FF3

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ایران با ثبت نام افراد واجد شرایط به مرحله نهایی خواهد رسید

یازدهم اسفندماه بود که طبق اعلام قبلی ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شد و ساعت 21 دیشب، مهلت اعلام شده به پایان رسید و نام 7 نفر به عنوان نامزدهای احراز این پست فوق خطیر اعلام شد. نامهایی که البته باید منتظر بنشینند تا مدارک و صلاحیتشان تایید شود.

بدون شک یک نگاه گذرا به سیاهه ثبت نامی ها فوتبالی ها را متعجب می کند؛ چرا که از گزینه های مطرح شده در رسانه ها و کارشناسان هیچ کدام حضور در این بین حضور ندارند؛ حداقل حضور فیزیکی. علیرضا اسدی که از همان موقع که دبیرکل شد نامش به عنوان گزینه وزارت ورزش برای انتخابات پیش رو مطرح شد به میدان نیامد و خط بطلان به همه پیش بینی ها کشید. دکتر دادگان هم که اعلام کرده بود اگر بستر فراهم باشد؛ پس از چند سال برمی گردد و ورود خواهد کرد گویا چنین بستری را فراهم ندید که ثبت نام نکرد و در نهایت علی کفاشیان، که پس از جلسه لحظه آخریش در وزارت ورزش، قید هت تریک را زد و نام نویسی نکرد تا در نهایت شهاب الدین عزیزی خادم، منصور قنبرزاده، علی اکبر ابرقویی نژاد، مهدی تاج، عزیزالله محمدی، مصطفی آجرلو و علیرضا معظمی نیا لیست هفت نفری داعیان ریاست پرطمطراق ترین فدراسیون ورزشی و صدالبته پرحاشیه ترین و سخت ترین را تشکیل دهند. در ادامه همراه باشید با معرفی این 7 نفر.

635663353512313596

1-عزیزالله محمدی:

دوران ورزشی عزیزالله محمدی به دو بخش تقسیم می شود. قبل از سال 1387 و بعد از آن. سردار که دکترای مدیریت سیاسی دارد و بازنشسته سپاه پاسداران هم به حساب می آمد؛ مدیرعامل فجرسپاسی بود و تقریبا بی سر و صدا در فوتبال حضور داشت تا اینکه در  سال 87 و وقتی رییس سازمان لیگ بود؛ با مطرح کردن بحث منشوراخلاقی به کمک حجت الاسلام علیپور، یکی ار جنجالی ترین اشخاص سال شد و نام منشور را وارد دایره لغت فوتبال ها کرد. منشوری که مخالفان و موافقان زیادی داشت. سردار در حال حاضر به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال فعالیت می کند و پس از اینکه برای حضور در مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت نشد و حالا برای احراز کرسی اول فوتبال، قصد ورود دارد و گویا برنامه های ویژه ای هم در سر دارد. یکی از عجیبترین حرف های عزیزمحمدی پیش از انتخابات این بود که علیرضا اسدی به خاطر حضور او، قید شرکت در انتخابات را زد. با توجه به شناختی که عزیزمحمدی وجود دارد؛ انتظار می رود با حضور او در راس فدراسیون باید شاهد تغییرات عظیم و گسترده ای باشیم.

علی فتح الله زاده، منصور قنبرزاده و عرب عامری نواب رییس احتمالی محمدی خواهند بود.

IMAGE634886794561872541

2-شهاب الدین عزیزی خادم:

جوانترین کاندیدای پست ریاست فدراسیون فوتبال. مردی که از همان روز اول که وارد فوتبال شد تفکرات بزرگی در سر داشت. وقتی در سال 84 و در عنفوان جوانی مدیرکل رفاه وزارت رفاه و شهرسازی شد؛ می شد متوجه شد عزیزی خادم با فکر، در راه جلو آمدن است. سپس عضو هیئت مدیره پیکان شد و بعدتر به عنوان نماینده وزیر رفاه، در هیئت مدیره استقلال حضور پیدا کرد. در نهایت در انتخابات سال 90 عزیزی خادم عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال شد و حالا در 38 سالگی برای ریاست فدراسیون فوتبال قدم برداشته است. باید ببینم اقای دکتر، بازیکن سابق تیم  دانشجویان و تیم نیروزی زمینی در حرکت صعودی و با سرعت نورش می تواند صندلی ریاست را از آن خود کند یا خیر. گرچه نام او این روزها حسابی به خاطر بحث سنشو اساسنامه معروف در میان است.

از حیدر بهاروند، منصور قنبرزاده و الهه عرب عامری به عنوان نواب رییس عزیزی خادم نام می برند.

a5c4e060 e189 4f4f a803 44c160640157

 3-مصطفی آجرلو:

بنای پاس نوین. سردار ورزشی فوتبال ما. کسی که توانست کاری کند تا پاس بدون تماشاگر، در بازی با العین در لیگ قهرمانان آسیا در دستگردی مملو از جمعیت بازی کند. کسی که بعد از پاس، مدیرعامل استیل آذین شد و البته به سرانجام خوشی نینجامید. کسی که در متن ماجرای روزه خواری علی کریمی حضور داشت و مقابل ستاره قرار گرفت. گذشت و سردار عضو هیئت مدیره تراکتورسازی هم شد. البته اینها هیچ کدام باعث نشد آجرلو ورزش بسیج و سپاه را فراموش کند. تقریبا 4 ماه پیش هم بود که با دستور سرلشکر فیروز آبادی، مصطفی آجرلو رئیس هیئت فوتبال نیروهای مسلح شد. در کنار همه اینها نباید از رابطه نزدیک سردار در همه این سال ها با شهردار تهران هم غافل شد؛ رفاقتی که در صورت موفقیت او در انتخابات پیش رو می تواند خیلی کارساز باشد.

علی کفاشیان، مهدی تاج و عرب عامری گزینه های محتمل آجرلو برای نایب رییسی خواهند بود.

f

4-علی اکبر ابرقویی نژاد:

فرماندار دهه 70 تقریبا 14 سال است که رئیس هیئت فوتبال اصفهان است و این ثبات در نوع خود وقتی فوق العاده تر می شود که متوجه شویم ابرقویی نژاد در این سال ها هم عضو هیئت رییسه سازمان لیگ و هم فوتسال بوده است. هم دستی در تدوین اساسنامه داشته است و هم به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن  فعالیت میکند. ابرقویی نژاد لیسانس مدیریت دولتی دارد و اخیرا در انتخابات مجلس هم شرکت کرد.  با این اوصاف باید ببینیم ابرقویی نژاد در انتخابات پیش رو چه کار می کند. خودش گفته اگر پشتیبان های قدرتمند نداشت؛ اصلا برای احراز این پست وارد گود نمی شد.

مراد حاج جعفری، منصور قنبرزاده و عرب عامری هم سه گزینه ابرقویی نژاد هستند.

TAJ

5-مهدی تاج:

بعد از پایان جنگ تحمیلی بازیکن سابق سپاهان به عضویت هیئت مدیره این باشگاه درآمد. رفته رفته و آهسته آهسته تاج پیشرفت کرد و بعد از نایب رییسی فدراسیون فوتبال، ریاست سازمان لیگ را بر عهده گرفت. حالا هم از او به عنوان یکی از جدی ترین کاندیداها نام می برند. اج قصد نداشت در انتخابات شرکت کند اما نیامدن کفاشیان او را مجاب به حضور کرد. 

علی کفاشیان، محمود اسلامیان و الهه عرب عامری هم سه نفر مدنظر تاج هستند.

2

6-علیرضا معظمی:

ناشناخته در بین خریداران پرسپولیس و غریبه در بین کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال. تاجری که برای خرید پرسپولیس پیشقدم شد و 300 میلیارد پیشنهاد داد اما به خاطر بدهی، صلاحیتش تایید نشد. حالا تاجر بزرگ مواد غذایی وکشاورزی و آب معدنی و ... این بار برای ریاست فدراسیون فوتبال وارد کارزار رقابت شده است. گرچه شنیده می شود آن فردی که کفاشیان گفته بود مدارکش ناقص است او باشد؛ باید دید بازهم معظمی نیا قبل از آغاز رسمی انتخابات به دلیل مشکلات بیرونی، بیرون از گود می ماند یا خیر. می گویند معظمی حاضر است پول زیادی برای رسیدن به هدف این دفعه اش خرج کند؛ مثلا یک میلیارد برای هر هیئت فوتبال 32 استان.

او هنوز نواب رییس خود را معرفی نکرده است.

635675381135255515

7-منصور قنبرزاده:

چند دقیقه مانده به پایان ثبت نام، ثبت نام کرد. در حالی که سه، چهار کاندیدای دیگر نام او را به عنوان نایب رییس دوم خود رد کرده اند. خودش می گوید اگر کفاشیان می آمد؛ ورود نمی کرد ولی حالا هم خیلی ها اعتقا دارند قنبرزاده جزو انصرافی ها خواهد بود. کسی که این روزها حسابی درگیر مشکلات عجیب و غریب مالی نفت است و آنیده کاری اش در آنجا هم مشخص نیست. در حالی که خودش پیش از این گفته بود سال بعد دیگر در نفت نخواهد بود. قنبرزاده عضو سابق هیئت رییسه فدراسیون فوتبال و عضو هیئت رییسه فعلی سازمان لیگ است. تنها مساله ای که حضور او را رمزآلود میکند؛ رابطه خیلی نزدیک و دوستانه اش با وزیر ورزش است. رابطه این دو نفر به حدی نزدیک است که گودرزی حاضر شد برای حل مشکلات نفت شخصابا زنگنه، وزیر نفت صحبت کند.

 

باید دید روز 11 اردیبهشت کدام یک از این هفت نفر کلید دار فدراسیون فوتبال حداقل برای چهارسال خواهد شد.علی ای حال همه منتظریم تا ببینیم پایان این رقابت تنگا تنگ به کجا خواهد کشید

در آخر،  یکی از مدیران دولتی که به ورزش هم آمده بود گفت: قبل و بعد از ورود به فوتبال مانند فردی بودم که خیلی تمیز وارد یک دودکش شدم و کاملا دودی و نه چندان تمیز خارج شدم.

کاپ

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار