود که در عملکردش تاثیر منفی بگذارد، اظهار داشت: من الان در حس و حالی نیستم که در خصوص این موضوع صحبت کنم. من امیدوارم برای فصل آینده لیگ با ویدیوچک برگزار شود. صحنه‌هایی در طول فصل بود که گل‌های آفساید زده شد. من خواهش می‌کنم یک صحنه بیاورید که به نفع ما سوت زده شده است ولی من از آن طرف می‌توانم 7 گل بیاورم که دوربین نشان داده که گل آنها آفساید بوده است.

وقتی یک امتیاز باعث می‌شود که قهرمان عوض شود، 6 گل آفساید برایم قابل قبول نیست. 

نیک نفس در خصوص آینده‌اش با استقلال اظهار داشت: من قراردادم با استقلال تمام است و باید ببینیم در آینده چه می‌شود.


  

سید حسین حسینی 

بازی امشب را هم بردیم اما متاسفانه قهرمان نشدیم. البته قهرمانی را از ما گرفتند. قبل از هر چیزی از بچه‌ها تشکر می‌کنم که امسال همه جوره تلاش کردند. پای کار ایستادند و قراردادهای خود را کم کردند.

اول فصل قراردادهای کمی بستیم و همه جوره با باشگاه راه آمدیم. تنها تیمی هستیم که از سال گذشته 50-40 درصد و امسال هم 50 درصد قراردادهایش مانده است. بچه‌ها پای تمام مشکلات به خاطر هواداران ایستادند. تلاش کردند و هیچ چیز نگفتند. همچنین از جواد نکونام تشکر می‌کنم که یک تنه مقابل خیلی از مشکلات و مسائل بیرونی ایستاد. رهبر تیم بود. 67 امتیاز گرفتیم و قهرمان واقعی هستیم.

اگر نکونام نبود، این تیم پنجم یا ششم هم نمی‌شد. همچنین به باشگاه پرسپولیس تبریک می‌گویم. "جام آفسایدها" مبارک‌شان باشد. ان‌شاءالله همین جوری خوش باشند. شاید مردم تا چند وقت دیگر یادشان باشد که صحنه گل امشب‌شان آفساید بود اما شاید 2 یا 10 سال دیگر کسی یادش نباشد با گل آفساید قهرمان شدند بلکه همه می‌گویند پرسپولیس 10 جام آورده است. البته اینگونه نیست بلکه قهرمانی را به آنها هدیه دادند. مانند یک بار دیگر که جام اسنپی را به پرسپولیس دادند. ان‌شاءالله مبارک‌شان باشد.


 

* جلال الدین ماشاریپوف 

من یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارم و در این تیم می‌مانم. 

وی در رابطه با اینکه چه نظری در خصوص این فصل دارد، گفت: فصل آینده ان‌شاءالله بهتر کار می‌کنیم.


   

* روزبه چشمی 

به بازیکنان و هواداران تیم خسته نباشید می‌گویم که امسال سنگ‌تمام گذاشتند. مشکلات خیلی بود که در طول فصل صحبت کردیم. روزهایی هم که بردیم وقتی درباره داوری صحبت کردیم گفتند بهانه است. روزهایی که استقلال به داوری معترض بود در هفته بعد‌ از آن وقیحانه اتفاقات بدتری افتاد.

گفتند وقتی شما اعتراض می‌کنید ما هفته بعد بدتر انجام می‌دهیم. الان درگیر آفساید هستید، هفته بعد پنالتی هم برای آ‌ن‌ها می‌گیریم. خیلی سال است که جنگیدیم، نشد و جام را واگذار کردیم ولی امسال جنگ ما با پرسپولیس به هیچ وجه برابر نبود. قطعاً در برخی بازی‌ها اشتباه کردیم و کامل نبودیم ولی نمی‌شود این همه اتفاق بیفتد، بعد از آن هم لج کنند و هفته بعدش کار بدتری انجام دهند.

هافبک استقلال با اشاره به واکنش‌های تیم رقیب، گفت: پرسپولیسی‌ها اصلاً حرف از جوانمردی نزنند. شما روح فوتبال را زیر سؤال بردید. امروز هم با گل آفساید قهرمان شدید و بعد حرف از مصاحبه‌های استقلالی‌ها می‌زنید؟ یا خودتان را مسخره کردید یا ملت را! فقط در همین ۳ هفته ببینید چه اتفاقاتی برای پرسپولیس افتاد و برای ما چه اتفاقی افتاده، آن‌ها دوست دارند به این شکل قهرمان شوند مبارکشان باشد. قطعاً فصل آینده هم همین مشکلات وجود دارد.

وی درخصوص ورود سیستم کمک داور ویدئویی به فوتبال کشور، عنوان کرد: صبر کنید VAR بیاید آنجا هم یکسری قانون‌های جدید در می‌آید. ما استاد قانون درآوردن هستیم. VAR در همه جای دنیا به یک شکل انجام می‌شود و در ایران هم طور دیگری استفاده خواهد شد. استقلال یک درصد هم شانس قهرمانی داشت، این وضعیت ما بود که در استادیوم خالی بازی کنیم؟ این چه حرفی است که اگر استقلال قهرمان شد روز بعد در هر ورزشگاهی خواست با هوادارانش جشن بگیرد؟ شما موظف هستید بازی ما را با هوادار برگزار کنید. بازی پرسپولیس با پیکان در دور رفت چرا در قزوین برگزار شد؟

استادیوم آزادی مگر سکوی خراب ندارد؟ چرا امروز همه جا نشسته بودند؟ چه کسی کار این‌ها را راه می‌اندازند؟ معرفی کنند که ما هم بشناسیم! در داوری دخالت دارند، در نوع ورزشگاه دخالت می‌کنند، تماشاگران بیشتری به ورزشگاه می‌آورند. اگر این کارها را می‌کنید عیب ندارد حداقل از روح جوانمردی در فوتبال صحبت نکنید.

وی درخصوص رفتارهای یکی از مسئولان برگزاری مسابقه، گفت: یکی از مسئولان برگزاری امروز کنار زمین بود که از اول بازی داد و بیداد می‌کرد. او اگر ناراحت بود به استادیوم آزادی، می‌رفت! دل خوشی از او نداریم که به بازی ما بیاید! خیلی هم خوش‌تیب کرده بود و باید به ورزشگاه آزادی می‌رفت! اصلاً مشکلی نداریم که او سر بازی‌های تیم محبوبش حضور داشته باشد!

چشمی درمورد اینکه فصل موفقی را همراه استقلال پشت سرگذاشت، اظهار داشت:  تک‌ تک بازیکنان و کادر فنی، زندگی‌شان را وسط گذاشتند. واقعا در حقمان نامردی کردند. امسال فقط فوتبال بازی نکردیم و با خیلی مسائل جنگیدیم.

هافبک استقلال درخصوص اینکه این نگرانی وجود دارد به حاطر حرف‌هایش از تیم ملی خط بخورد، عنوان کرد: اردوی بعد از جام ملت‌ها هم دعوت نشدم. من بازی بد هم در تیم ملی داشتم و خیلی‌جاها مقصر بودم اما من مقصر صددرصد حذف تیم ملی نبودم. یکسری از بازیکنان به دلیل سن بالا خط خوردند که من جزوشان نبودم. پس قطعاً مقصر فنی بودم. با قاطعیت می‌گویم که مقصر بودم ولی مقصر صددرصد حذف تیم ملی نبودم.


    

* آتیلا حجازی(سرپرست تیم فوتبال استقلال پس از بازی استقلال مقابل پیکان و از دست رفتن جام قهرمانی اظهار داشت:

وقتی یک تا 4 هفته این اتفاقات بیفتد، می گوییم طبیعی است، اما زمانی که بیشتر می‌شود یک مقدار باید مسوولین و دست اندرکاران موشکافانه به مسائل رسیدگی کنند. ما نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم و همیشه می گفتیم اشتباهات سهوی است. همین بازی که امروز گذشت را دیدیم که کارشناسان حرف های دیگری زدند. امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد. ما تیم مظلومی در فوتبال ایران هستیم.

وی در مورد اینکه در دنیا رسم است که به تیم قهرمان تبریک می گویند و آیا در فوتبال ایران طوری هست که استقلالی‌ها به پرسپولیس تبریک بگویند، گفت: تیمی که قهرمان می شود باید تبریک گفت و ما هم صد درصد تبریک می گوییم، اما ای کاش این قهرمانی یک مقدار قشنگ تر می شد. به هرححال مبارک شان باشد و امیدوارم هم استقلال و هم پرسپولیس در لیگ نخبگان که لیگ مهمی است، موفق باشند. این قول به هواداران داده می شود که یک تیم متفاوتی را فصل آینده شاهد خواهیم بود و دیگر خبری از مشکلات سابق نیست و اگر خودم باشم این نوید را می‌دهیم که یک تیم رویایی بسته خواهد شد.

مدیر تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه شهریاری در کنار اعضای تیم حاضر شد و آیا حرف خاصی زدند، عنوان کرد: نه حرف خاصی نبود، چون صحبت ها قبلا شده بود و تبریکی گفتند. به هرحال نمی توان با یک سری از عوامل جنگید. بچه ها تلاش شان را کردند، اما متاسفانه به چیزی که می خواستیم نرسیدیم.

برخی اشتباهات داوری نیازی به VAR ندارد و کاملا واضح است.

حجازی در مورد اینکه آیا از اتفاقاتی که در این فصل افتاد، دلسرد شدید یا خیر، تاکید کرد: چرا وقتی اتفاقات تکرار شود می شود، خسته کننده می شود. بچه ها وقتی می خواستند وارد زمین شوند، خیلی شاداب نبودند. کادرفنی هم تلاش کرد آنها را از لحاظ روحی روانی آماده کند و فقط فکرشان به بازی خودشان باشد. اما به هرحال فکرها یک مقدار درگیر است.

وی در مورد اینکه زمان شما هم این همه اعتراض به داوری می شد یا خیر، تصریح کرد: به این شدت نبود که همه تیم‌ها به این شدت از داوری شاکی باشند. تا زمانی که VAR به فوتبال ایران نیاید، این اتفاقات همیشه می‌افتد و هیچ کاری نمی‌توان کرد.

مدیر تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه نیاز اصلی استقلال برای فصل بعد چیست، گفت: نیاز اصلی استقلال تقویت تیم است. مدیریت هلدینگ همه کار می کند و قرار است تیم خوبی برای فصل بعد لیگ برتر و لیگ قهرمانان بسته شود. 

وی در مورد اینکه لیست مازاد دارید یا خیر عنوان کرد: هنوز هیچ لیستی ورودی و خروجی نداشته ایم.

حجازی در مورد اینکه فکر نمی‌کنید داوران ما اشکالات فنی دارند، گفت: صحنه هایی که ما در رختکن دیدیم، احتیاجی واقعا به VAR ندارد و کاملا مشخص است. اگر ادعای حرفه ای بودن داریم که نیستیم، در شان فوتبال ایران نیست که در این ورزشگاه بخواهد بازی کند. وضعیت سرویس های بهداشتی را ببینید. اصلا قابل مقایسه با امارات، قطر و عربستان نیست. اینها باید درست شود. آیا فقط باید زمین درست شود؟ میکسدزون، اتاق داوران و ناظران باید درست باشد.

   

اخبار استقلال

   

  


 مطالب مرتبط: 

هفته سی ام لیگ برتر/ استقلال قهرمانی واقعی لیگ؛ پیکان به دره سقوط کرد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار