هنگ کنگ 2-4 ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام جهانی 2026 با برتری پرگل هنگ کنگ را پشت سر گذاشت‌.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه 17 خرداد 1403) در پنجمین دیدار خود در مسابقات  مقدماتی جام جهانی 2026 کانادا-امریکا-مکزیک  در ورزشگاه  هنگ کنگ به مصاف تیم ملی قوتبال هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید تا ملی‌پوشان کشورمان ۱۳ امتیازی شده و صدر جدول گروه E را حفظ کنند.هنگ کنگ تک امتیازی هم در قعر جدول باقی ماند.

           

گل های ایران در این دیدار را مهدی طارمی در دقایق 12(پنالتی)، 34(پنالتی)، 57  و سردار آزمون در دقیقه 65 به ثمر رساندند.

ترکیب تیم ملی هنگ کنگ: هونگ فای یاپ، هلیو گونکالوس، لئون جونز، شینیچی چان، زه نام یوئه، چون لوک تان، هی وای ما(آنتونی پینتو 57)، سیو کوان چان، وو چون مینگ، جونینیو(استفان پریرا 77) و متئو اور(مایکل اودبولزور 77)

 

ترکیب تیم ملی ایران: پیام نیازمند، آریا یوسفی(صالح حردانی 68)، امین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی(میلاد محمدی 68)، محمد قربانی، سامان قدوس(امید نورافکن 78)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی(جواد آقایی‌پور 1+90)، مهدی قائدی و سردار آزمون(شهریار مغانلو 78).

 

* نیمه اول:

دقیقه ۵: پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که چرخش و ضربه پای چپ دیدنی این مهاجم به تیر افقی دروازه حریف برخورد کرد. در ادامه سخت‌گیری قائدی و طارمی در گرفتن توپ از بازیکنان هنگ کنگ، ضربه تماشایی سردار آزمون را به همراه داشت که یاپ هونگ فای این توپ را هم برگشت داد تا یک کرنر برای ایران به دست آید.

دقیقه ۶: ارسال کرنر خطرناک ابوالفضل جلالی را مدافعان هنگ کنگ به شکل ناقص دفع کردند اما مهاجمان ایران نتوانستند از ضربه سر و ایجاد فرصت توسط محمد قربانی استفاده کنند.

دقیقه ۱۱: ارسال کوتاه مهدی قائدی از سمت راست به دست جونز برخورد کرد تا داور عمانی برای ایران اعلام پنالتی کند. مهدی طارمی پشت این توپ قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان هنگ‌کنگ آن را به گل اول ایران تبدیل کرد.

دقیقه ۱۴: اشتباه آریا یوسفی در سمت راست زمین ایران سبب شد تان چون لوک صاحب توپ شود و در ضد حمله ارسال زمینی این بازیکن از جناح چپ را هی وی ما از بین پاهای پیام نیازمند به تور دروازه چسباند تا کار به تساوی برسد.

دقیقه ۱۶: سر توپ و ضربه دیدنی پای چپ سردار آزمون در محوطه جریمه را دروازه‌بان هنگ کنگ به زیبایی برگشت داد و در برگشت هم شوت این مهاجم تیم ملی راه به جایی نبرد و در ادامه قربانی هم نتوانست گلزنی کند.

دقیقه ۱۹: پاس در عمق سامان قدوس در شرایط سختی در موقعیت تک به تک به جهانبخش رسید که یاپ با خروج به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه ۲۰: مهدی طارمی روی پاس در عمق قائدی در گوشه محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد اما ضربه‌اش پس از حرکت در عرض با برخورد به مدافع هنگ‌کنگ در اختیار یاپ قرار گرفت.

دقیقه ۲۱: دفع حزباوی روی ارسال کوتاه جونینیو نزدیک بود منجر به گل خودی برای هنگ کنگ شود که این توپ به شکل خطرناکی به کرنر رفت‌.

دقیقه ۳۲: فرار مهدی طارمی روی پاس بلند سامان قدوس به پشت مدافعان هنگ کنگ، سبب شد یاپ هونگ فای با خروج از دروازه روی او مرتکب خطا شود تا داور عمانی برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان بدهد. این بار طارمی با ضربه چیپ موفق به گلزنی شد.

دقیقه ۳۹: طارمی این بار فرصت دروازه خالی را روی پاس رو به عقب آریا یوسفی بیرون زد.

دقیقه ۴۲: شوت سردار آزمون روی توپ ارسالی از سمت راست بیرون رفت.

* نیمه دوم:

دقیقه ۵۲: ارسال ضربه ایستگاهی از سمت راست زمین ایران با ضربه سر آرام جونینیو در اختیار نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۵۴: پاس در عمق جهانبخش درون محوطه جریمه به طارمی رسید اما ضربه او با برخورد به پای یوئه نام زه به کرنر رفت.

دقیقه ۵۷: پاس رو به عقب قائدی این بار طارمی را در موقعیت شوتزنی قرار داد تا او این بار با یک ضربه فنی دقیق توپ را به گوشه سمت چپ دروازه شده و با ثبت یک هت تریک، گل سوم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۵۹: روی ارسال کرنر هنگ کنگ از سمت راست در شرایطی که به نظر می‌رسید داور عمانی قصد دارد خطای بازیکن این تیم روی جهانبخش را اعلام کند او دستور به ادامه بازی داد تا آنتونی پینتو ۱۸ ساله ۲ دقیقه پس از ورودش به زمین، با یک شوت پای چپ بار دیگر اختلاف را به یک گل کاهش بدهد.

دقیقه ۶۵: پاس قائدی درون محوطه جریمه هنگ کنگ به سردار آزمون رسید تا او با عبور از سد جونز با یک ضربه برخلاف جهت حرکت یاپ گل چهارم‌ ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۷۰: بار دیگر خط دفاعی ایران روی کرنر هنگ‌کنگی‌ها متزلزل نشان داد که البته پس از ۲ بار مهار ضربه سیو کوان چان توسط پیام نیازمند، کمک داور عمانی اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۴+۹۰: ارسال حردانی با ضربه سر آقایی‌پور به شکل خطرناکی از روی دروازه هنگ کنگ عبور کرد.

● هنگ کنگ 2-4 ایران  

□ ما هی وای 14, آنتونی پینتو 59 

□ مهدی طارمی 12()پنالتی، 34(پنالتی)، 57, سردار آزمون 65

* ورزشگاه: هنگ کنگ استادیوم / هنگ متگ چین

* داور: قاسم مطر / عمان

 

به گزارش استقلال نیوز، ایران در دومین دیدار خود روز سه شنبه 22 خرداد میزبان ازبکستان خواهد بود، در دیگر بازی این گروه ازبکستان سه بر یک ترکمنستان را شکست داد.

اخبار تیم ملی ایران

  

 


 مطالب مرتبط:

مقدماتی جام جهانی 2026/ ترکیب تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ در دیدار برگشت مشخص شد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار