ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی پرگل مقابل تراکتور گفت: نمی توانم به تیمی تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود. اگر عدالت در مسابقات بود  ما قهرمان بودیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، ریکاردو ساپینتو  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از برتری 7 بر 1 مقابل تراکتور تبریز، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:

   

* بازی؟

فکر می کنم در مورد بازی خیلی توضیح اضافی نداریم و در همه موقعیت ها برتر بودیم و یک نتیجه تاریخی رقم خورد در مقابل یک تیم خوب. دوباره می گویم اجازه ندادند ما قهرمان شویم، ما مستحق قهرمانی بودیم. شاید یک روز این اجازه را به ما بدهند، ولی ما به جنگیدن ادامه می دهیم. خیلی به تیمم افتخار می کنم، بازی خیلی جدی را انجام دادند. همینطور می خواهم از هوادارانی که امروز در ورزشگاه بودند. این باور نکردنی بود که هواداران تراکتور بیشتر از ما بودند. در آینده باشگاه باید بیشتر به این موضوع توجه کند، به خاطر اینکه ما وقتی در شهرهای دیگر می رویم به اندازه کافی به هواداران ما بلیت نمی دهند. ولی اتفاقی که امروز افتاد، نباید تکرار شود.

انگار که تراکتور در خانه بازی می کرد. برخی از هواداران ما هم به ورزشگاه نیامدند و شاید لازم بود که آنها هم بعد از این فصل استراحت کنند و برای بازی حذفی بیایند. باید ورزشگاه مقابل نساجی پر شود. پس هیچ کس در خانه نماند که بخواهد بازی دیگری را ببیند.

* کریمی گفته است گزینه اول و آخر ما ساپینتو است و از سوی دیگر اگر شما در جام حذفی قهرمان نشوید احتمال دارد فصل بعد در این نباشید؟

ددلاین برای حل این موضوع تا هفته بعد است، به خاطر اینکه ما خیلی در این مورد صحبت کردیم و واقعا بابت آن خسته هستم. اگر تا هفته بعد حل نشود دیگر نمی دانم در آینده چه اتفاقی می افتد. واقعا خسته ام از اینکه آنها می خواهند و ما می خواهیم و ... وقتش است که این موضوع حل شود. ما باید برای فصل بعد آماده سازی کنیم و وقت نداریم. باید دو ماه قبل این کار انجام می شد، اما باید این هفته این موضوع حل شود.

* گفتید که نگذاشتند ما قهرمان شویم، آیا حاضرید که قهرمانی را به پرسپولیس تبریک بگویید؟

من نمی توانم بگویم. به آنها احترام می گذارم و بازی شان را بردند. به پرسپولیس و سپاهان و همه تیم ها احترام می گذارم، اما این حق را دارم که نظرم را داشته باشم.نمی توانم به تیمی تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود. اگر عدالت در مسابقات بود  ما قهرمان بودیم. فصل بعد اگر بمانم ما بهتر نباشیم و آنها بهتر باشند مشکلی برای من نیست. ولی این نظر من است و علیه  هیچ کسی نبود و فقط نظرم بود که ما مستحق قهرمانی بودیم.

* بازیکنان جدید سعیدی فر و جلالی؟

خیلی خوب بازی کردند. جلالی در این هفته بسیار خوب تمرین کرد و به او هم گفتم که یک ماه منتظر بودی که این کار را انجام دهی. چرا یک ماه منتظر بودی و ماه قبل این کار را نکردی. همیشه جدی بودی و بازیکن ملی، استعداد و کیفیت و شایستگی هم داری. اول هفته به او گفتم باید هر روز مثل یک بازیکن حرفه ای و ملی تمرین کنی. به او و سینا تبریک می گویم. خیلی عالی و با تمرکز بازی کردند.

به تیمم افتخار می کنم. تیم من استحقاق این را داشت که قهرمان شود. آنها مقابل همه چیز بودند، قهرمانند، اما متاسفانه دوباره باید بگویم که اجازه ندادند ما قهرمان شویم. در نهایت ما تسلیم نمی شویم و بازی به بازی ایمان داریم که می توانیم بهتر از همه باشیم.

یکی از خبرنگاران گفت می خواهم سوالی بپرسم که شاید ناراحت شوید که ساپینتو در پاسخ گفت: بهتر است نپرسید (با خنده). یک نفر به من گفت که برخی سوالات را قبلا پاسخ داده ایم. 

* گفته می شد به خاطر اختلاف با عارف غلامی در تمرین و اینکه او خوب تمرین نمی‌کرد، خطش زدید؟

هیچ مشکلی با هیچ بازیکنی نداریم. در این دو بازی این مدیریت را داشتم که برخی بازیکنان استراحت کنند. این را در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم. همه بازیکنان در دسترس بودند، اما به نظر من برخی بازیکنان در بازی قبلی باید استراحت می کردند. این بازی هم همینطور. این مدیریت کردن سرمربی تیم است. من به همه بازیکنانم افتخار می کنم.

* شما گفتید که ما خواستیم و آنها می خواستند و آیا اختلاف نظری در مورد تمدید قراردادتان وجود دارد یا خیر؟

نه فقط اینکه باید انجام دهند و مشکلی نیست.

* این اختلاف گل حسرت شما را برای قهرمانی بیشتر کرد و اینکه اتفاقاتی که عنوان می کنید عمدی بوده یا سهوی؟  

نمی دانم، اما اشتباهات وجود داشته است. همه می توانند آنالیز کنند. همه می گویند که ما استحقاق 10، 12 امتیاز بیشتر را داشتیم. متاسفانه این واقعیت است و تنها چیزی است که می توانم به شما بگویم. بدشانسی، تصمیمات بد و اشتباهات بزرگ وجود داشت. در برخی بازی ها اشتباه داشتیم، ولی من در مورد آنها صحبت نمی‌کنم و  در مورد امتیازاتی که از ما گرفتند حرف می‌زنم، 12 امتیاز.

* از نظر شما تیم تان شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود و بعد از استقلال کدام تیم قرار می گیرد؟

اگر ما قهرمان بودیم دیگر بعد از آن برای من فرقی نمی‌کند.

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته سی ام و پایانی لیگ برتر/ هفت گل به تراکتور برای اثبات شایستگی؛ بالاخره این لیگ کثیف سیاسی به پایان رسید!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار