ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی مقابل ذوب آهن گفت: استحقاق گل‌های بیشتری داشتیم و دوباره می‌گویم که به تیم خود افتخار می کنم.

 

به گزارش استقلال نیوز، ریکاردو ساپینتو  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی مقابل ذوب آهن اصفهان، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:

   

بازی؟

یک بازی فوق العاده خوب دیگر از سوی ما بود و در همه دقایق بازی، حریف را کنترل کردیم. استحقاق گل‌های بیشتری داشتیم و دوباره می‌گویم که به تیم خود افتخار می کنم.

خیلی مهم بود که اولین دیدار خود در سال جدید را با پیروزی پشت سر بگذاریم. این مساله برای ما و هواداران استقلال مهم بود و فکر می‌کنم چهار سال بود که در اولین دیدار فصل جدید به برتری نرسیده بودیم و می‌دانستیم این مسابقه تا چه حد مهم است. بسیار بسیار خوشحال هستم.

* مشکلات؟

پیش از بازی هم گفتم هر چند که مشکلات زیادی داریم اما مثل یک خانواده و با هم هستیم. خیلی خانواده‌ای قوی هستیم و عاشق بردن هستیم و تا لحظه آخر برای قهرمانی با قدرت خود برای پیروزی می‌جنگیم. به بازیکنانم افتخار می‌کنم. آن‌ها فوق‌العاده هستند و قهرمانند. هواداران استقلال فوق العاده هستند. با اتحادی که داریم، در مسیر درستی هستیم.

* بی تاثیر بودن حواشی بر روند استقلال؟

بله ما از تجربیات قبلی خود یاد گرفتیم. در گذشته خیلی سختی کشیدیم و به دلیل تعطیلی لیگ با توجه به برگزاری جام جهانی در حالی که شرایط فوق العاده‌ای داشتیم، با همه مشکلاتی که بود، کار خود را پیش بردیم. خیلی سخت بود که مجددا در شرایط ایده‌آل قرار بگیریم. یک سری بازی‌ها عدالت رعایت نشد.

در برخی بازی‌ها محرومانی داشتیم. برخی بازیکنان در تعطیلی لیگ شرایط خوبی نداشتند. در این شرایط نمی‌توانستیم آمادگی ذهنی و بدنی بازیکنان را از دست دهیم. سعی کردیم تیم را متمرکز نگه داریم. خیلی مساله سختی بود اما با ذهنیت برنده و اتحادی که داریم همه چیز برای ما و برای من راحت‌تر است.

* غیبت مدیران استقلال در ورزشگاه؟

شما باید از آن‌ها سوال بپرسید. اگر نیامده‌اند به دلیل اینکه از تیم حمایت کنند ناراحت هستم. من کسی را ندیدم. نمی‌دانم آمده بودند یانه. باید از آن‌ها بپرسید. 

* حذف از آسیا؟

قبلا هم گفتم، اگر استقلال از آسیا حذف شود ناامیدی بزرگ برای همه است. استقلال مستحق حذف از آسیا نیست. 

* قایدی؟ 

مهدی قایدی در شرایط فوق العاده‌ای است و خیلی سخت کار کرد که به تیم ملی برسد و به این مسئله باور داشت. نه فقط قایدی بلکه سایر بازیکنان نیز همین شرایط را داشتند.

قایدی بهترین عملکرد را دارد و می‌خواهد به تیمش کمک کند. همه بازیکنان استقلال در شرایط فوق العاده هستند و بازیکنان زیادی داریم که می‌توانند به تیم ملی برسند مثل رضاوند، عارف غلامی، سعید مهری، جلالی و سایر بازیکنان که از کیفیت خوبی برای رفتن به تیم ملی برخوردار هستند.

* پرتاب اوت ذوب‌آهنی‌ها؟

دیده بودیم که چند بار اینگونه گل زده بودند و روی این مساله کار کرده بودیم؛ هر چند که در مورد اولین صحنه آن‌ها خیلی تمرکز نداشتیم. گفته بودم که بازیکن این تیم می‌تواند پشت خط دفاع و تا ۶۰ متر پرتاب اوت داشته باشد. در بازی‌های دیگر هم دو گل زده بودند اما شرایط تیم ما خوب بود.

* آینده؟

باید منتظر باشیم و ببینیم. 

* چهره مغموم؟

این شغل برای همه مربیان خیلی سخت است. ما مسائل زیادی را پشت سر گذاشتیم. در ابتدا ما و بازیکنان انتظار برخی موضوعات را نداشتیم. در ادامه نتایجی رقم خورد که استحقاق ما بیشتر بود.

ما استحقاق ۱۱ امتیاز بیشتر را داشتیم که به ما ندادند و این را یادتان نرود. من این موضوع را فراموش نمی‌کنم. اگر امتیازهای ما را داده بودند الان ۸ امتیاز جلوتر بودیم. ما امسال مقابل خیلی مسائل جنگیدیم اما موضوع مهم‌تر جنگندگی، تمرکز و باور تیم است. انتظارات زیادی از ما وجود دارد که موفق شویم.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و چهارم لیگ برتر/ ذوب‌آهن و تارتار باز هم یک بازنده بودند؛ استقلال سال جدید را پرتغالی آغاز کرد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار