حواشی دیدار استقلال و استقلال خوزستان

مهدی هاشمی نسب مربی استقلال(تاج) پیش از شروع بازی با پیراهنی که با آن در دربی‌ گلزنی کرده بود، عکس یادگاری گرفت.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های  استقلال(تاج) ایران و استقلال خوزستان از ساعت 19:30 امشب دوشنبه(6 شهریور 1402) از هفته چهارم لیگ برتر فصل 1402/1403 در ورزشگاه آزادی تهرانو بدون حضور هواداران دو تیم برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

           

* پیش از آغاز این دیدار، علی خطیر سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال به همراه مسئولان ورزشگاه ازهدی و شرکت توسعه، از سکوها و چمن استادیوم بازدید کرد و در جریان روند بهسازی ورزشگاه قرار گرفت.

حواشی دیدار استقلال و استقلال خوزستان

حواشی دیدار استقلال و استقلال خوزستان

* بازیکنان تیم فوتبال استقلال زمانی که برای گرم کردن به زمین آمدند از کیفیت بد چمن ورزشگاه آزادی انتقاد کردند.

* سیدحسین حسینی، مهدی هاشمی نسب و محمد نوازی پیش از شروع بازی با هوادار جانباز استقلال که در تمام بازی‌های تهران در‌کنار زمین حضور دارد، دیدار و خوش‌وبش کردند.

حواشی دیدار استقلال و استقلال خوزستان

* مهدی هاشمی نسب پیش از شروع بازی با پیراهنی که با آن در دربی‌ گلزنی کرده بود عکس یادگاری گرفت. مربی استقلال این پیراهن که متعلق به یکی از خبرنگاران بود را برای او امضا کرد.

حواشی دیدار استقلال و استقلال خوزستان

* علیرضا خانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تماشاگر این دیدار است.

* پیش از آغاز بازی هفته دولت گرامی داشته شد.

* مسئولان ورزشگاه آزادی برای پوشاندن سکوهای تخریب شده از کاورهای رنگی استفاده کردند. ضمن اینکه برای سهولت در رفت و آمد روی سکوهای تخریب شده، موکتی روی این بخش قرار گرفته است.

* حمیدرضا رجبی مربی استقلال که در بازی قبلی کارت قرمز گرفته بود، در این بازی از جایگاه ویژه تماشاگر مسابقه است. یوسو سسما بدنساز اسپانیایی استقلال قصد داشت برای تماشای بازی در جایگاه ویژه مستقر شود اما برخی ناهماهنگی‌ها باعث شد به رختکن برود.

* در همان لحظات ابتدایی بازی یکی از عکاسان قدیمی دچار مصدومیت شد و برای مداوا به داخل آمبولانس مستقر در ورزشگاه انتقال یافت.

* مانیکونه مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال کشورمان به همراه سعید الهویی در ورزشگاه برای تماشای این بازی حاضر شدند.

حواشی دیدار استقلال و استقلال خوزستان

* جواد نکونام پیش از شروع بازی در کنار نیمکت استقلال خوزستان حضور یافت به سیروس پورموسوی و کادر فنی این تیم خوش‌آمد گفت. با توجه به حواشی پیش آمده از زمان حضور نکونام و پورموسوی در فولاد و صنعت نفت آبادان و اینکه آنها همدیگر را به جادوگری متهم کرده بودند، این دو امروز برخورد سردی با هم داشتند.

* در شرایطی که سیروس پورموسوی در عرصه ملی فقط در تیم ملی جوانان فعالیت کرده گزارشگر این مسابقه در اشتباهی عجیب مدعی شد امیرحسین پیروانی، دستیار این مربی در استقلال خوزستان در تیم ملی امید نیز دستیار او بوده است!

* منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ورزشگاه حاضر شد.

* منصور قنبرزاده در حاشیه دیدار استقلال و استقلال خوزستان در مورد حضورش در ورزشگاه آزادی اظهار داشت:

به ورزشگاه آمدیم تا ببینیم وضعیت ورزشگاه به چه شکلی است. خدا را شکر کارها به شکل خوبی در حال انجام است.

وی در مورد اینکه آیا ورزشگاه آزادی به آغاز لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد یا خیر، عنوان کرد: تخصص من نیست که در این مورد صحبت کنم اما کار روند خوبی دارد. 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت ورود VAR اجاره‌ای به کشورمان توضیح داد: کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش خبر خوبی داد. محمد مخبر معاون اول ریاست جمهور موافقت کرده برای تجهیز هفت ورزشگاه به کمک داور ویدیویی حدود 2.7 میلیون یورو اختصاص یابد. این یک خبر خیلی خوب است که وزیر ورزش داد متعاقب آن مهدی تاج نیز پیگیری‌هایی از طریق بانک مرکزی برای تبدیل ریال به یورو انجام داد. اطلاعات ما نیز در همین حد است که تاج اعلام کرد و گفت اقداماتی انجام شده که AFC این سیستم را به ایران بیاورد.

قنبرزاده در پاسخ به این سؤال که فدراسیون فوتبال اعلام کرده ورزشگاه آزادی ظرفیت 50 درصدی حضور هواداران در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا را دارد، گفت: صادقانه بگویم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تمایل دارند بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود. خودتان شاهد این موضوع هستید و واقعاً حیف  است بازی‌ها بدون تماشاگر باشد. می‌دانید کشورهای عربی در حوزه تماشاگر چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنند فوتبال بدون تماشاگر بی‌معنی است. همه باید کمکم کنند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با غیبت تماشاگران از لحاظ اقتصاد فوتبال ضربه می‌بینند زیرا به بحث بلیت‌فروشی و مسائل دیگر ضربه می‌خورند 

در این خصوص اشکالاتی وجود دارد. مرمت و بازسازی همچنان در ورزشگاه آزادی ادامه دارد اما به نظر من همین امروز هم می‌شد با ظرفیت محدودی کارهایی در مورد حضور تماشاگران انجام داد. در مورد این تصمیم‌گیری مجموعه‌ای از نهادهای مختلف به جمع‌بندی برسند. شاید آنها مسائلی را می‌بینند که من نمی‌بینم. 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس  در مورد اینکه در مورد درخواست برخی باشگاه‌ها برای افزایش سقف بودجه و اینکه استقلال با  توجه به قراردادهای قبلی‌اش نتوانسته بود از این قانون استفاده کند و آیا امکان تغییر یا اصلاح قانون وجود دارد، اظهار داشت: اکنون در هفته چهارم لیگ هستیم. در مورد رعایت سقف بودجه و دستورالعمل ناظر بر قراردادها باید از همه مسئولان، شخص سرپرست وزارت ورزش و جوانان مهدی تاج که انصافاً حمایت تمام قدی در این زمینه داشت و حتی امروز نیز جلسه‌ای داشتیم، تشکر کنم. برخی رسانه‌ها مقداری بی‌انصافی کردند و در شرایطی خبری را منتشر کردند که ظاهراً اختلافی بین کارگروه و فدراسیون وجود دارد  اما صادقانه بگویم روز گذشته این درخواست‌ها با حضور نمایندگان باشگاه‌ها بررسی شد و هر یک از آنها حدود یک ساعت صحبت کردند. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم باید عدالت برقرار می‌شد. 

قرار نیست بابت سقف بودجه به باشگاه‎‌های دیگر ظلم شود. از طرفی به این جمع بندی نرسیدیم که بخواهیم این سقف را تغییر بدهیم. باید از رضا درویش نیز تشکر کنیم که در ادامه تماس گرفت و گفت همین که دیدیم عدالت برای همه تیم‌ها رعایت شد، تشکر می‌کنیم و رقمی هم که پیشنهاد دادیم به دلیل برخورد عادلانه سازمان لیگ، هیچگونه ناراحتی ندارم. خود من نیز به افزایش 30 میلیاردی این مبلغ راغب نبودم.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک بحث تهاتر بود. یعنی درخواست کردند بودجه فصل آینده بیشتر شود  و به جای آن از فصل اول خالی کنند تا جا به جا شود که این کار به نوعی دور زدن قانون بود. با این موضوع نیز مخالفت کردیم و این پیشنهادات به تصویب نرسید. می‌دانم شاید برخی باشگاه‌ها و مدیران‌شان هم از ما دلخور باشند اما بپذیرند رعایت قانون به سود همه است. باید ثبات ایجاد کرد و نمی‌شود بعد از سه هفته این اتفاق بیفتد. ما در فدراسیون پای کار هستیم. ابهاماتی برای ریاست فدراسیون وجود داشت و به همین دلیل کارگروه را دعوت کرد. از ما خواست دلایل خود را بگوییم و پس از ارائه توضیحات کامل، تاج متقاعد و متوجه شد کارگروه کارش را به درستی و صد در صد انجام داده است. از طرفی تاج اعلام کرد باید از تمام ظرفیت‌های مجموعه سازمان لیگ و کارگروه برای حمایت از تیم‌های آسیایی استفاده شود.

قنبرزاده درمورد نامه یکی از نهادهای نظارتی به فدراسیون فوتبال درمورد باشگاه سپاهان تاکید کرد: نامه محرمانه بود یا غیرمحرمانه. اگر محرمانه باشد، نباید دروغ بگویم. در جریان نامه هستم اما به دلیل محرمانه بودن، عرف اداری و اخلاق حکم می‌کند، عمومی نکنیم. نفیا، اثباتا و اصالتا چیزی را تایید یا رد نمی‌کنم. با سازمان لیگ 2 مکاتبه شده و حتی درمورد یک بازیکن ایرانی خود ما را زیر سوال بردند. گفتند چرا سازمان لیگ کنترل نکرده است. بازیکنی در یکی از باشگاه‌ها داشتیم که قراردادش ریالی بوده اما گفتند هرچه نرخ ارز تغییر پیدا کرد، مبلغ قراردادش افزایش پیدا کند. اخلاقی نیست اسم باشگاه را بیاوریم اما موضوع در دست پیگیری است.

شاید موضوع به کمیته انضباطی ارجاع شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا این موضوع روی پرونده بازی استقلال و استقلال خوزستان تاثیر دارد، گفت: در حوزه تصمیم گیری ما نیست و من در مقام قضایی فدراسیون نیستم اما اگر بحثی باشد به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

قنبرزاده در پاسخ به این سؤال که ظاهراً قرار است دربی در کشور قطر برگزار شود، گفت: چنین چیزی نشنیده‌ام.

وی در مورد زمان دربی پایتخت توضیح داد: در این مورد حضور ذهن ندارم. ان‌شاءالله در اولین فرصت که وضعیت تیم امید هم مشخص خواهد شد اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که احتمال دارد لیگ به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو تعطیل شود، عنوان کرد: اگر و اماها را کنار بگذارید. 

قنبرزاده در مورد اعتراض مربیان و بازیکنان تیم‌ها به زمین‌های لیگ برتر گفت: ما نهاد برگزارکننده مسابقات هستیم. این نهاد با نهاد متولی ورزشگاه کاملاً فرق دارد. اصلاً سازمان لیگ روی ورزشگاه آزادی و ورزشگاه‌های دیگر دخل و تصرفی ندارد. فقط می‌تواند بازدید کرده و از جنبه ارشادی توصیه‌هایی داشته باشد. ورزشگاه آزادی متصدی دارد و زیر نظر شرکت بزرگ توسعه و تجهیز است. بار زیادی نیز روی این ورزشگاه بوده است. نباید از حق بگذریم که دوستان برای آمادگی ورزشگاه تلاش زیادی می‌کنند. برای استانداردسازی ورزشگاه باید تعطیل شده و جرثقیل و کارگر درون آن بیاوریم اما قطار را به حرکت درآورده‌ایم و درون آن قطعه طراحی می‌کنیم. لذا حق بدهید مسئولان ورزشگاه آزادی هم زحمت می‌کشند باید تحمل کرد تا این نارسایی‌ها حل شود.

وی در مورد آخرین وضعیت میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی از یکدیگر اظهار داشت: وقتی برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان وارد مذاکرات دیپلماسی شده است پس باید بپذیریم کار رایزنی در سطح مقام‌های بالای دیپلماسی دو کشور انجام می‌شود از طرفی می‌دانم ریاست فدراسیون فوتبال نیز جلساتی با ریاست فدراسیون عربستان و رئیس فیفا داشته است تا ان‌شاءالله اتفاق خوبی بیفتد. با توجه به دیدگاه‌های جدید دیپلماسی بین دو کشور می‌توانیم از طریق ورزش به ویژه فوتبال این دیپلماسی را تقویت کنیم.

* در اواسط نیمه نخست این مسابقه عقیل کعبی، مدافع تیم فوتبال استقلال خوزستان در برخورد با محمدحسین مرادمند بازیکن استقلال پیراهن وی را کشید و حرکت عجیبی را انجام داد.

* گل اول این بازی را مهرداد محمدی در دقیقه 51 به ثمر رساند که این گل هزارمین گل استقلالی ها در تاریخ لیگ برتر به شمار می رود و آبی ها به عنوان تنها تیم در ادوار لیگ برتر به این رکورد رسیدند.

* این در شرایطی است که مهرداد محمدی اولین بازی در ترکیب اصلی آبی پوشان را تجربه می کرد و اولین گل خود را به ثمر رساند که رکوردی تاریخی برای او و استقلال محسوب می‌شود.

* مهرداد محمدی در این بازی موفق به گلزنی شد و زمینه ساز برد آبی پوشان شد. پیش از این بازی گلزن استقلال با یک خبر ناگوار مواجه شد و با اعلام جواد نکونام در نشست خبری، محمدی در غم از دست دادن دایی خود به سوگ نشست. عدم شادی گلزن استقلال هم پس از اولین گلش مشهود بود.

* دیدار دو تیم  استقلال(تاج) ایران و استقلال خوزستاناز هفته چهارم لیگ برتر 23 با یک گل به سود شاگردان جواد نکونام به پایان رسید.

* علی میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قضاوت امیرسامان سلطانی در بازی استقلال و استقلال خوزستان اظهار داشت:

در صحنه گل استقلال که در دقیقه 51 به ثمر رسید ایمان سلیمی در موقعیت آفساید قرار داشت و در همان حالت با سایر بازیکنان برای ضربه سر زدن بالا پرید. به همین دلیل روی توانایی بازیکنان حریف برای دفع توپ تأثیر گذاشت. 

این گل باید به خاطر دخالت ایمان سلیمی در بازی حریف و تأثیر بر توانایی دفع توپ بازیکن استقلال خوزستان مردود می‌شد.

کارشناس داوری در مورد صحنه مشکوک دقیقه 90 این مسابقه و برخورد توپ به دست زبیر نیک‌نفس توضیح داد: درقوانین آمده در زمان دفع توپ حتی اگر دستش در حالت غیر طبیعی هم باشد هند نیست. در این صحنه دست نیک‌نفس در حالت طبیعی بود.

میرزابیگی در واکنش به برخورد توپ به دست بازیکن استقلال خوزستان در محوطه جریمه و اینکه آیا این برخورد خطای پنالتی بود، اظهار داشت: اگر هم به دست برخورد کرده باشد، دست در بدن جمع شده و‌ بازیکن دارد خودش را جمع می‌کند و اصطلاحا اووید (اجتناب) می‌کند و هند نیست.

* علی خطیر پس از پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل استقلال خوزستان در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و اظهار داشت:

هفته آینده صحبت خواهم کرد. الان صحبت نمی‌کنم. فقط این برد را به تمام هواداران خوب باشگاه استقلال تبریک می‌گویم.

* همچنین علیرضا خانی، عضو هیات مدیره استقلال گفت:

فردا بعد از ظهر جلسه هیأت مدیره داریم و اگر مقدور باشد از نکونام هم دعوت می‌کنیم که در این جلسه حضور داشته باشد تا اگر اختلاف نظری وجود دارد برطرف شود.

وی درمورد جذب بازیکن خارجی، خاطرنشان کرد: لیست ما جا ندارد و فعلاً یک بازیکن گرفته‌ایم. بازیکن مصری را جذب کرده‌ایم و کارهایش تمام شده است. از شرایط محمدجواد کیا، بازیکن آلومینیوم اطلاعی ندارم. سه گزینه برای دروازه‌بان سوم وجود داشت و احتمالاً با یک نفر به توافق برسیم.

خانی درخصوص شرایط اسپانسری باشگاه استقلال گفت: ما 4 بازی اول را بسته‌ایم. یک ماه فرصت داریم و با دو سه اسپانسر درحال مذاکره هستیم و با آن گزینه‌ای که بیشترین منافع را برای سازمان داشته باشد به توافق خواهیم رسید. قرار نیست اسپانسرها با هر مبلغی جلو بیایند. ما مبالغ سال‌های گذشته و حریفان را دیده‌ایم و ما هم باید منافع سازمان خود را ببینیم.

خطیر و سمیعی درحال مذاکره هستند. بدهی به سازمان لیگ همچنان پابرجاست.

وی در واکنش به اظهارات نکونام گفت: نکونام حق دارد. او به عنوان سرمربی تیم خواسته‌هایی دارد و هواداران هم از وی خواسته دارند. مسئولیت تیم با نکونام است. اگر اختلاف نظری وجود باید حل شود. ما در جلسه هیأت مدیره فردا درمورد این موضوع بحث خواهیم کرد. بحث‌های دیگر ما جذب اسپانسر و جذب بازیکن است. تا فردا صبر کنید و انشالله بعد از جلسه فردا در خصوص این موارد صحبت خواهیم کرد.

* با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر به خاطر روزهای فیفا، بازیکنان استقلال بنابر تصمیم کادرفنی چند روزی به استراحت می‌پردازند. بر این اساس قرار است تمرینات آبی‌های تهران به مدت ۵ روز تعطیل شود و پس از آن شاگردان نکونام کار خود را از سر بگیرند.

  

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

هفته چهارم لیگ برتر/ مصاحبه استقلالی ها پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان؛ از لحاظ مالی سال فاجع‌باری را پشت‌سر می گذاریم

هفته چهارم لیگ برتر/ نشست خبری جواد نکونام پس از برتری مقابل استقلال خوزستان: امیدوارم یک امداد غیبی به داد استقلال برسد!

هفته چهارم لیگ برتر/ مهرداد محمدی استقلال را هزار تایی کرد؛ استقلال خوزستان قربانی بعدی جواد نکونام!

هفته چهارم لیگ برتر/ تساوی استقلال و استقلال خوزستان در نیمه نخست؛ جنوبی‌ها استقلال‌تر بودند!

هفته چهارم لیگ برتر/ ترکیب استقلال مقابل استقلال خوزستان؛ سیستم هجومی نکو برای شکست همنام خوزستانی!

هفته چهارم لیگ برتر/ نشست خبری جواد نکونام پیش از مصاف با استقلال خوزستان: همه مشکلات برای این است که نکونام از استقلال برود!

داوران هفته چهارم لیگ برتر 02/03 مشخص شدند؛ داور زنجانی قاضی دیدار استقلال و استقلال خوزستان!

هفته سوم لیگ برتر/ استقلال به سپاهان نباخت به خطیر باخت؛ بازی بزرگ بازیکن بزرگ و ستاره می‌خواهد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار