وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار مقابل السد قطر گفت: هواداران از راه‌های دور به تهران آمده بودند تا این بازی را ببیند و من شرمنده آنها هستم و معذرت می‌خواهم.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پس از دیدار با السد قطر از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. متن این مصاحبه را می خوانید:

* نیمه دوم کیفیت لازم را نداشتیم

ما در نیمه دوم آن کیفیتی که مدنظر داشتیم و باید مقابل السد ارائه می‌کردیم را نداشتیم.  می‌توانم بگویم شاید هر چهار گل اگر تمرکز بیشتری روی آنها بود، به ثمر نمی‌رسیدند. شاید یک مقدار خنده‌دار باشد که بگویم چه گل‌هایی که خوردیم و چه گلی که زدیم، اگر بازیکنان تمرکز بیشتری داشتند، به ثمر نمی‌رسید.

* در 20 دقیقه پایانی بازی تمرکز لازم را نداشتیم

ما در 11 نفر ابتدایی ترکیب‌مان تغییر ایجاد کردیم، آن هم در حالی که علی کریمی باید در هافبک دفاعی بازی می‌کرد، اما در گرم کردن ابتدای بازی اعلام کرد دیگر نمی‌تواند بازی کند. ما هم مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیم‌مان شدیم. در 20 دقیقه تا نیم ساعت پایانی بازی ما تمرکز لازم را نداشتیم و بسیار عصبی بودیم. اتفاقاتی که در گذشته برای ما رخ داده بود که خوب نبودند و پیش از بازی می‌خواستم بازیکنانم آرامش داشته باشند، عصبی نشوند و به همین دلیل چیزی را نگفتم. اکنون هم ما باید این مسائل را بین خودمان و با باشگاه حل کنیم.

* زمین خوردن مهم نیست، مهم این است که بازهم بتوانیم بلند شویم و بایستیم

همه می‌دانند که تیم السد بسیار قدرتمند است، اما این نتیجه‌ای نبود که ما می‌خواستیم و انتظار آن را داشتیم. خط هافبک این تیم با حضور ژاوی،‌گابی و بازیکن کره‌ای بسیار خطرناک است. با این حال اکنون باید بگویم می‌خواهیم به بازیکنان‌مان یکی دو روز استراحت بدهیم و بعد باید با آنها به خوبی صحبت کنیم. شما من را می‌شناسید که وقتی زمین می‌خوریم، مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که باز هم بتوانیم بلند شویم و بایستیم. ما باید یک سری مسائل را در تیم خودمان تغییر بدهیم، دوباره برمی‌گردیم و دوباره می‌گویم وقتی شما زمین می‌خورید و شکست خورده هستید، مشکلی نیست، بلکه این اهمیت دارد که دوباره بلند شوید. اکنون می‌گویم که ما دوباره بلند می‌شویم و برمی‌گردیم.

* خوب نیست که الان با خشونت و به سرعت صحبت کنیم

یکی از مشکلاتی که ما داشتیم، اردوی پیش فصل بود، اما وقتی با السد بازی داریم فقط باید روی این بازی تمرکز کنیم. در مورد هواداران هم باید بگویم آنها از راه‌های دور، شمال و جنوب کشور به تهران آمده بودند تا این بازی را ببیند و من شرمنده آنها هستم و معذرت می‌خواهم. با این حال خوب نیست که الان با خشونت و به سرعت صحبت کنیم و به نظرم باید آرامش داشته باشیم و کارمان را ادامه بدهیم. 

* نویمایر خودش خواست تعویض شود

مشکل نویمایر خطایی بود که اواخر نیمه اول روی پایش انجام شد. پای او درد گرفته بود. با شما صحبت کرده بودم که این بازیکن تازه آمده و هنوز آماده و با تیم ما هماهنگ نیست. نویمایر بین دو نیمه با من صحبت کرد و خواست تعویض شود که پس از تعویض او نیز روزبه چشمی در خط هافبک قرار گرفت. چشمی خوب بازی کرد و مشکلی از آن ناحیه وجود نداشت.

* باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم

یکی از دلایل شکست ما این بود که توپ خیلی سریع روی دروازه‌مان بر می‌گشت. در نیمه اول هم چند مرتبه سه مقابل دو یا چهار مقابل سه شدند. با این حال در میانه زمین نویمایر خوب بود و توپ‌های خوبی به زمین حریف ارسال می‌کرد. مجموعاً باید بگویم تغییر پوزیشن ما در میانه زمین خوب نبود و پشت یک سوم دفاعی حریف، کاری انجام نمی‌دادیم، در حالی که ژاوی خیلی راحت به عقب می‌رفت، توپ می‌گرفت و برمی‌گشت و پاس خود را ارسال می‌کرد. ما در این شرایط سازماندهی خوبی در خط دفاعی‌مان نداشتیم، مثل توپی که دروازه‌بان حریف توپ را مستقیم ارسال کرد و به مهاجمان السد رسید که ما سازماندهی خوبی در عقب زمین نداشتیم. این را بگویم شما در بازی بعدی تیمی جدید با قدرت بیشتر خواهید دید و من باید در اطراف تیمم بعضی چیزها را متوقف کنم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

دیدگاه‌ها  
کامران
+5 #1 کامران 1397-06-05 23:45
پیش فصل می گفتی گل و بلبله! گفتی افتخاری بهترین مدیریه که بشریت ب چشم دیده! گفتی افتخاری بره منم میرم! پس با زبون چربی ملت رو خر نکن
نقل قول کردن
مسعود عشق اس اس
+5 #2 مسعود عشق اس اس 1397-06-06 00:27
آقای شفر این چه بازی افتضاحی بود کردید؟؟چرا دانشگر بی تجربه و نادون به زمین فرستادید؟؟چرا انقدر استقلال ضعیف و ترسو بازی کرد؟؟مگر السد بارسلونا و ریال بود؟؟هرچه زودتر فکری بحال این تیم بکنید...این استقلال خیلی بد و ناهماهنگ و اصلا بوی قهرمانی نمیدهد..البته من بیشتر بازیکنان مقصر میدونم..بعضی بازیکنان استقلال اینجا رو با خونه خاله شون اشتباه گرفتند..ضمنا سازمان دفاعی استقلال واقعا بد و افتضاح بود واگر شانس با ما یار نبود نتیجه فاجعه ای رقم میخورد..تو این بازی هم دفاع تیمی بد بود و هم کار گروهی و طراحی حمله فاجعه بود...واقعا معلوم نیست چرا آنقدر بازیکنان کم جون و شل و ول بودن و بدنشون خالی کرده بود..بنظرم بدنسازی با وزنه دیگه نباید انجام بدن خیلی سنگین و کند بودند..آقای شفر هرچه زودتر باید تکلیف بازیکنان بی کیفیت و بی خیال استقلال معلوم کنید وگرنه با برخورد شدید هوادار روبرو می شید..کاری نکنید به حیا کن رها کن برسه...اینجا استقلال بزرگ است نه شموشک و ذرت کاران آقای بازیکن مغرور پرمدعا...خجالت بکشید
نقل قول کردن
سیروس پشت هجده
+6 #3 سیروس پشت هجده 1397-06-06 00:32
ای کاش بازیکنی مثل آذری یا روح اله باقری رو میفرستادن تو زمین و فقط با یه هافبک دفاعی بازی میکردیم، در عوض ستون پنجم تو زمین نمیفرستادن ، سمت چپ افتضاح بود زکی پور گرم کرد و میخواست بیاد تو زمین اما چرا نیومد؟
پاس به عقب یعنی چی؟
نکنه فکر کردید نویر تو دروازه است؟
چند تا گلر تو دنیا بازی با توپشون بی نقصه؟
من امروز اینقدر حرص خوردم فکر یه سکته رو رد کردم.
اصلا به من چه یکساله دنبال کار میگردم بیکارمو خرجیمو ندارم بدم ، فلان بازیکن چند میلیارد گرفته تو زمین یه پاس صحیح نداده ، بخدا دیگه خسته شدم .
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار