مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از شکست در دربی نود و نهم گفتند: بهترین بازیکن زمین پیام حیدری، داور مسابقه بود و به او تبریک می‌گوییم.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از شکست در دربی نود و نهم، از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فصل 1401/1402، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

حجت کریمی (سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال)

بچه ها خوب بازی کردند و زحمت کشیدند، اما قسمت به این شکل شد.

وی در مورد داوری بازی گفت: داوری خوب نبود و ما اصلا راضی نبودیم. یکی دو موقعیت داشتیم که داوری در آن صحنه ها به نفع حریف گرفت. کارشناسان هم باید نظر بدهند.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه لیگ را از دست رفته می بینید، گفت: نه اینطور نیست و باز هم امید داریم و تا لحظه آخر تلاش می‌کنیم.


  

فرشید سمیعی (سخنگوی باشگاه استقلال)

بازی خوبی بود و هر دو تیم تلاش کردند. بچه های ما و ساپینتو با وجود مشکلاتی که داشتند تا اینجای کار قهرمانانه پیش آمدند.

کارشناس داوری نیستیم اما بین دو نیمه برخی از کارشناسان گفتند دقیقه 4 پنالتی بود. مدیران استقلال از این نحوه سوت زدن راضی نبودند.

سخنگوی استقلال در مورد اینکه قهرمانی را از دست رفته می بینید یا خیر، تاکید کرد: بازی تا روز آخر ادامه دارد و امیدوارم تا پایان لیگ شاهد رقابت جوانمردانه باشیم.


   

خسرو حیدری (مربی استقلال) 

دقیقا بعد از 8-7 برد خوب، کلی بازی‌های خوبی که داشتیم، متأسفانه امروز آن استقلال چند بازی قبل نبودیم و دربی هم شما می‌دانید، از تک موقعیت‌ها باید استفاده کنیم. فکر می‌کنم تیم پرسپولیس هم خیلی موقعیت خاصی نداشت و موقعیت صد درصدی نداشت، اما می‌توانم بگویم که واقعا از این بازیکنان باید تشکر کنیم؛ با این همه فشار، شما ببینید از آسیا حذف شدیم، بازیکنان شب عید یک هزار تومانی دریافت نکردند، اما به خاطر سرمربی و هواداران آمدند و تمرین کردند. هیچ کسی با ما نبود و در آسیا هم خیلی راحت حذف شدیم. بله، ما صد درصد از آسیا حذف شدیم، متأسفانه تیم ما خیلی زیر فشار بود. دست بچه‌ها درد نکند. دست تک تک بچه‌ها را می‌بوسم به خاطر اینکه غیرت گذاشتند، نه پول گرفتند، از آسیا حذف شدند، هیچ کسی هم سراغی از ما نگرفت، اما باز بچه‌ها آمدند و تمرین کردند.

چه بردهایی که آوردیم و هواداران خوشحال شدند. بعد از اینکه ما از آسیا حذف شدیم، همه آمدند پول را پرداخت کردند، اما وقتی ما از آسیا حذف شدیم دیگر چه فایده‌ای دارد؟ تیم واقعا تحت فشار بود و دست بچه‌ها درد نکند که آمدند بازی کردند، اما امروز واقعا آن استقلال همیشگی نبودیم.

ما در دو جام شانس داریم؛ هم در لیگ و هم در جام حذفی و هیچ چیزی تا لحظه آخر تمام‌شده نیست. می‌جنگیم برای به دست آوردن جام. بچه‌های ما 40 درصد گرفته‌اند، اما شب عید یک هزار تومانی دریافت نکردند. این همه سال بازی کردند، هر مدیرعاملی در تیم استقلال بود، شب عید به بازیکنان پول داد، اما امسال هیچ پولی شب عید به بازیکنان پرداخت نشد. چندین مدیرعامل ما عوض کردیم؟ آجورلو برای چه عوض شده؟ اگر آجورلو رفته و فتح‌الله‌زاده آمده، چه چیزی عوض شده است؟ بعد از آن چه اتفاقی افتاده است؟ ضربه این اتفاقات را هواداران، کادر فنی و بازیکنان خورده‌اند. من واقعا امروز از هواداران به خاطر باختی که داشتیم عذرخواهی میکنم. دست‌شان درد نکند، آمدند، حمایت کردند، ما امروز شرمنده‌شان شدیم، اما همین هواداران می‌دانند واقعا بازیکنان از  جانشان مایه گذاشتند.

در این چند هفته این همه حاشیه داشتیم، اما بازیکنان می‌آمدند بازی‌ها را می‌بردند. بیرون از خانه، داخل خانه، این تیم و کادر فنی تلاش کردند. ساپینتو با اینکه پولش را نگرفته است، ما استراماچونی را داشتیم که به خاطر 100 هزار دلار رفت و بعد از آن قرارداد سال بعد خود را هم گرفت، اما ساپینتو که می‌توانست قراردادش را فسخ کند، ماند، چون بازیکنان او را دوست دارند. اما بازیکنان فقط به خاطر ساپینتو و هواداران آمدند و بازی کردند. متأسفانه امسال هیچ چیزی برای استقلال سر جای خودش نبود. 

حیدری در پاسخ به این سوال که شما مقابل تیم‌های بالای جدول، امتیاز از دست دادید، آیا این ضعف تیم نیست، گفت: ما گل گهر را در استادیوم آزادی بردیم، بازی تراکتور، یک اتفاق بود و در زمین حریف باختیم. تیم سپاهان هم در آنجا باخت. بازی‌ها، بازی‌های بزرگی بود و ممکن است این اتفاقات رخ دهد. ما به بچه‌ها گفته بودیم که باید شجاع باشید و از تک موقعیت‌ها استفاده کنید. من فکر می‌کنم این بازی نهایتا باید مساوی می‌شد.


  

*روزبه چشمی 

آن انتظاری که باید می‌بودیم تا دربی را ببریم و هواداران و خودمان انتظار داشتند، نبودیم. از طرفداران‌مان عذرخواهی چند باره می‌کنم و بابت برد پرسپولیس به آنهایی که هفته‌ها نشسته بودند تا استقلال ببازد، تبریک می‌گویم. خیلی از بازی‌‌ها منتظر باخت استقلال بودند اما الان باید به آن‌ها تبریک بگویم زیرا سرانجام آن چیزی که می‌خواستند، اتفاق افتاد.

وی درمورد دلیل شکست استقلال، گفت: تیمی که باید این دربی را می‌برد نبودیم و قطعا از لحاظ فنی تیم حریف خیلی بهتر بود و ما هم در طول فصل بهتر بودیم اما در این بازی شرمنده هواداران شدیم و آنگونه که باید  بازی نکردیم.

بازیکن استقلال درخصوص قضاوت داور، توضیح داد: الان 2 صحنه را دیدم. اولی صحنه قبل از گل پرسپولیس بود و هر چه نگاه کردم، سیلوا خطایی نکرد. برخوردی بین او و بازیکن پرسپولیس ندیدم. نمی‌گویم مقصر صد درصد باخت استقلال داور بود اما چرا وسط زمین خطایی می‌گیرد که روند بازی را عوض کرد. در آن صحنه رو به جلو می‌رفتیم اما با آن خطا تیم عقب رفت و سپس گل خوردیم. فکر می‌کنم همه صحنه‌های 50-50 را امروز به سود پرسپولیس سوت زد.

چشمی درمورد اینکه آیا منظورش از صحنه دوم برخورد مشکوک توپ به دست ولسیانی در دقیقه 6 است، عنوان کرد: برخی کارشناسان گفته‌اند پنالتی بود و برخی هم گفته‌اند نبود. پرسپولیس اواخر بازی از 18 قدم خودش بیرون نیامد اما خطای هند محبی را گرفت. از او پرسیدم آیا هند شده که گفت من ابتدا آوانتاژ دادم. اگر آن خطا را آوانتاژ داده است، همان صحنه که توپ به دست بازیکن ما خورد نیز باید به سود استقلال خطای هند می‌گرفت زیرا تیم در آن حالت از زیر فشار درمی‌آید. چند بار گفته‌ام از این دست اتفاقات کوچک در خیلی از بازی‌ها دیده شده اما بازهم شاهدش هستیم.

وی درخصوص شانس قهرمانی استقلال با این باخت، گفت: آن زمان که 8 امتیاز عقب بودیم،  همه می‌گفتند نمی‌رسیم اما با تمام توان در 3 بازی باقی‌مانده لیگ و جام حذفی می‌جنگیم. وظیفه‌مان است این کار را بکنیم. اینگونه نیست که لیگ برای ما تمام شده باشد. کار خودمان را انجام می‌دهیم و با تمام توان به آن 3 بازی و جام حذفی می‌رویم. الان به جایی رسیده‌ایم که نتایج سایر تیم‌ها نیز برای من مهم است. با نتیجه امروز خودمان باعث این کار شدیم.

در پایان باید یک جمله بگویم. اولین سالی است که خبرنگاران اعم از پرسپولیسی و استقلالی یا طرفدار هر تیمی و همچنین هواداران و تک تک افرادی که فوتبال را دنبال می‌کنند، دیدند چه بلاهایی سر استقلال در طول فصل آمد. سرمربی ما یک بار کامل صحبت کرد اما هنوز هم این مسائل ادامه دارد. نمی‌خواهم این نتیجه را توجیه کنم و از هواداران نیز عذرخواهی می‌کنم. بار دیگر شرمندگی خود را از اینکه سر پایین از استادیوم بیرون رفتند، اعلام می‌کنم اما مانند وقتی بردیم، الان هم می‌گویم این تیم قابل ستایش است.

مشکلاتی که این تیم داشت اگر هر تیم دیگری داشت، شاید اکنون در رتبه هشتم یا نهم جدول بود. این  توجیه باخت نیست اما باید از بازیکنان و کادرفنی بابت طول فصل تشکر کنم. اطمینان داشته باشید با تمام توان در این 3 بازی لیگ و جام حذفی به زمین می‌رویم. امیدوارم اتفاقات خوبی در ادامه فصل برای ما بیفتد.


  

* مهدی قایدی

بهترین بازیکن زمین پیام حیدری، داور مسابقه بود و به او تبریک می‌گویم.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ ماموریت پیام حیدری به بهترین نحو انجام شد؛ استقلال به هیچ وجه مستحق باخت نبود

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار