جواد نکونام

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک گفت: دیدار فردا برای هیچ کدام از تیم ها، مسابقه راحتی نخواهد بود و امیدواریم که با تمرکز کافی و فعل خواستن بتوانیم به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

     

به گزارش استقلال نیوز، پس از مدت ها و شکست سکوت جواد نکونام  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:‍

         

* صحبت اول؟

در مورد بازی فردا باید بگویم که ما هدف و راهمان مشخص است و بازیکنان کاملا این را می‌دانند. در دیدار قبل نیز همه دیدند که تیم ما تمام تلاشش را انجام داد تا بازی را برنده شود ولی متاسفانه نتوانستیم از موقعیت های زیادی که داشتیم استفاده کنیم. ولی به هر حال تمرکز ما روی بازی فردا است. به دوست خوبم آقای مجتبی حسینی بابت داشتن چنین تیمی تبریک می‌گویم. آنها تیم خوب، منسجم و یکدستی دارند. قطعاً دیدار فردا برای هیچ کدام از دو تیم مسابقه راحتی نخواهد بود و امیدواریم که با تمرکز کافی و فعل خواستن بتوانیم به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

* آیا مصدومیت صالح حردانی در تمرینات استقلال بوده یا این آسیب‌دیدگی در اردوی تیم ملی رخ داده است؟

چیزی که اتفاق افتاد و خود بازیکن به من اعلام کرده، او در تمرین دوم تیم ما و پس از بازگشت از اردوی تیم ملی، به این آسیب دیدگی دچار شد. او یک شوت زد که مصدومیتی برای او به وجود آمد که متاسفانه نتوانست برای ما بازی کند. او با تیم تمرین کرده و شرایط بازی دارد. می‌توانیم از او استفاده کنیم ولی باید پزشکان نظر نهایی را بدهند. خستگی و مسافرت در بازی‌های تیم ملی تأثیرگذار بوده است ولی به هر حال اتفاقی است که افتاده و ما نگاهمان به فوتبال باشگاهی، نگاه ملی است و امیدوارم که بتوانیم از تمام بازیکنانمان استفاده کنیم.

خودتان می‌دانید ما متاسفانه امسال شرایط خوبی نداشتیم. کوین یامگا را به آن صورت از دست دادیم. او یکی از بهترین بازیکنان ما بود. ما همچنین مجدداً یکی دیگر از بهترین بازیکنانمان و یکی از بهترین پاسورهای لیگ یعنی مهدی مهدی‌پور را از دست دادیم. نسبت به دیگر مدعیان، شرایط کاملاً نابرابری داشتیم. امیدوارم که دیگر مصدومیت‌های جزئی گریبان ما را نگیرد.

* آیا فکر می‌کنید می‌توانید تا با تعامل دو طرفه با مدیریت فصل را به پایان برسانید تا استقلال بتواند نتایج خوبی که هواداران مدنظر دارند را کسب کند یا خیر؟

مربی‌گری سختی‌های خاص خودش را دارد. من روز اول که کارم را شروع کردم، می‌دانستم که مربیگری نیز مانند فوتبال بازی کردن سختی‌های زیادی دارد و به خصوص در فوتبال ایران، اتفاقات عجیب و غریب نیز زیاد رخ می‌دهد. من که عمرم را در فوتبال گذاشته‌ام و تمام رده‌های ملی را بازی کرده ام و فوتبال حرفه‌ای را دنبال کرده‌ام، هضم کردن یک سری مسائل برایم سخت است. سعی می‌کنم نگاه کاملاً فوتبالی به موضوعات داشته باشم تا بتوانم مشکل را حل کنم و به تیمم کمک کنم. تنها نگرانی من تیمم و بازیکنان است.

تمام مسائل مربوط به تیمم باید تحت کنترلم باشد تا بازیکنان بیشترین بازدهی را در هر تمرین و هر مسابقه داشته باشند. من نیز مجبورم برای آنها بهترین شرایط را فراهم کنم. در صحبت‌های آخری که انجام دادم، گفتم که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و در این هشت هفته تمام تمرکز ما کاملاً روی تیم و بازی‌ها باشد. باشگاه و مدیریت نیز به تیم کمک کند و بهترین شرایط را برای بازیکنان فراهم کنیم تا بتوانیم این هشت هفته را نیز خوب پشت سر بگذاریم. به نظرم نسبت به اول فصل و از روز اول تا الان، بازیکنان و کادر، واقعاً کار بزرگی انجام داده‌ایم. امیدوارم که در ادامه راه بتوانیم در هشت هفته باقی مانده نیز بهترین عملکرد را داشته باشیم.

قطعاً سعی ما بر این است که بهترین عملکرد را در هفته‌های باقیمانده داشته باشیم. تمام تیم‌ها مدعی هستند و تمام تیم‌ها دوست دارند تا جام ببرند ولی یک جام هست برای یک تیم. هر تیمی که دقت کند، بازیکن بیشتر و بازیکن بهتر داشته باشد و کیفیت بهتری از خودش نشان دهد، در این چند هفته می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.

* آیا حذف احتمالی سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا به واسطه مالکیت مشترک ممکن است در هفته‌های باقیمانده روی روحیه بازیکنان اثر بگذارد؟

من چون از این مسئله اطلاعی ندارم نمی‌توانم پاسخ بدهم.

* آیا استقلال برای بازی فردا محروم یا مصدوم دارد؟

مصدوم هم داشته باشیم، نمی‌گویم (با خنده). مهدی‌پور مصدوم شده و همه این را می‌دانند. بازیکن محروم نیز آرمین سهرابیان را داریم که متاسفانه نمی‌تواند بازی کند. بازیکن مصدوم هم که داریم متاسفانه.

       

اخبار رسمی باشگاه استقلال

   


 مطالب مرتبط:

داوران هفته بیست و سوم لیگ برتر 02/03 مشخص شدند؛ داور بابلسری قاضی دیدار آلومینیوم و استقلال!

حمله نکونام به خطیر/ سکوتم به خاطر آرامش استقلال بود؛ تمام اسرار باشگاه را برملا کردید!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار