رضا درویش

حداقل ۱۰ هزار فرانک سوئیس جریمه مالی و تا ۲ سال(در شرایطی تا ۵ سال) محرومیت کامل از فعالیت‌های فوتبالی در انتظار درویش.

   

به گزارش استقلال نیوز، لهجه و زبان آقای  فرشید سمیعی  سبب شد تا در آنتن زنده برنامه تلویزیونی فوتبال برتر از سوی آقای درویش مدیرعامل پرسپولیس مورد اهانت قرار گیرد. اما احتمالا او یا بسیاری از حامیانش تصور نمی کردند که این اهانت عواقب سنگین حقوقی بین المللی سوای از امکان پیگیری قضایی داخلی برای شخص درویش ایجاد می‌کند.

جایی که به صراحت در کدهای اخلاقی فیفا مجازات اینگونه اقدامات و الفاظ مشخص گردیده است. قبلا بر این اساس آل‌کثیر نیز توسط AFC مجازات شده بود.در ماده یا کد اخلاقی ۲۳ مرتبط با تبعیض و افترا مربوطه آمده است:

افراد مقید به این قانون نباید از طریق الفاظ یا اقدامات تحقیرآمیز یا تبعیض آمیز به دلیل نژاد، رنگ پوست، قومیت، ملیت، منشا اجتماعی، جنسیت، ناتوانی، گرایش جنسی، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هر عقیده دیگری، میزان ثروت، تولد یا هر موقعیت یا هر دلیل دیگری، حیثیت یا کلیت یک کشور، یک شخص یا گروهی از مردم را آزار دهند.

و در تبصره سوم در مورد مجازات خاطیان آورده شده:

تخلف از این ماده با جریمه مناسب حداقل 10000 فرانک سوئیس و همچنین محرومیت از شرکت در هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال به مدت حداکثر تا دو سال مجازات خواهد شد.در موارد جدی و/یا در صورت تکرار، ممنوعیت شرکت در هر فعالیت مرتبط با فوتبال حداکثر تا پنج سال ممکن است صادر شود.

بنابراین در صورت شکایت حقوقی باشگاه تاج ایران به نهادهای بین‌المللی فوتبال علاوه بر حداقل جریمه ده هزار فرانک سوئیس تا ۲ سال و یا در شرایطی تا ۵ سال احتمال منع هرگونه فعالیت فوتبالی برای شخص درویش وجود دارد.کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز راسا می‌تواند طبق این ماده قانونی فیفا، اعمال قانون کرده و متخلف را مجازات نماید.

   

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

واکنش‌ها به توهین بی‌شرمانه مدیرعامل پرسپولیس به مردم گیلان/ شعور و شخصیت را چه باید کرد؟

مظلومیت استقلال امشب بیش از پیش مشخص شد/ دست مریزاد آقای سمیعی، گل کاشتی

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار