وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از دیدار مقابل پدیده گفت: امیدوارم مهاجم جدیدمان از مهاجمان فعلی خوش شانس‌تر باشد.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال پس از تساوی بدون گل مقابل پدیده مشهد در هفته بیستم رقابت های لیگ برتر قبل از حضور در نشست خبری، مقابل دوربین صدا و سیما حاضر شد و به سوالات گزارشگر بازی پاسخ گفت. او در صحبت‌هایش ضمن دلداری به امید ابراهیمی، عنوان کرد بازیکنان بزرگ هم پنالتی از دست می دهند.

* ارزیابی از بازی؟

فکر می‌کنم بازی خوبی مخصوصا برای هواداران بود و فرصت‌های زیادی خلق شد. نیمه اول سه چهار موقعیت خوب داشتیم که نتوانستیم تیدیل به گل کنیم. پدیده هم این شانس را داشت.

* از دست رفتن پنالتی توسط ابراهیمی؟

امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است. اینکه پنالتی از دست داده، مهم نیست، چون ممکن است در فینال جام جهانی هم یک بازیکن پنالتی از دست بدهد.

* چرا در هفته‌های اخیر کمتر گل زده اید؟

داریوش شجاعیان و محسن کریمی را در اختیار نداشتیم و این شانس را به جابر انصاری دادم که جای علی قربانی بازی کند. شانس برای گلزنی داشتیم، اما برخی مواقع دیر حرکت می‌کردیم یا حریف خوش شانس بود که دروازه‌اش باز نشد. بازیکن جدید ما فردا می‌آید. امیدوارم از مهاجمان ما خوش‌شانس‌تر باشد و موقعیت‌هایش به گل تبدیل شود.

* انداختن توپ به وسط زمین جوانمردانه نبود!

شاید تیم امروز مقابل ما با 12 بازیکن بازی می‌کرد. در لحظات آخر شانس بسیار خوبی داشتیم بازیکنان حریف توپ را به وسط انداختند که بازی جوانمردانه نبود.

 

وینفرید شفر سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری پس از دیدار با پدیده به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه صحبت های او را می‌خوانید:

صحبت های اولیه

بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید. ما در نیمه اول فرصت‌های کافی برای گلزنی داشتیم. در نیمه دوم تیم حریف یک شانس بزرگ و خوب داشت. مشکل ما این بود وقتی توپ را از دست می‌دادیم، در وسط زمین مشکل داشتیم اما حریف ما خیلی مواقع می‌خواست با پاس بلند به دروازه ما برسد. در نیمه دوم بهتر بودیم. زمانی که علی قربانی به زمین آمد، توپ را به خوبی نگه می‌داشت و به سایر بازیکنان پاس می‌داد و برزای هم شرایط مشابهی داشت.

* همه تیم ها می خواهد اولین تیم برنده مقابل ما باشند!

امیدوارم در بازی بعدی وقتی چنین شانس‌هایی داریم کمی خوش‌شانس‌تر باشیم. بازیکن جدید ما فردا می‌آید و باید ببینیم چقدر زمان می‌خواهد تا در تیم جدیدش جا بیفتد. می‌بینید تمام تیم‌ها مقابل ما، 50 درصد بیشتر از سایر دیدارها انرژی می‌گذارند. همه تیم‌ها می‌خواهند تیم اولی باشند که ما را شکست می‌دهند و این یک احترام و یک نکته مثبت برای شما است که همه تیم‌ها می‌خواهند شما را شکست دهند. خیلی نکته مهمی بود که دو بازیکن مهم و خوب خود یعنی داریوش شجاعیان و محسن کریمی را به علت مصدومیت از دست داده بودیم و امروز در اختیار نداشتیم.

* پنالتی از دست رفته امید ابراهیمی

چه کاری می‌توان انجام داد؟ این توپ یا گل می‌شود یا از دست می‌رود. دفعه قبل یک پنالتی زدیم که پس از برخورد به تیر دروازه گل شد و داور این گل را اعلام نکرد، اما امروز توپ وارد دروازه حریف نشد و مسئله‌ای هم ایجاد نشد. به خاطر یک فرد روی نیمکت تیم حریف خوشحال نیستم. یک فرصت خیلی خوب ضد حمله برای ما ایجاد شد، اما یک نفر که روی نیمکت پدیده نشسته بود، توپ را به زمین انداخت. شاید می‌خواست بازی کند و فکر می‌کرد اگر قرارداد دارد، چرا نباید بازی کند.

* داوری بازی امروز

خط‌ نگه‌دار و داور وسط بسیار خوب بودند. شاید درباره بعضی چیزها صحبت کنیم، اما داوری خیلی خوب بود.

* اما عصبانیت شما نکته دیگری را نشان می‌داد؟

آیا شما آلمانی متوجه می‌شوید؟ بحث من اصلاً درباره داور نبود بلکه با بازیکنان استقلال درخصوص پاس‌های بلند تیم پدیده و کار با هافبک‌ها صحبت می‌کردم.

* کیفیت پایین زمین و تأثیر آن در بازی

این مشکلی برای هر دو تیم محسوب می‌شد. توپ به صورت عادی روی زمین حرکت نمی‌کرد و به خاطر پستی و بلندی زمین، مسیر توپ تغییر می‌کرد.

* کنار گذاشتن سجاد شهباززاده و آمدن مهاجم جدید

مشخص است که مهاجم جدید می‌تواند به ما کمک کند. حسن بیت‌سعید قبل از اینکه به استقلال بیاید در تیم استقلال خوزستان یکی از بهترین‌ها بود، اما در استقلال شرایط تیم پیشین خود را نداشت. همین بازیکن الآن به فولاد رفته و در این تیم گلزنی می‌کند. شهباززاده هم همینطور است، او پسر بسیار خوب و شخصیت خوبی دارد، اما برخی از مواقع یک باشگاه تصمیم خوبی برای یک بازیکن نیست و باید تیم خود را عوض کند تا شاید در آینده با شرایط بهتری به تیم خود برگردد. الآن هم شهباززاده به قطر رفته است و من به او تبریک می‌گویم. شهباززاده شانس زیادی در استقلال نداشت. بازیکن جدید ما هم یک بازیکن در رده بالای لیگ رومانی بود و مطمئن هستم می‌تواند به ما کمک کند. ما یک جای خالی دیگر هم داریم و فکر می‌کنم یک بازیکن دیگر هم نیاز داریم. امروز دو بازیکن ما به دلیل مصدومیت بیرون بودند و به این شکل در لیگ قهرمانان با مشکل مواجه می‌شویم. ضمن اینکه مطمئنم علی قربانی را هم می‌توانیم به شرایط بهتری برگردانیم. او پسر بسیار خوبی است و امروز بازی را خوب نگه داشت و یک سانتر خوب هم برای برزای انجام داد. روز گذشته هم گفتم ما در تیم‌مان بازیکنان بسیار خوبی داریم. یادتان است که بعد از بازی با سایپا همه از قربانی حمایت کردند. ما بازیکنانی با روح بسیار خوب داریم. این برای کار تیمی خیلی مهم است که همه بازیکنان روح تیمی مشترک دارند. هر بازیکنی که در تیم من در تمرینات خوب باشد همیشه شانس بازی دارد. بهترین بازیکن نیست که در یک بازی باعث برد می‌شود،‌ بهترین تیم است که باعث پیروزی می‌شود.

* مشکل تیم در چند بازی اخیر

ما خیلی شوت نمی‌زنیم. یک اشتباه در بازی با سایپا روی کرنر انجام دادیم. چند دقیقه پیش از کرنری که منجر به گل شد، توپ دست ما بود و بهتر بود آن توپ بلند بزنیم تا به هتل کنار ورزشگاه برود! ما آن توپ را نزدیم و پاسکاری کردیم، همان توپ تبدیل به کرنر شد و همان کرنر دروازه ما را باز کرد. ما نسبت به گذشته پرش داشتیم و چند بازی را با نتیجه 3 بر صفر بردیم و الآن همه انتظار دارند ما دوباره همه مسابقات را همانطور ببریم. به نظرم ما عملکرد خوبی داشتیم و موفق بودیم.

 

اخبار استقلال

دیدگاه‌ها  
مسعود عشق اس اس
0 #1 مسعود عشق اس اس 1396-10-30 01:50
بعد از رفتن منصوریان تیم استقلال به شوک موقتی فرو رفت که با اومدن شفر آلمانی یواش یواش بچه های استقلال از اون شوک شدید و فشار روانی آزاد شدن..
شیر پیر آلمانی هم کم کم با جو ایران و لیگ برتر آشنا شد و کار تاکتیکی خوبی هم روی استقلال انجام داد و تیم اوج گرفت..این کارها بسیار لازم و حیاتی بود ولی به هیچ وجه کافی نبود..
اینها فقط یه روی سکه بود و روی بد قصه اینجاست که مشکلات مدیریتی و اجرایی افتخاری خان و البته بودن چند بازیکن بی کیفیت و بی خیال کار استقلال رو سخت کرده و کار گره خورده است..
البته خود شفر هم اشتباهاتی داره و بزرگترینش به نظر من اعتماد نکردن و توجه نکردن به نظرات هواداران و پیشکسوتان باتجربه استقلال است..مثلا ترکیب بازی امروز در خط حمله واقعا بد بود و تا دقیقه 70 هم هیچ تغییری نکرد..یا اینکه چرا استقلال جدیدا از دقایق 50 تا 70 افت زیادی داره؟؟(سایپا و پدیده)
کل ایران میدونن بازیکنی مثل برزای چقدر بدرد استقلال میخوره و اتفاقا خود شفر سفارش کرده بود(!!)چرا بهنام ثابت بازی نکرد؟؟یا اینکه علی قربانی با تمام ضعفهاش صدمرتبه از جابر انصاری تاثیرگذار تر، بهتر و سرتره..! متاسفانه مهدی قایدی هم داره هدر میره و فریادرسی هم نیست..
زوج جابر انصاری و اسماعیلی اصلا خوب نبودن و بسیار ناهماهنگ بازی میکردن..این دونفر در نیمه دوم دوندگی کمی داشتن و هیچ فشار و پرسی روی مدافعان حریف نمیاوردن..بنابراین پدیده با دوتا تعویض مناسب و حضور نفرات بیشتر در حمله روند هجومی تری گرفت..
وقتی مهاجمان یک تیم ناهماهنگ باشن به ندرت و یا اصلا گلی در فوتبال زده نخواهد شد..اینا باید چشم بسته همدیگه رو تو باکس حریف پیدا کنند و از خودگذشتگی نشون بدن..خداکنه نفر جدیدی که میاد کیفیت فنی بالایی داشته باشه و جور این گل نزن ها رو بکشه ..
مورد آخر هم به جنب و جوش زیاد شفر کنار زمین برمیگرده که آرامش تیم بهم میریزه.. هرچند شفر مرد با دانش، متعصب و شجاعیست ولی بهتره با آرامش بیشتری تیم رو کوچ کنه تا با ذهن آرام و ریلکس بتونه بازیخوانی کند و تعویض های درست و بموقعی انجام بدهد..
عشق است استقلال قهرمان
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار