حواشی دیدار سپاهان و استقلال

مسئولان باشگاه استقلال(تاج) پیش از شروع مسابقه از بازیکنان سابق خود که در تیم سپاهان بازی می کنند، تقدیر کردند.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های  سپاهان اصفهان و استقلال(تاج) ایران از ساعت 20:00 امشب چهارشنبه(1 شهریور 1402) از هفته سوم لیگ برتر فصل 1402/1403 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و با حضور هواداران دو تیم برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

           

* شرایط نامناسب زمین ورزشگاه نقش جهان سبب اعتراض استقلالی‌ها شد.

* پیام نیازمند که به دلیل درگذشت پدرش پیش از بازی با استقلال فقط در یک جلسه تمرینی شرکت کرد، در این بازی با بستن بازوبند کاپیتانی سپاهان به زمین رفت. این دروازه‌بان با در دست داشتن قاب عکس پدر مرحومش در عکس تیمی سپاهان شرکت کرد.

* رضا میرزایی بازیکن سابق سپاهان و فعلی استقلال که به‌ دلیل پارگی رباط‌صلیبی و عمل‌جراحی از میادین دور است با حضور در ورزشگاه شهر خود از نزدیک این مسابقه را تماشا کرد.

حواشی دیدار سپاهان و استقلال

* حدود 5 هزار هوادار استقلال با حضور در ورزشگاه به حمایت از تیم محبوب خود پرداختند.

* سپاهانی‌ها به مهرداد محمدی، مهاجم فعلی استقلال که سابقه بازی در جمع زردپوشان اصفهانی را دارد، خوش آمد گفتند.

* مسئولان باشگاه استقلال پیش از شروع مسابقه با اهدای پیراهن شماره 3، 4، 9 و 70 این تیم به میلاد زکی پور، سیاوش یزدانی، کاوه رضایی و محمد دانشگر، بازیکنان فعلی سپاهان که سابقه بازی در آبی‌پوشان پایتخت را دارند تقدیر کردند.

* مربیان 2 تیم پیش از آغاز مسابقه خوش و بش گرمی با هم داشتند.

* رضا اسدی و محمد دانشگر در ابتدای مسابقه با نکونام خوش و بش کردند.

* قبل از آغاز مسابقه ترافیک شدیدی اطراف ورزشگاه نقش جهان وجود داشت و با وجود گذشت حدود 10 دقیقه از شروع مسابقه هواداران همچنان در حال ورود به استادیوم بودند.

* بازیکنان 2 تیم با قرار دادن گل در مقابل سردیس شهید سردار قاسم سلیمانی که در کنار زمین نصب شده به روح شهید امیرحسین زاده احمدی و محمد احسان شفیعی، از ماموران نیروی انتظامی که به تازگی توسط یک قاتل مسلح در اصفهان به شهادت رسیده و همچنین پدر پیام نیازمند و دایی محمد دانشگر که جان خود را از دست دادند، ادای احترام کردند.

* همچنین هواداران 2 تیم نیز با سر دادن شعارهایی درگذشت پدر نیازمند را به این دروازه‌بان تسلیت گفتند.

* هواداران سپاهان پیش از شروع بازی روی سکوها با استفاده از مواد آتش‌زا، آتش بازی به راه انداختند که استقلالی‌ها نیز در پاسخ به این حرکت مواد آتش زا را روشن کردند.

* در دقیقه 8 خطایی روی بازیکن استقلال اتفاق افتاد که هم تیمی‌های وی با هجوم به سمت داور اعتقاد داشتند کوپال ناظمی باید به بازیکن سپاهان کارت زرد نشان بدهد.

* قبل از ارسال یک کرنر در دقیقه 22 وقفه‌ای حدود 4 دقیقه‌ای در جریان بازی ایجاد شد. دلیل این تصیم ناظمی نیز استفاده هواداران سپاهان از لیزر بود که با برطرف شدن مشکلات، بازی ادامه یافت.

* پیام نیازمند در نیمه اول بارها توسط هواداران سپاهان تشویق شد. 

* داور در دقیقه 30 اعلام کولینگ برک کرد.

* پس از کارت زرد گرفتن رضا شکاری در دقیقه 43، فرشاد احمدزاده به شدت به تصمیم داور معترض شد.

* هواداران استقلال قصد داشتند اشیایی را به درون زمین پرتاب کنند که نیروی انتظامی مانع این کار شد.

* اعلام خطای هند پنالتی به سود سپاهان به دلیل برخورد توپ به دست ایمان سلیمی با اعتراض شدید بازیکنان استقلال و جواد نکونام به داور همراه شد.

* آنتونیو مانیکونه و رحمان رضایی از اعضای کادرفنی تیم ملی نیز در ورزشگاه حضور داشتند.

* هواداران استقلال در این لحظات علیه داور شعارهای تندی سر دادند.

* پس از این پنالتی نارنجک از طرف هواداران به داخل زمین سبب مصدومیت یکی از عکاسان شد که بلافاصله این عکاس را به آمبولانس منتقل شد و در همان آمبولانس مداوا شد.  همچنین بازی در این دقایق حدود 5 دقیقه متوقف شد.

* پس از گل شدن این پنالتی با ضربه رضا اسدی در ریباند، بازیکنان سپاهان به سمت نیازمند دویدند و با او شادی کردند.

* پس از مصدوم شدن این عکاس بین یکی از عکاسان با یکی از عوامل استقلال درگیری ایجاد شد‌

* نیمه اول بازی که با احتساب وقت‌های اضافی 56 دقیقه طول کشید، با برتری یک بر صفر شارگردان ژوزه مورایس تمام شد.

* هواداران سپاهان در ابتدای نیمه دوم دیدار با استقلال شروع به موج مکزیکی و استفاده از نور موبایل‌های خود برای رقص نور در ورزشگاه کردند.

* باشگاه سپاهان در جریان بازی با صدور این بیانیه کادرفنی و هواداران استقلال اعتراض کرد:

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نسبت به رفتار نامناسب هواداران و اعضای کادر فنی تیم فوتبال استقلال در جریان بازی امشب این تیم در هفته سوم مسابقات لیگ برتر اعتراض کرد.

متأسفانه از ابتدای مسابقه امروز دو تیم، به واسطه تحریک برخی از اعضای کادر فنی تیم استقلال سکوی هواداران تیم استقلال ملتهب شد و مکرراً به سمت بازیکنان تیم و هواداران سپاهان، فحاشی‌هایی انجام شد.

همچنین در طول مسابقه و هنگام ضربه کرنر فرشاد احمدزاده، هواداران استقلال، با پرتاب اشیای مختلف به سمت این بازیکن، جو زمین را متشنج کردند.

در پایان نیمه اول نیز، پس از اعلام ضربه پنالتی توسط داور مسابقه، هواداران استقلال با پرتاب نارنجک  موجب آسیب دیدن چند نفر از عکاسان حاضر در پشت دروازه شدند و در ادامه نیز بدون توجه به تنش‌های پیش‌آمده در ورزشگاه به پرتاب بطری و فحاشی ادامه دادند.

اعضای کادر فنی استقلال نیز، متأسفانه بجای حفظ خونسردی و تلاش برای بازگرداندن آرامش به زمین، اقدام به تحریک بیشتر هواداران و گلاویز شدن با مسئولان برگزاری مسابقه و تیم سپاهان کردند.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اعتراض رسمی خود را در این خصوص به سازمان محترم لیگ و سایر نهادهای مربوطه اعلام می‌دارد.

* در دقیقه 83 کادر فنی و بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند داور باید برخورد توپ به دست سیاوش یزدانی روی ضربه مهرداد محمدی را پنالتی اعلام کند و به همین دلیل به شدت به کوپال ناظمی اعتراض کردند. همین موضوع سبب شد سرمربی آبی‌پوشان با کارت زرد داور جریمه شود.

* فرشاد احمدزاده بازیکن سپاهان نیز به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد دوم و اخراج از زمین مواجه شد.

* در لحظاتی که پیام نیازمند در دقیقه 90 دچار مصدومیت شده بود نکونام بازیکنان استقلال را به کنار زمین فرا خواند و نکاتی را به آنها گوش‌زد کرد. برای نیمه دوم این مسابقه نیز 7 دقیقه وقت اضافه اعلام شد.

* سیاوش یزدانی که در بازی سال گذشته سپاهان مقابل استقلال با یک پنالتی روی شهریار مغانلو و سپس حضور در تیم اصفهانی جنجال ساز شده بود، با ورود به زمین در دقیقه 80 برای اولین بار مقابل تیم سابقش قرار گرفت.

* بیش از 55 هزار هوادار برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حضور داشتند.

* دیدار دو تیم  سپاهان اصفهان و  استقلال(تاج) ایران  از هفته سوم لیگ برتر 23 با یک گل به سود میزبان به پایان رسید.

* پیام نیازمند در پایان بازی و پس از برتری یک بر صفر سپاهان روی زمین افتاده و گریه کرد. هم تیمی‌های او نیز بالای سر کاپیتان تیم‌شان حاضر شده و به نیازمند روحیه دادند.

* پس از پایان بازی هواداران سپاهان و استقلال دچار درگیری شدند و از پشت فنس ها اشیایی را به سمت یکدیگر پرتاب کردند.

* باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای از تلاش بازیکنان و مربیان این تیم در بازی حساس اصفهان قدردانی کرد.در بیانیه باشگاه استقلال آمده است:

اگرچه برد و باخت به رقابت ورزشی معنی می‌بخشد اما گاهی اوقات نتیجه فقط عدد است و برخی باخت‌ها مایه سرافکندگی نیست. استقلال امشب در اصفهان نتیجه را به سپاهان باخت اما با غیرت، تعصب و شرافت بازی کرد. بابت این بازی غیرتمندانه از اعضای کادر فنی و تمامی بازیکنان و کادر پشتیبانی و اجرایی تیم که در اصفهان از جان مایه گذاشتند، قدردانی می‌کنیم.

قطعا طی روزهای آینده با نظر جواد نکونام این تیم غیور، از لحاظ فنی تقویت خواهد شد تا بهتر و بیشتر پاسخگوی حمایت و محبت هواداران باشد اگرچه هواداران نیز به این تیم نجیب و متعصب با نمایش جانانه‌اش در اصفهان امیدوارتر شدند.

* حیدر سلیمانی در گفت وگو با خبرنگنار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد قضاوت این بازی اظهار داشت:

کوپال ناظمی یک بازی کاملاً سخت را قضاوت کرد که برخی به آن ال‌کلاسیکوی ایران می‌گویند این مسابقه در شرایط کاملاً سختی هم برگزار شد اما وی قضاوت خوبی داشت. در دقیقه 45 اعلام پنالتی به سود سپاهان درست بود زیرا ایمان سلیمی پس از پرواز خود هندبال کرد و به عمد لمس توپ داشت. در شرایطی که هیچ بازیکنی روی او تأثیر نگذاشت تا بگویم بازیکن دیگری روی او خطایی انجام داده و مدافع استقلال کنترل نداشت.

در دقیقه 83 نیمه دوم استقلالی‌ها اعتراض داشتند توپ به دست سیاوش یزدانی برخورد کرده است زاویه تلویزیونی به شکلی است که نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد اما در نگاه اول مشخص است ضربه مهرداد محمدی به بدن مدافع سپاهان برخورد کرد و تصمیم ناظمی برای ادامه بازی درست بود. اعتراض جواد نکونام هم در این صحنه بی‌مورد بود به همین دلیل داور کنار زمین آمد و سرمربی استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

تصمیم ناظمی در صحنه اخراج فرشاد احمدزاده درست بود. در دقیقه 70 این بازیکن به دلیل بی‌پروایی کارت زرد گرفت و اخطار دوم نیز به دلیل اعتراض بود که داور تصمیم درستی گرفت اما احمدزاده در دقیقه 10 بازی نیز می‌توانست اخطار بگیرد زیرا در آن صحنه مهاجم استقلال در حمله بود اما فرشاد با کشیدن پیراهن او مانع حمله حریف شد. البته کاظمی در آن صحنه مدیریت کرد تا بازی‌اش خراب نشود. سایر کارت‌هایی هم که داور به دلیل اعتراض و خطا نشان داد درست بود. اخراج مربی استقلال در اواخر نیمه اول هم درست بود زیرا مربیان نباید از محوطه فنی خود خارج شوند.

* بیانیه استقلال در واکنش به ادعاهای کذب باشگاه سپاهان صادر شد. در بیانیه باشگاه استقلال آمده است:

باشگاه سپاهان درست در دقایقی که تیم‌شان زیر فشار حملات استقلال هیچ حرفی برای گفتن نداشت، با بیانیه‌ای سراسر کذب تلاش کرد حواس بینندگان را پرت کند که این رفتار در نوع خود عجیب و غریب است. این باشگاه ثابت کرد همانطور که بلد است قانون و سقف بودجه را دور بزند، می‌تواند حقایق را نیز وارانه جلوه دهد. اولین نکته ضروری این است که تامین امنیت در ورزشگاه محل برگزاری بازی، برعهده میزبان مسابقه است و بنابراین اگر اتفاقی رخ دهد، آنها مقصر اول هستند.

درباره موضوع استفاده از نارنجک نیز، طرفداران فوتبال را ارجاع می‌دهیم به اتفاقات هفته‌ها و سال‌های گذشته، چراکه پرتاب نارنجک در این ورزشگاه یک عادت همیشگی است و اینکه باشگاه سپاهان می‌خواهد طرفداران استقلال را مسبب آن بداند، یک کمدی فوتبالی است! دعوت کادر فنی استقلال به آرامش نیز به هیچ عنوان در حیطه وظایف بیانیه‌نویس سپاهان نیست.

مربیان و بازیکنان استقلال برای گرفتن حق خود، مرد و مردانه می‌جنگند چرا که می‌دانند گاهی رقابت‌ها مثل رقابت امشب به دور از فضای عدالت است، به ویژه بعد از اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات رخ داد و پول‌های بی‌کنتوری که خرج شد.در زمین مسابقه نیز همه دیدند چه اتفاقاتی رخ داد.

استقلال به ویژه در نیمه دوم این مسابقه آنقدر سوار بازی بود که سپاهان با حربه چندباره سوخته و منسوخ اتلاف وقت از سوی گلر خود و همینطور توپ جمع‌کن‌هایش تلاش کرد مانع حملات تیم شود. باید تاسف خورد توپ جمع‌کن‌هایی که به ورزشگاه آمده بودند تا چیزهای زیباتری از فوتبال یاد بگیرند، تقلب و دوز و کلک یاد گرفتند و به خانه‌شان بازگشتند. در ادامه، به زبان ساده‌تر می‌توان گفت خریدهای سپاهان در حد تیم‌های عربی است! ولی میزبانی‌شان آماتورگونه!

بهتر نیست این باشگاه به جای بیانیه دادن، زمین زشت نقش جهان را درست کند تا تیم‌های میزبان کمتر اذیت شوند؟ شما که به بودجه‌های کلان وصل هستید، حداقل به این زمین هم دستی بکشید. برای شکست رقبا نیز هیچگاه جهت بلندگوهای غول پیکرتان را به سمت رختکن حریف نگیرید و از ثانیه یک تا پایان مسابقه نیز لیزر به دست به دنبال بازیکنان رقیب نباشید. 

بدون شک فحاشی و توهین‌های شما در طول مسابقه جای بررسی و برخورد دارد ولی چه می‌شود کرد مقابل باشگاهی که همواره مصونیت داشته و دارد!

 

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

هفته سوم لیگ برتر/ استقلال به سپاهان نباخت به خطیر باخت؛ بازی بزرگ بازیکن بزرگ و ستاره می‌خواهد

هفته سوم لیگ برتر/ شکست استقلال مقابل سپاهان در نیمه نخست؛ پنالتی عجیب و عملکرد ضعیف مدافع جدید!

هفته سوم لیگ برتر/ ترکیب استقلال مقابل سپاهان؛ تغییر سیستم برای سوپر کلاسیکو در نقش جهان!

داوران هفته سوم لیگ برتر 02/03 مشخص شدند؛ داور تهرانی قاضی دیدار سپاهان و استقلال!

هفته دوم لیگ برتر/ نکونام بدون ستاره خوب می‌برد؛ همکاری مرادمند و حسینی برای شکار قو!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار