دیدار سوریه و ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان در ششمین و اولین دیدار خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022، مقابل سوریه به پیروزی رسید.

                                                                       

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی فوتبال ابران در ششمین و اولین دیدار خود در دور برگشت مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا در ورزشگاه ملک عبدالله دوم در پایتخت اردن به مصاف سوریه رفت و با پیروزی 3 بر 0 ملی پوشان ایران به پایان رسید.

سردار آزمون در دقیقه 33 و احسان حاج‌صفی در دقیقه 42 (از روی نقطه پنالتی) و علی قلی زاده در دقیقه 89 برای ایران گلزنی کردند.

آزمون که گل نخست این مسابقه را به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 39 رساند تا ضمن عبور از رکورد علی کریمی و قرار گرفتن کنار جواد نکونام، تعداد گل‌های خود به سوریه را هم به عدد 4 رساند تا در کنار علی دایی قرار بگیرد.

 

ترکیب تیم ملی سوریه: خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات (محمد ریحانیه 46)، عمر السومه، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر (محمود مرمور 72)، خالد کرد اوغلی (محمود البحر 46)، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی.

ترکیب تیم ملی ایران مقابل سوریه

ترکیب تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (میلاد سرلک 66)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (اللهیار صیادمنش 80)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (مهدی قایدی 90) و سردار آزمون(کریم انصاری فرد 90).

 

نیمه اول

دقیقه 7: ارسال از سمت راست خط دفاعی ایران به روی دروازه با ضربه سر عمر السومه همراه شد که البته این ضربه با دخالت مدافعان ایران قدرت و دقت لازم را نداشت تا در اختیار امیر عابدزاده قرار بگیرد.

دقیقه 10: ضربه‌ای ایستگاهی برای ایران شکل گرفت که پس از پاس احمد نوراللهی به احسان حاج‌صفی، ارسال روی دروازه سوریه انجام شد. ضربه سر نخست را کنعانی‌زادگان به شکل پاس نواخت که در شلوغی محوطه جریمه سردار آزمون و شجاع خلیل‌زاده می‌توانستند دروازه خالد الحجی را باز کنند، اما مدافعان سوریه خیلی سریع توپ را دور کردند.

دقیقه 16: محمود المواس در محوطه جریمه ایران خود را صاحب موقعیت کرد که ضربه زمینی او به شکلی خطرناک از میان مدافعان ایران عبور کرد، اما امیر عابدزاده موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 17: این بار نوبت بازیکنان ایران بود که با ارسالی از سمت چپ توسط وحید امیری به فرصت برسند، آنهم در شرایطی که مدافعان سوریه دفع ناقصی داشتند، اما ضربه چکشی احمد نوراللهی به شکلی خطرناک راهی اوت شد و جایی در چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه 22: علی قلی‌زاده از سمت راست وارد محوطه جریمه سوریه شد و ضربه‌ای را به سمت دروازه این تیم داشت، اما بی‌دقتی مانع از این شد که ضربه او جایی در چارچوب دروازه داشته باشد.

دقیقه 24: پشت محوطه جریمه سوریه احمد نوراللهی با پاس در عرض امید نورافکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد که ضربه مدافع چپ پای ایران را خالد الحجی به صورت درازکش مهار کرد.

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

دقیقه 33: بازیکنان سوریه قصد داشتند روی دروازه ایران خطرساز شوند، اما یک دفع توپ از محمدحسین کنعانی‌زادگان و پاس او برای وحید امیری، به این بازیکن فرصت داد تا با پاسی سریع پشت مدافعان سوریه سردار آزمون را صاحب موقعیت کند و این بازیکن هم توپ را به تور دروازه چسباند.

دقیقه 35: احمد الاشقر که خطایی شدید روی پای سعید عزت‌اللهی انجام داده بود، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 39: ارسال وحید امیری پس از برخورد به دست عمر السومه در محوطه جریمه سوریه متوقف شد که تصمیم داور ادامه بازی بود، اما پس از لحظاتی داور چینی با کمک VAR، پنالتی ایران را اعلام کرد.

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

دقیقه 42: احسان حاج‌صفی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با شوتی محکم به سمت چپ دروازه، برای دومین بار ایران را به گل رساند.

دقیقه 44: محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که با یک سرتوپ شجاع خلیل‌زاده را فریب داد و شوت خود را روانه دروازه ایران کرد، اما توپ پس از برخورد به زیر تیر افقی دروازه ایران بیرون آمد تا این خطر دور شود.

دقیقه 45: سوریه پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت محکم عمرالسومه پس از برخورد به سر محمدحسین کنعانی‌زادگان به کرنر رفت.

دقیقه 3+45: احمد نوراللهی پس از دریافت توپ از احسان حاج‌صفی که پشت محوطه جریمه توپ را از سردار آزمون دریافت کرده بود، اقدام به شوتزنی کرد که ضربه زمینی او با اختلاف کمی از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 3+45: سوت پایان نیمه نخست با برتری ملی پوشان ایران.

نیمه دوم

دقیقه 62: ارسال محمد الریحانیه به روی دروازه ایران، در شرایطی که می‌توانست با ضربه عمر السومه به موقعیتی خطرناک تبدیل شود، اما پس از برخورد به شانه این مهاجم راهی اوت شد.

دقیقه 63: وحید امیری از سمت چپ نفوذی به محوطه جریمه سوریه داشت و توپ خوبی را برای گلزنی سردار آزمون فراهم کرد، اما ضربه این بازیکن در میان شلوغی مدافعان سوریه کم دقت بود و به بیرون رفت.

دقیقه 69: حمله تیم ایران این بار از سمت راست شکل گرفت که بازهم سردار آزمون در محوطه جریمه صاحب توپ شد که این بار ضربه او را مدافعان سوریه بازگرداندند.

دقیقه 70: طراحی حمله‌ای دیگر روی دروازه سوریه، با ضربه نهایی احمد نوراللهی از داخل محوطه جریمه همراه بود که خالد الحجی تن به کرنر داد.

دقیقه 74: سردار آزمون پشت محوطه جریمه پاس در عرضی را برای احمد نوراللهی ارسال کرد که این بار هم ضربه محکم و سرکش او را دروازه‌بان سوریه راهی کرنر کرد.

دقیقه 78: محمود المواس پشت محوطه جریمه ایران بار دیگر اقدام به شوتزنی کرد که امیر عابدزاده در دو مرحله موفق به مهار توپ شد.

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

دقیقه 89: حرکت دیدنی و ویرانگر علی قلی زاده و عبور وی از چند بازیکن سوریه با ضربه بغل پا و دیدنی او گل شوم ایران را شکل داد.

دقیقه 2+90: سوت پایان بازی با پیروزی ملی پوشان کشورمان و حفظ صدرنشینی ایران.

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

سوریه 0-3 ایران

● سوریه 0-3 ایران 

□ سردار آزمون 33, احسان حاج صفی 42(پنالتی), علی قلی زاده 89

* ورزشگاه: ملک عبدالله دوم / امان اردن

 

* ویدئو بازی: 

استقلال بنر

 

* سایر نتایج:

لبنان 0-1 امارات 

عراق 0-3 کره جنوبی

 

* جدول رده بندی گروه A:

جدول رده بندی گروه A

 

اخبار تیم ملی ایران

  

 


 مطالب مرتبط:

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ ماریو تات: بچه ها با علاقه و اشتیاق خاصی بازی می کنند؛ با این بازیکنان کار آسان است

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ آزمون: سه امتیاز برای ما بسیار مهم بود؛ توان صعود از مرحله گروهی جام جهانی را داریم

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ ترکیب تیم ملی ایران مقابل سوریه مشخص شد؛ نیمکت نشینی بیرانوند در شب کاپیتانی حاج صفی

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ امیری: مشکلی با تغییر پست ندارم؛ تمرکزمان روی پیروزی مقابل سوریه است

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ ماریو تات: بازی سختی مقابل سوریه خواهیم داشت؛ پیروزی در بازی فردا قدم بسیار بزرگ برای رسیدن به جام جهانی است

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ کامبکی رویایی در وقت‌های اضافی؛ ایران از جهنم بیروت به سلامت عبور کرد!

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ تیر دروازه با ایران یار نبود؛ کره‌ جنوبی با یک امتیاز به سلامت از آزادی گذشت!

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ با پیروزی مقابل امارات جام جهانی نزدیک‌تر از همیشه؛ این بار VAR با ایران یار بود!

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ عراق نابود شد؛ ایران و ادامه قدرت‌نمایی در آسیا با نمایشی بی‌نقص

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ برد سخت مقابل سوری‌ها؛ گل جهانبخش و صدرنشینی ایران

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار