جواد نکونام

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از دیدار مقابل پیکان تهران گفت: از امروز برای سال بعد شروع می‌کنیم و تیمی را درست خواهیم کرد که بتوانیم با اختلاف امتیاز قهرمان شویم.

     

به گزارش استقلال نیوز، جواد نکونام  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از برتری دو بر صفر مقابل پیکان تهران در هفته پایانی لیگ برتر و پیروزی مشکوک پرسپولیس با گل آفساید، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:‍

         

* باید سال بعد تیم قدرتمندتری بسازیم

قبل از هر چیز می‌خواهم به هواداران‌مان این نوید را بدهم که از امروز برای سال بعد شروع می‌کنیم و تیمی را درست خواهیم کرد که بتوانیم با اختلاف امتیاز قهرمان شویم، چون اگر اختلاف یکی یا دو امتیاز باشد سریع می‌رسند و نمی شود کاری کرد. باید کاری کنیم اختلاف‌مان طوری باشد که نتوانند کاری کنند. من قول می‌دهم مانند امسال که تا آخرین لحظه تلاش کردم و برای آنها جنگیدم، سال بعد بیشتر تلاش کنم تا موفق شویم.

* جاهایی واقعا زورم نرسید 

یک جاهایی زورم واقعاً نرسید و شرمنده هواداران شدم. من از جنس خودشان هستم و نتوانستم آن‌طور که باید از حق‌شان دفاع کنم و بیشتر از این توان و زور نداشتم. در برهه‌ای از داخل باشگاه دوست داشتند استقلال قهرمان نشود من جلوی آنها و رقبا ایستادم ولی دیگر زورم نمی‌رسید و توان نداشتیم و یک جایی خسته شدم. مگر می‌شود اینقدر درگیر مشکلات بود؟!

* من هم مثل هواداران بغض دارم

به هر حال از یک موضوعی خوشحالم که تیمم زحمتش را کشید و بهترین عملکردمان را در طول فصل داشتیم و سعی کردیم بیشترین بازدهی و عملکرد را در هر بازی داشته باشیم تا هواداران خوشحال شوند. من هم امروز مثل هواداران ناراحت هستم و بغض دارم، اما بغض‌مان دست خودمان نیست و برای ما به وجود آوردند. امروز اوج اوج کار ما بود و قشنگ مهر را زدند و تمامش کردند! نمی‌توان کاری کرد، ما با همه چیز می‌توانیم بجنگیم ولی خیلی چیزها از دستمان خارج است.

* آدمی نیستم که برای چهارم و پنجمی بجنگم

تیمی که امسال در سال اول، برای تیم، باشگاه، هواداران و تیم محبوبم درست کردیم، عملکرد قابل قبولی داشت و سعی کردیم تیمی داشته باشیم که مردم با آن خوشحال باشند و بتوانیم رقابت کنیم و در کورس باشیم. قبلا گفته بودم من آدمی نیستم که برای چهارم و پنجمی بجنگم، گفته بودم که آدم این کار نیستم. هرچند تیم برای همان جایگاه بسته شده بود. من دوست دارم هر سال، هر روز و هر دقیقه برای بهتر شدن بجنگم.

* گل آفساید زدند و بازی را به ناحق بردند

در این فصل تمام تلاشم را کردم، تمام توانم را گذاشتم، باور کنید این فصل به اندازه تمام دوران بازی و مربیگری‌ام سختی کشیدم. نتوانستم با یک سری‌ها دعوا و مبارزه کنم، چون مبارزه ناجوانمردانه‌ای بود. دیگر نیازی نیست من بگویم، خودتان دیدید که گل آفساید زدند و بازی را به ناحق بردند. (با لبخند) بازهم می‌گویم که قهرمان واقعی تیم ما است. قهرمانی برای فوتبال پاک انجام دادیم. تیم‌های دیگر هم از این موضوع ناراحت هستند، اما امیدواریم VAR بیاید تا بساط این چیزها جمع شود. VAR به فوتبال ایران بیاید تا بساط حق‌خوری از همه تیم‌ها جمع شود و نه فقط از تیم ما.  

* باید تیم خوب و قابل احترامی برای فصل بعد ببندم

از هواداران و بازیکنان تشکر می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند و فوق‌العاده بودند. از صمیم قلب دوست‌شان دارم و از صمیم قلبم به آنها می‌گویم که شما مردانی هستید که من در دوران فوتبالم این چنین تیمی نداشتم. این تیم لیاقت و شایستگی اش را نشان داد، اما این بندگان خدا زورشان به خیلی چیزها نمی‌رسید. بهتر است زیاد صحبت نکنم، چون ممکن است فردا حرف‌های دیگری بزنند.

* باید تیمی بسازیم که بتوانیم با همه بجنگیم

می‌خواهم مقداری از همه چیز دور شوم تا برای فصل بعد شروع کنیم که تیم خوب، قابل احترامی و با صلابتی را برای فصل بعد ببندیم تا مشکلات امسال را نداشته باشیم و بتوانیم طوری رفتار کنیم که تا لحظه آخر با همه بجنگیم و هرکسی خواست با ما کاری کند، اتفاقات دیگری رقم نخورد.

* اگر VAR نیاید پانزده تیم یک طرفند و یک تیم طرف دیگر

«ممکن است در فصل آینده هم این اشتباهات داوری وجود داشته باشد؟»، نکونام در پاسخ به این سوال گفت: امیدوارم VAR بیاید که حق هیچ تیمی ضایع نشود، نه فقط تیم ما. من از جنس فوتبال هستم و سال‌ها برای فوتبال کشورم بازی کردم و برایم افتخار است. در مورد فوتبال کشورم صحبت می کنم نه فقط تیم خودم. اگر قرار باشد VAR نیاید، باز هم چنین اتفاقاتی می‌افتد. چند سال است که مربیان دیگر استقلال این اتفاقات را گفته اند. سپاهان، تراکتور و ... گفتند. تا این فناوری نیاید، هیچ چیزی درست نمی شود. اگر VAR هم سال بعد نیامد، باز هم سال بعد 15 تیم یک طرف هستند و یک تیم هم طرف دیگر.

* امروز با یک آفساید جام جابه‌جا شد

چواد درخصوص درخواست هواداران برای ماندنش در این تیم نیز توضیح داد: امسال سال اول حضور من در استقلال بود و این تیم 67 امتیاز گرفته و کارش را انجام داده است. واقعیت این است که این امتیازات را با سختی و زحمت به دست آوردیم. با یک آفساید امروز جام جابه‌جا شد. من به بچه‌هایم گفتم که امروز قطعاً قهرمان می‌شویم چون می‌دانستم که ابتدا مس یک تیم قابل احترام و خوبی است.

* پرسپولیس را با داوری برنده کردند

چند بازی تیم رقیب‌مان را ببینید، همه مسابقاتشان، بازی‌هایی بوده که تیمشان خراب بوده و بازی را برده اند، دیدارهایی بوده که شرایط برد نداشته اند، اما به نظرم برنده‌شان کردند. منظورم اشتباهات داوری است و خواهشا کسی سوءاستفاده نکند. همین امروز هم این اتفاق افتاد و ناراحتی ما به این خاطر است وگرنه یک تیم قهرمان می شود و یک تیم نه.

* کسانی که باید شرمنده شوند، در خانه‌هایشان هستند

ما همه تلاش‌مان را کردیم و آن کس که باید شرمنده باشد هواداران ما و تیم ما نیست، بلکه کسانی هستند که الان در خانه‌شان هستند و ضربه‌شان را به استقلال زدند تا این تیم به نتیجه که لیاقتش قهرمان بود، نرسد. اگر تیم ما با این شرایط قهرمان می‌شد خیلی‌ها پرونده‌شان در فوتبال ایران بسته می‌شد.

* بخاطر همان یک امتیاز سقف بودجه قهرمان نشدیم

ضربه خوردن استقلال از سقف قرارداد؟ مگر تیم‌های دیگر سقف قرارداد را رعایت کردند؟ آن کسی که می‌خواست رعایت کند آمده بود که پدر استقلال را در بیاورد. اگر سقف قرارداد را همه رعایت کنند من هم موافق هستم. اما سقف قرارداد چی؟ گفتم که یک تیم بالای یک میلیون دلار پول داد و بازیکن گرفته است، نوش جان‌شان. ما امروز با همان یک اختلاف امتیازی که برگشت (حکم کمیته انضباطی و برگشت یک امتیاز پرسپولیس) ما قهرمان نشدیم. آن امتیازاتی که برگشت و بازیکنان بازی کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد.

* امتیازشان برگشت و بازیکن جدید هم گرفتند

چرا بازیکن ما قراردادش را یک میلیارد، دو میلیارد و سه میلیارد کم کرد؟ چون این اتفاق نیفتد تا اگر آنها کار غیر‌حرفه‌ای کردند امتیازاتشان کم شود و بازیکنان برنگردند ولی امتیازها برگشت و بازیکن‌هایشان هم بازی کردند و بازیکن جدید هم گرفتند. آنها می‌خواستند که استقلال با نکونام موفق نشود، اما خداراشکر که ما در کنار هواداران کارمان را انجام دادیم، توانستیم تمام تلاشمان را برای این تیم بکنیم و تمام کاری که می‌توانیم را برای هواداران انجام دهیم، من هم مثل آنها شرمنده‌ام.

* بازیکن سابق پرسپولیس گفت نمی‌توانی با همه بجنگی

تا جایی که توانستم جلو رفتم. امروز یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس در هتل پیش من آمد و گفت مگر می‌توانی با همه بجنگی؟ گفت من می‌گویم که نمی‌توانی. خود او بازیکن پرسپولیس بود و به من گفت نمی توانی با همه بجنگی! او راست گفت و واقعا نمی توانم!

* یک تیمی اندازه سه سال خرج کرده است

نگرانی بابت سقف بودجه در فصل بعد؟ آقا تو را به خدا... اگر قرار است دوباره برای استقلال سقف بودجه رعایت شود.... یک تیمی داریم که همین امسال... اصلا نیازی نیست من اسم ببرم. اندازه 3 سال خرج کرده است، کدام سقف بودجه؟ انگار می‌خواهند قیمت مرغ و گوشت را افزایش دهند.

* تیم من وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و باید انجام بدهد

نکونام درباره اینکه گفته بود اجازه نمی‌دهند استقلال قهرمان شود و این امر اگر به بازیکن القا شود اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و آیا بهتر نبود این موضوع را مطرح نکنید، گفت: من یک سوال می پرسم؟ تیم کم امتیاز گرفت؟ جواب بدهید دیگر. آیا استقلال امتیاز کمی گرفت؟ خیال‌تان راحت باشد؛ تیم من وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و باید انجام بدهد. اگر ذهن بازیکنان درگیر این موارد می‌شد، نایب قهرمان نمی‌شدیم و تا لحظه خونشان در شیشه بود! تمرکز و حواس تیم ما به خودش است. هر اتفاقی هم هست برای بیرون از زمین است. در زمین مسابقه هم تمرکز بازیکنان روی بازی است. بازیکن اگر نتواند در زمین تمرکز کند که نمی‌تواند در استقلال بازی کند.

* باید برای سال آینده بازیکنان باکیفیتی بگیریم

تنش با مدیران؟ من صحبت‌هایم را در طول فصل انجام داده‌ام و نمی‌خواهم به عقب برگردم. صحبت من فقط با هوادار است. از فردا کارمان شروع می‌شود تا بتوانیم تیمی را داشته باشیم که قوی و خوب باشد و برای سال آینده بازیکنان باکیفیتی بگیریم.

* قول می‌دهم تیمی بسازم که باعث افتخار هواداران باشد

امروز هفده نفر روی نیمکت داشتیم. نگاه به آینده و فردای استقلال برای من مهم است و قول می‌دهم تیمی بسازم که باعث افتخار هواداران باشد. همانطور که امسال مجبور شدند از عوامل بیرونی برای متوقف کردن ما استفاده کردند، سال آینده امیدوارم با وجود VAR رخ ندهد. اما تلاش می کنیم تا بهترین بازیکنان، نفراتی که قدر لباس استقلال را می‌دانند، برای هوادار سنگ تمام گذاشته و جانشان را می گذارند، به استقلال بیاوریم.

* اگر در نیم فصل سه بازیکن گرفته بودیم، قهرمان می‌شدیم

لیست خروجی و ورودی تیم استقلال؟ برای ورودی‌ها با یکی دو بازیکن صحبت کرده‌ایم. احتمالاً از فردا کارمان شروع خواهد شد. همه در تیم هستند مگر اینکه بازیکنی خودش بخواهد جدا شود یا خارج از لیست‌مان بوده باشد. بازیکنان می‌توانند با باشگاه توافق کنند و قراردادشان را تمدید کنند. اینها بازیکنانی هستند که مردانگی کرده و شرافت داشتند و من پای این بازیکنان می‌مانم. اگر در نیم فصل 3 بازیکن گرفته بودیم با اختلاف قهرمان می‌شدیم، اما اینها گذشته است و به فکر فردا هستیم.

* هر صحبتی کردم برای منافع تیمم بود

منتظر محمد؟ من دوست ندارم در مورد کسی صحبت کنم. تشکر می‌کنم که یک سال پر فراز و نشیب را کنار دوستان داشتیم. هر جایی که نیاز بوده و من صحبتی انجام دهم، برای منافع تیمم و استقلال بوده است. باید از استقلال و تیمم دفاع می‌کردم. هر جایی که توانستم برای کنفرانس‌ها آمدم و هر جایی نتوانستم نیامدم.

* سال بعد دو تیم تهرانی در هفته آخر در تهران نباشند

امیدوارم شرایط کنفرانس‌هایمان درست شود تا دوباره در سال بعد این داستان، مشکلات، هجمه و فشارها نباشد. درباره برنامه لیگ، به آقایانی که علمش را ندارند، از الآن در مورد دو هفته پایانی می‌گویم که دو تیم تهرانی نباید در تهران بازی کنند. اگر استادیوم ساختیم، می‌توانیم این کار را بکنیم. کسانی که علمش را ندارند بدانند و برنامه ریزی کنند.

       

اخبار رسمی باشگاه استقلال

   


 مطالب مرتبط:

هفته سی ام لیگ برتر/ استقلال قهرمانی واقعی لیگ؛ پیکان به دره سقوط کرد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار