مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از تساوی مقابل نفت آبادان گفتند: به قول معروف کار را علنی کرده‌اند. داستانی هم که علنی شود، یعنی ما زور داریم، می‌خواهیم و می‌توانیم که این کار را انجام می‌دهیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از تساوی یک بر یک مقابل صنعت نفت آبادان، از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فصل 1401/1402، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

* فرزاد مجیدی (پیشکسوت باشگاه استقلال)

استقلال در روزی که باید امتیاز می‌گرفت، نگرفت. اما چیزی از ارزش‌هایش کم نمی‌شود زیرا واقعا تیم خیلی خوبی است. هم کادر فنی خیلی خوبی دارد و هم نتایج خیلی خوبی گرفته است. باید بحث این بازی را کنار بگذاریم. الان در پایان فصل هستیم و باید تمام بازی‌ها همزمان باشد، اما چیزی شنیده‌ام که در فوتبال ما فاجعه است.

از این اتفاقات در فوتبال ایران می‌افتد و طبیعی هم هست. پرسپولیس فردا در ورزشگاه ازادی بازی می‌کند، نمی‌دانم این چه تصمیمی است که سازمان لیگ گرفته، باشگاه پیکان نمی‌تواند برای میزبانی خودش یک زمین داشته باشد؟ اگر مدیریت پیکان نمی‌تواند میزبانی بازی با پرسپولیس را برعهده بگیرد، تیم‌داری نکنند. در حق هوادار استقلال و سپاهان اجحاف و ظلم شده است.

سپاهان با آن موقعیت و امکانات خوب، مانند استقلال در کل فصل زحمت کشیده است تا از چنین موقعیت‌هایی استفاده کند. الان باید پرسپولیس بیرون از خانه‌اش بازی کند، اما فاجعه است که می‌خواهد در آزادی بازی کند. من حرف‌هایم را می‌زنم و از هیچ کس نمی‌ترسم. حق استقلال و سپاهان اینجا خورده می‌شود.

محمدرضا ساکت زحمت می‌کشد و تیم به این خوبی با آن مربی خوب را در سپاهان جمع کرده، استقلال هم تیم و مربی خوبی دارد، اما در آخر فصل برخی عوامل قهرمان را تعیین می‌کنند.  جام را به آن تیم بدهند، اما هیچ چیز از ارزش‌های استقلال و سپاهان کم نمی‌شود. آن فردی که فوتبال می‌فهمد و فوتبال بازی کرده است، یا هواداری که به استادیوم می‌آید می‌داند قهرمان کیست.

وی با اشاره به بازی امشب، گفت: بازی خوبی بود، بد نبود. اتفاقات فوتبالی است، همان‌طور که استقلال امتیاز از دست داد شاید رقیبانش هم از دست بدهند، اما فردا پیکان باید در زمین خودش میزبانی کند. مدیریت این باشگاه باید جواب بدهد، اگر نمی‌تواند میزبان پرسپولیس باشد پس در لیگ هستند. این وسط حق هواداران استقلال و سپاهان خورده می‌شود. شاید پیکان فردا این تیم را ببرد، اما معلوم است پرسپولیسی‌ها در آزادی راحت‌تر بازی می‌کنند. من که چند سال قبل گفتم؛ یک جام برای پرسپولیس بگذارید و یک تورنمنت هم بگذارید تا تیم‌های دیگر با هم بازی کنند. خدا را قسم می‌خورم در این حالت همه راضی هستند.


  

سید حسین حسینی

بازی سختی بود. تیم نفت آبادان دفاعی بازی می‌کرد و متاسفانه ما نتوانستیم آن بازی که دوست داشتیم را انجام بدهیم و لیگ برای ما تمام شد.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود گل نفت آبادان در شرایط آفساید به ثمر رسید، خاطرنشان کرد: واقعیت این است در این مدت آنقدر درمورد داوری صحبت کرده‌ایم که خودمان خسته شده‌ایم. پنالتی‌هایی که برای ما گرفته نشد؛ درمورد صحنه دربی که همه صحبت کردند. رئیس کمیته داوران در تلویزیون آن حرف‌ها را می‌زند و وقتی این حرف‌ها مطرح می‌شود یعنی همه چیز مشخص است. با این مصاحبه‌ها و میزبانی بازی فردا همه چیز علنی شد. شاید قبلاً اتفاقات پشت پرده رخ می‌داد، اما الان دیگر همه چیز علنی شد.

تیم ما درست است در هفته‌های اخیر خوب کار نکرده است. برخی حرف‌ها خنده‌دار است. مگر می‌شود ما از دربی رفت تا کنون پول نگیریم؟ تیمی که 5 ماه مشکل داشته باشد کار برایش سخت است. در چنین شرایطی وقتی نخستین نتیجه بد رقم بخورد شرایط پیچیده می‌شود. بازیکنان غیرت کردند و دنبال بهانه هم نیستیم. هر تیمی جای ما بود نمی‌توانست تا همین جا هم بیاید. من به مدیریت باشگاه می‌گویم که مشکلات را حل کند و اگر حل نشود نباید به جام حذفی هم امیدوارم باشیم.

پنالتی‌های زیادی برای ما گرفته نشد. گل امروز هم آفساید بود. دربی هم که شرایط خودش را داشت. با این تبعیض‌ها چگونه می‌توان نتیجه گرفت؟ فکر می‌کنم همه چیز شفاف است و علنی شده است. من کاری به بیانیه‌ها ندارم؛ من می‌گویم 5 ماه است که مشکل داریم، اما مگر می‌شود که یک تیم اینقدر بی‌صاحب باشد؟ فکر نمی‌کنم حتی تیم‌های لیگ دو و سه هم اینگونه باشند. 

وی درمورد حضور قربان‌زاده در تمرین استقلال و قول‌هایی که در این بازدید داده شد، اظهار داشت: قولی که نداده نشد. نمی‌دانم به چه کسی باید گله کنیم؟ به وزیر بگوییم یا قربان‌زاده!

کاپیتان تیم فوتبال استقلال درخصوص اینکه گفته می‌شود مشتری چینی برای این تیم پیدا شده است، تصریح کرد: همه اینها بازی است!


   

روزبه چشمی 

متاسف هستم اما بازهم باید با معذرت‌خواهی از هوادارانمان شروع کنم. 3-2 هفته است آنگونه که باید و شاید بازی نکردیم. در هر 3 بازی مستحق باخت نبودیم اما بازی قابل انتظار را انجام ندادیم. اتفاقات امسال از اول فصل اگر مقداری جلو بیاییم و تا الان، داخل یا بیرون زمین، ذهن بچه‌های ما را واقعا نابود کرده است. چه اتفاقات فوتبالی در داخل زمین و چه اتفاقات غیر فوتبالی در بیرون از زمین. پس از دربی از بچه‌ها تشکر کردم. الان هم که این نتیجه را گرفتیم، یک قدم رو به عقب برداشتیم. خیلی امید داشتیم و جنگیدیم اما نتیجه‌ ما را از آنچه می‌خواستیم عقب انداخت. 

وی درمورد اینکه آیا صحبتش درمورد اتفاقات خارج از زمین، به مسائل بازی فردا پیکان و پرسپولیس هم ربط دارد، پاسخ داد: از گذشته نگاه کنید چه اتفاقاتی رخ داد. در بازی‌هایی که حتی ما می‌بردیم نه فقط بازی‌هایی که نتیجه نگرفتیم، اتفاقات داوری و بیرون زمین داشتیم تا بازی‌های واضحی مثل دربی تا دیدار با پارس جنوبی یا همین بازی.  درمورد اتفاقات شما بهتر می‌دانید و تمام صحنه‌های داوری، کارشناسی و نظر داده می‌شود اما هفته بعد باز هم تکرار می‌شود. 

بازیکن استقلال درمورد اینکه آیا به هر حال این اتفاقات در عملکرد بازیکنان استقلال تاثیرش را گذاشت، توضیح داد: بچه‌ها جنگیدند اما واقعا ما را از لحاظ ذهنی نابود کردند. واقعا بچه‌ها زیر فشار زیادی هستند اما به جام حذفی امیدواریم. کار با این کارهایی که قطعش نکرده و آن‌ها را ادامه می‌دهند سخت است اما شک نکنید تا لحظه آخر در لیگ و جام حذفی می‌جنگیم. شاید شانس استقلال در لیگ کم شده باشد اما تا جایی که می‌توانیم می‌جنگیم.

چشمی درمورد تصمیمات اخیر سازمان لیگ، گفت: برخی اتفاقات می‌افتد که خودتان هم می‌بینید. به قول معروف کار را علنی کرده‌اند. داستانی هم که علنی شود، یعنی ما زور داریم، می‌خواهیم و می‌توانیم که این کار را انجام می‌دهیم. شما هم نمی‌توانید کاری انجام بدهید. به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. از اول فصل خیلی زحمت کشیدند و الان خوشحال هستند. شادی می‌کنند اما یک چیز را هم بدانند.

وی درمورد اینکه آیا منظورش از این صحبت‌ها مسئولان سازمان لیگ هستند، گفت: همه افرادی که پیش از این هم درموردشان صحبت کرده‌ام اما خدا جای حق نشسته و نتیجه را هم می‌بینیم. کاری که نتوانستند سال گذشته انجام بدهند و با قهرمانی استقلال خیلی اذیت شدند. امسال خیلی خوشحال هستند اما خدا جای حق نشسته است. 

بازیکن استقلال درمورد درخواست مربی این تیم برای استفاده از داور خارجی در فینال جام حذفی، تاکید کرد: با این اتفاقات علنی که می‌بینم، اگر داور خارجی هم بیاورند، زیاد تغییری حاصل نمی‌شود.


   

* عارف غلامی

در این دو سه هفته از شرایط آرمانی‌مان دور بودیم. این را می‌پذیریم، همه بازیکنان این را قبول دارند ولی اتفاقات گوناگون زیادی در مورد تیم ما بعد از قهرمانی سوپرجام رخ داد. بازیکنان بین خودشان قولی داده بودند که در این 12-10 هفته گذشته قبول کرده بودیم که انواع و اقسام اتفاقات علیه تیم ما رخ می‌دهد. می‌دانستیم بی‌پولی وجود دارد، داوری‌ها علیه ما خواهد بود، بعد از هر مسابقه ما، بازیکنان در اینجا که مقابل شما خبرنگاران ایستادیم در مورد 10 مشکل حرف زدیم. بازیکن حرفه‌ای باید صد درصد فکرش در زمین فوتبال و تمرین باشد و آرامش داشته باشد. اما ما امسال در این چند ماه گذشته چنین حسی را نداشتیم. 

از اتفاق حذف از آسیا که دوستانی که عامل آن بودند، خودی بودند، از اتفاقاتی که در مورد اسپانسرمان رخ داد، چند ماه رایگان تبلیغ یک اسپانسر را کردیم، بعد الان فهمیدیم دعوای شخصی بیرونی و این جور موضوعات بوده است. قبلاً قرار بوده قبول کنند، اما اکنون قبول نکردند. خیلی اتفاقات گوناگون رخ داد. نیمی از بازیکنان حساب بانکی‌هایشان بسته است و خیلی از این موضوعات، اما ما فقط یک هدف داشتیم؛ گفتیم در این شرایط بد اقتصادی و بد مردم و هواداران، وقتی هواداران از ما حمایت می‌کنند، نمی‌توانیم به خودمان اجازه بدهیم که یک درصد بخواهیم شل تمرین کنیم، صد درصد در بازی‌ها حاضر نشویم، ولی متأسفانه سربزنگاه‌ها تمام اتفاقات داوری علیه ما شده است.

خیلی دور نمی‌رویم، در همین چند هفته گذشته، در جام حذفی با تیم لیگ یکی بازی کردیم، پنالتی واضح ما را نگرفتند. در دربی هم همین‌طور. کدام تیم‌ها در سال‌هایی که قهرمان شده‌اند همه بازی‌ها خوب بودند و برنده شدند. برخی بازی‌ها هم این گونه است و برخی تیم‌ها را یک بر صفر می‌برید و بعضی‌ها را 2 بر یک. دو اتفاق تأثیرگذار در بازی ما رخ داده است. دو حرکت آفساید. بعد رئیس کمیته داوران آمده و می‌گوید اگر ما این صحنه را در دربی پنالتی می‌گرفتیم هواداران تیم رقیب ناراحت می‌شدند. وقتی رئیس چنین حرفی می‌زند، کارمندان زیردست با این موضوع چگونه باید برخورد کنند؟ اگر یک موضوعی حق است، اگر به ضررت هم بود باید آن را قبول کنی. اگر هم به نفع‌ات بود هم خیلی خوب.

غلامی در مورد اینکه استقلال با این شرایط در جام حذفی به قهرمانی امیدی ندارد زیرا بازیکنان از لحاظ روحی وضع خوبی ندارند، گفت: از لحاظ روحی بازیکنان خیلی برهم ریخته هستند. 6 ماه است که بازیکنان حقوقی نگرفته‌اند. حقوق را ولش کنید، اتفاقات تأثیرگذاری که روی روند تیم ما گذاشته است. از موضوعات داوری، از برنامه‌ریزی مسابقات که فاجعه بود. این همه مسئول گذاشته‌اند نمی‌دانیم چه کسی تصمیم‌گیرنده است. این می‌اندازد گردن آن، و آن می‌اندازد گردن دیگری. با این همه مسئول، یک نفر را پیدا نکرده‌ایم که جواب بگیریم و دلیل این مسئله را بدانیم.

وی در مورد بازی پرسپولیس و اینکه بازی اش با پیکان در آزادی انجام می‌شود، گفت: خیلی از موضوع‌ها. این دفعه اول نبوده، مگر ما با هوادارانمان انگیزه مضاعف نداریم. ما از این سرمایه در بازی با هوادار و پیکان محروم بودیم. استقلال بچه سرراهی دولت شده است. هیچکس برایش مهم نیست. هر کسی می‌آید یک لگدی به آن می‌زند و نفر بعدی می‌آید. هیچکس همراه نیست. مگر می‌شود، کجای دنیا یک اسپانسر را تبلیغ می‌کنید و بعد رایگان برایت تمام شود. موضوع‌های حق پخش که هیچ‌چی، و خیلی موضوع‌های دیگر که برای هیچکس مهم نیست. ما بازیکنان استقلال این را قبول کردیم. وقتی بازیکن این تیم شدی، ممکن است 10 جا برایت پنالتی نگیرند. از خودی بخوری، از غیرخودی بخوری، هوادار استقلال هم برایش روشن شده است. آن کس که فوتبال را می‌فهمد، البته ما خودمان قبول داریم که در این 3-2 هفته استقلال هفته‌های قبل نبودیم اما دلایل بسیار زیادی وجود دارد که تیم ما از آن سطح بالا به یکباره به اینجا رسید.

می‌دانستیم با اولین بازی که نتیجه نگیریم خیلی از مشکلاتی که پشت قضیه هست، خودش را نشان می‌دهد. ما همه چیز را مثبت نشان می‌دادیم. با هواداران یکدل بودیم. آنها حمایت کردند، ما تمام تلاشمان را کردیم، ولی یک جایی روند قطع شد و برای هیچکس مهم نیست جز مجموع خودمان. یک کوچولو برای باشگاه و هواداران. برای کس دیگری مهم نیست.

غلامی با اشاره به تیم نفت گفت: به این تیم ریشه‌دار و قدیمی خسته‌نباشید می‌گویم. با هر اتفاقی یک امتیاز گرفتند. سرپرست این تیم گفته می‌دانستیم که ساپینتو چنین حرکتی می‌کند. رفتند و شیرازه ذهنی او را بهم ریختند. خودشان در مورد همه چیز توضیح می‌دهند. حالا خوب است که این آقا خودش این حرف‌ها را گفته، خیلی از تیم‌ها این کارها را می‌کنند ولی نمی‌گویند. پشت پرده برنامه‌ریزی می‌کنند. تا این مربی می‌گوید تو، محرومش می‌کنند. اینقدر بی‌احترامی‌ها از تیم‌های دیگر شده است، فحش درآمده، انواع حرف‌ها را زده‌اند. پرونده‌ها در حال خاک خوردن است. اما در مورد استقلال هم اشد مجازات و هم در اسرع وقت. هنوز به خانه نرسیده‌ایم، اعلام می‌شود. من عادت کرده‌ام. من به عنوان بازیکن استقلال این را قبول کرده‌ام. اگر بخواهم در استقلال بازی کنم امکان دارد 10 ماه پول نگیرم، هیچکس جوابم را ندهد. پنالتی تیمم را نگیرند، هیچکس هم جواب ندهد، همه برنامه‌ریزی‌ها هم علیه تیمم باشد. کاملاً روشن است. مثل یک بچه سرراهی یتیم هستیم. استقلال نمونه بارز یک بچه یتیم و سرراهی است.

وی در مورد هواداران گفت: هواداران کاملاً این مسئله را فهمیده‌اند، دلیل حمایت‌شان هم همین است چون کاملاً موضوع را فهمیده‌اند. می‌دانند خیلی از قضایای این لیگ از دست ما خارج است. خیلی دلم پر است. مدام می‌گویند امسال در داوری پیشرفت می‌کنیم. مسائل روز دنیای فوتبال را برایمان مثال می‌زنند، اما اتفاقی که در فوتبال ما می‌افتد در پایین‌ترین سطح فوتبال دنیاست. حرف‌هایم هیچ تأثیری ندارد، اما این فقط درددل من و بازیکنان ما با هواداران است. کاملاً مشخص است. مبارزه با فساد فوتبال، پشت پرده و...، همه تصمیمات در آن فساد وجود دارد. آدم متخصص بگذارید، فساد خودش کم می‌شود. نمی‌خواهد برچسب مبارزه با فساد یا هزار موضوع دیگر به خودتان بزنید. آدم متخصص باشد یکسری تصمیمات درست و زیرساخت‌های درست بگذارد، این فوتبال پاک و درست جلو می‌رود.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ فصل با توقف مقابل نفت آبادان برای ما تمام شد؛ تیم بزرگ دروازبان و بازیکن بزرگ می‌خواهد و شانس!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار