مهدی تاج

خروجی مشکلات ساختاری در یک سیستم ناکارآمد و غیر اصلاح پذیر، منتج به شکل دهی کوهی از فساد می شود و فوتبال نیز مستثنا نیست!

 

به گزارش استقلال نیوز، غیر قابل انکار این است که قطعا پرسپولیس هم شرایط حضور در آسیا را ندارد، ادامه این وضعیت غیرقانونی، در آینده پرسپولیس را هم ابر بدهکار باشگاهی در آسیا خواهد کرد‌. 

   

آقای مهدی تاج  و سرپوش گذاشتن بر بدهی های کلان پرسپولیس! سرنوشت بازپرداخت وام غیرقانونی و ده میلیاردی فدراسیون به پرسپولیس چه شد؟آقای قربانزاده، عدم شفافیت مالی و تخلفات گسترده در باشگاه پرسپولیس محلی برای رسیدگی ندارد؟ حقوق سهامداران چه می شود؟!

در سال های اخیر با روش های غیر قانونی وام های کلانی برای پرسپولیس گرفته شد، از صندوق حمایت اشتغالزایی برای اقشار کم بهره و آسیب پذیر تا...، بدینوسیله بدهی ها به کالدرون، برانکو و دستیارنش، بازیکنان خارجی جدا شده و... پرداخت شد، اما این تنها پایان ماجرا نبود چرا که وام گرفتن حتی به شکل غیرقانونی، یک سازمان را مقروض می کند و باید این وام ها تسویه شود، چیزی که در گفتگوی درویش با شبکه ورزش با اشاره به بدهی های مرتبط با وام ها و #بسته_شدن_حساب باشگاه پرسپولیس به آن معترف شد.

اما نقش مهدی تاج چیست؟! ایشان رئیس فدراسیون فوتبال هستند و در شرایطی که خبرهای جریمه کمیته تعیین وضعیت صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال شنیده می شود و بایستی نسبت به سلامت دستگاه نظارتی به طور ویژه حساس شود اما در اظهار نظری غیر مسئولانه می گوید که پرسپولیس برای حضور در آسیا مشکلی ندارد!

اگر فرض کنیم مهدی تاج در جریان بدهی های کلان ناشی از وام های پرسپولیس نیست، چگونه بپذیریم که از سرنوشت وام ده میلیاردتومانی و غیرقانونی که فدراسیون فوتبال با فشار وزارت ورزش به پرسپولیس پرداخت کرد و هنوز تسویه نشده، بی خبر است؟

دقیقا یک سال پیش بود که پرده از پرداخت این وام غیرقانونی برداشته شد، وامی که از تمامی تیم های لیگ برتری و سایر لیگ ها دریغ شده و می شود، درست در همان روزها، مدیران پرسپولیس پس از افشاگری های صورت گرفته اعلام کردند که این وام شش ماهه بوده و آن را تسویه می کنیم، اما اکنون که یک سال از آن تاریخ افشاگری ها گذشته، نه تنها آن وام تسویه نشده، بلکه رئیس فدراسیون فوتبال به جای اعلام عواقب بدهی های کلان باشگاه ها تحت مدیران ورزشی ضعیفِ ساختار موجود، به طور کلی منکر مشکل پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا می شود!! و حتی از حقوق اساسی فدراسیون خود نیز دفاع نمی کند!

از طرفی، نام پرسپولیس در بورس حضور دارد و سهام داران حق دارند در مورد وضعیت این باشگاه اطلاعات دقیق داشته باشند، ولی گویا آقای قربانزاده به هر دلیلی تمایلی ندارد به بررسی وضعیت در باشگاهی بپردازد که در سالیان اخیر مملو از تخلفات مالی علنی بوده است!

به گزارش استقلال نیوز، باز تاکید می شود که در این ساختار، چیزی قرار نیست مورد ممیزی و بررسی عادلانه قرار گیرد و تنها در دعواهای شخصی یا گروهی، چند فرد رده پایین و بی اختیار مانند مدیران باشگاه ها، نقش گوشت قربانی این نمایش مضحک را بازی می کنند، در این بی قانونی ها باز هم حقوق مردم از هر طیف و هر رنگی پایمال خواهد شد، چیزی که افراد منصف باقی مانده در این فضا نباید درباره آن راه سکوت را انتخاب کنند، چراکه ادامه این وضع به کل ورزش ایران آسیب های باز هم، مهلک تری خواهد زد.

اخبار استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

دلیل قراردادهای سنگین آبی پوشان از زبان مشاور اقتصادی استقلال/ رقابت با تیم های صنعتی!

دیدگاه‌ها  
محمدباقر  راد
0 #1 محمدباقر راد 1402-01-25 22:24
جایگاه پرسپولیس در برابر دیگر تیم ها
مساوی است با جایگاه حکومت در برابر مردم .
از گردانندگان فوتبال سیاسی ،دستوری وامنیتی انتظار انصاف و عدالت نداشته باشید.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار