مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از پیروزی مقابل گل گهر سیرجان گفتند: استفاده نکردن از موقعیت‌ها در ادامه کار را برای ما سخت کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از پیروزی دراماتیک پس از دقیفه 90 مقابل گل گهر سیرجان، از هفته بیست و دوم لیگ برتر فصل 1401/1402، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

علی امیری 

با توجه به نتایجی که در جدول رقم خورد امروز نیاز به برد داشتیم. بچه‌های ما امروز خیلی خوب بازی کردند اما روی غافلگیری گل خوردیم. 

خدا را شکر که با درایت و تعویض های سرمربی به بازی برگشتیم و 3 امتیاز بازی را بگیریم. این نتیجه برای ما مورد نیاز بود چون رقبای ما دیروز بازی خود را برده بودند. این برد ما را در کورس قهرمانی نگه داشت.

امیری در خصوص اعتراض بازیکنان گل گهر به پنالتی استقلال تصریح کرد: پنالتی کاملا درست بود. در کنار من تلویزیون بود و دیدم که پنالتی درست بود. داور بازی بین المللی و با اقتدار است. شاید خیلی ها در آن دقیقه پنالتی نمی گرفتند اما با پشتوانه بین المللی پنالتی گرفت. ما در بازی با نساجی از داوری متضرر شدیم اما باز هم به داور احترام گذاشتیم. امیدوارم بهترین داوران را برای بازی های استقلال بگذارند تا حق 30 میلیون هوادار ضایع نشود.

باشگاه استقلال در راستای سیاست‌های فرهنگی خود از سرمربیان حریف که در استقلال حضور داشتند تقدیر کند. این هم دستور مدیرعامل باشگاه بوده است. ما از 3 مربی گل گهر که سابقه بازی در استقلال را داشتند تقدیر کردیم. پیراهن با شماره آن ها را به این عزیزان تقدیم کردیم تا قدردان زحمات آنها باشیم.

وی در خصوص اینکه خبر خوبی برای هواداران استقلال دارد یا نه گفت: خبر خوبی را اعلام می کنم. فیفا در پرونده پادووانی نامه ای به باشگاه زد و رسما اعلام کرد که این پرونده مختومه است.


 

مهدی مهدی پور 

پیروزی امروز ما جزو بردهای ماندگار خواهد بود. هم به لحاظ جدول و هم به لحاظ بازی که تا دقیقه 90 یک بر صفر عقب بودیم و لی در پایان توانستیم این بازی را با برد عوض کنیم. خیل اتفاق مثبتی بود و این برد را به همه هواداران تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم. 

جریان بازی در اختیار ما بود اما شرایط برای ما بسیار سخت بود و بازیکنان گل گهر پس از گلی که به ثمر رساندند به خوبی در دفاع ظاهر شدند. خداراشکر می‌کنم که توانستیم پیروز این میدان باشیم. به رضا میرزایی هم تبریک ویژه می‌گویم هم توانست گل بزند و هم یک پنالتی برای استقلال بگیرد. 

خدا را شکر مصدومیتم بر طرف شده است و شرایط بدنی من کمی دچار مشکل بود که به امید خدا این هفته تمرین می‌کنم و در بازی بعدی به میدان می‌روم.


    

* آرش برهانی 

2 هفته قبل با امیدهای استقلال قهرمان شدیم. بچه ها را آوردم تا جو استادیوم را ببیند تا اگر خودشان برای استقلال بازی کردند با این شرایط آشنا شوند. ما 4 بازیکن خوب داریم که ساپینتو آن ها را پسندیده است.

بازی خیلی خوبی بود و به خودم این برد خیلی چسبید. مهمتر از هر چیزی این است که استقلال خوب بازی می کند و هواداران هم آن را می پسندند. گل گهر در کنار بازیکنان خیلی خوبی که دارد کادرفنی کار درستی هم دارد. قلعه نویی در هر تیمی کار کرده جلوبش بازی کردن سخت است.

برهانی درباره اینکه دلش برای بازی کردن تنگ شده تصریح کرد: الان 5،6 بازی است که استادیوم آمدم. قبلش نمی آمدم چون دلم برای بازی کردن تنگ می شد.

یک تعویض شاهکار از ساپینتو را دیدیم. او شناخت کاملی از بازیکنانش دارد. همه بازیکنان زحمت کشیدند.

وی در مورد تقدیر از امیر قلعه نویی قبل از شروع بازی تصریح کرد: قلعه نویی استقلالی است. او شناسنامه استقلال است. امروز با وجود تساوی تا آخرین لحظات، هواداران احترام او را نگه داشتند. او در قلب همه استقلالی هاست.


      

خسرو حیدری 

بازی خیلی مهمی بود. می‌دانستیم گل گهر تیم خیلی خوبی است. امیر قلعه‌نویی تیم خیلی خوبی ساخته و می‌دانستیم بازی سختی داریم. اکنون باید همه تیم‌ها به استقلال با فوتبالی که ما بازی می‌کنیم احترام بگذارند. هیچ تیمی مثل استقلال اکنون مالکیت توپ ندارد. شاید اغراق باشد، اما واقعا تیم ما مانند بارسلونای گواردیولا بازی می‌کند.

وقتی با تمام مربیان بیرون هم صحبت می‌کنم همین را می‌گویند. تیم ما واقعا خیلی خوب بازی می‌کند و فوتبال خوبی ارائه می‌دهیم. برای گل گهر احترام زیادی قائل هستم، اما در همان 20 دقیقه‌ اول باید 3-2 گل می‌زدیم و کار را تمام می‌کردیم.

مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه گل نزدن آبی‌پوشان دردقایق ابتدایی بازی با نساجی هم اتفاق افتاد، گفت: در بازی با نساجی باید دست‌کم 8-7 گل می‌زدیم ولی موفق به این کار نشدیم. امروز هم فکر می‌کنم که استقلال طلسم شده بود، اما خدا را شکر توانستیم در دقایق پایانی به بازی برگردیم و درنهایت هم توانستیم با همان پنالتی برنده شویم.

حیدری در خصوص اینکه آیا پنالتی استقلال درست بود و آیا این صحنه را دیده‌اند، گفت: بله ما این صحنه را دیدیم و پنالتی بود. داور دید خیلی خوبی داشت. هفته قبل هم پنالتی‌ای داشتیم که باید صد درصد اعلام می‌شد. سه کارشناس گفتند که صحنه استقلال مقابل نساجی روی مهدی قائدی پنالتی بود، اما متأسفانه داور آن بازی پنالتی را نگرفت. با این وجود داور بازی امروز خوب صحنه را دید.

وی در خصوص دیدارهای سخت آتی استقلال پاسخ داد: واقعا باید بچه‌های ما قدر خودشان را بدانند. بهترین فوتبال لیگ را بازی می‌کنند. می‌توانیم همه بازی‌ها را ببریم فقط باید تمرکز داشته باشیم. گلی هم که امروز خوردیم به دلیل تمرکز نداشتن بازیکنان بود. در غیر این صورت چنین گلی نمی‌خوردیم.

مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه رافائل سیلوا هر بازی مرتکب اشتباه کرد، زودتر از سایر بازیکنان این تیم حدود دقیقه‌ 60 بیرون آمد، گفت: مدافعان اگر 10 توپ هم بگیرند اما یک اشتباه کنند، خیلی کار سخت می‌شود.

حیدری در خصوص درخشش رضا میرزایی مقابل گل‌گهر توضیح داد: او بازیکن خوبی است. در این فصل هم هر وقت به بازی آمده عملکرد خوبی داشته و کیفیت خوبی دارد. میرزایی می‌تواند بیش‌تر بازی کند. امیدوارم در سایر بازی‌ها هم نه‌تنها میرزایی بلکه همه بازیکنان مثل آرش رضاوند، سعید مهری، محمد محبی و... خوب بازی کنند. واقعا بازیکنان ما امروز عالی بودند و به آنها تبریک می‌گویم.


   

سعید مهری 

شخصیت تیمی‌مان را نشان دادیم. توانستیم در یک بازی سنگین به پیروزی برسیم و امیدوارم به این مسیر ادامه دهیم.

هواداران خیلی نقش داشتند. دم همه آن‌ها گرم. وقتی یک گل خوردیم و عقب افتاده بودیم، باز هم ما را حمایت کردند.

مهری در خصوص پنالتی استقلال اظهار داشت: من صحنه پنالتی را دیدم، هم مچ پای رضا میرزایی را زدند و هم پشت زانو او را زدند. 100درصد پنالتی بود.

درگیری‌ها در پایان بازی طبیعی است. وقتی در دقیقه 95 ، پنالتی اعلام می‌شود، این اتفاق رخ می‌دهد. تیم حریف نیز تحت فشار بود.

ما خیالمان راحت است وقتی یامگا پشت توپ ایستاده است.

مهری در نهایت در خصوص قهرمانی استقلال در پایان فصل اظهار داشت: ان‌شاءالله. اگر همینطور ادامه دهیم، می‌توانیم قهرمان شویم.


  

* مهدی قائدی 

 از خوشحالی هواداران شاد هستم.

من فقط خوشحالم که مردم با شادی از اینجا رفتند. رضا میرزایی هم گل کاشت. هم یک گل زد و هم پنالتی گرفت.


 

* آرش رضاوند 

رضا امروز توانایی واقعی خود را توانست به نمایش بگذارد. 

وی درخصوص اتفاقات پایان مسابقه، خاطرنشان کرد: آن صحنه‌ای که اتفاق افتاد قطعاً پنالتی بود. فیلم بازی را هم دیدم. یک سری از کارشناسان در حق استقلال کم لطفی می‌کنند. در بازی مقابل نساجی، مدافع حریف پای خود را بالا آورده بود و گفتند قائدی تمارض کرد.

اگر نمی‌خواهید یک صحنه را ببینید ایرادی ندارد، اما این حرف‌ها را مطرح نکنید. صحنه امروز هم 100درصد پنالتی بود ولی بازهم برخی از کارشناسان گفتند که این صحنه پنالتی نبود. امیدوارم کارشناسان کمی بیشتر دقت کنند.


  

* سیدحسین حسینی 

امروز برد خیلی خوبی آوردیم. با فوتبالی که ارائه دادیم حق ما 3 امتیاز بود.

وی درباره نقش هواداران استقلال در این برد تصریح کرد: جا دارد از تماشاگران تشکر کنم تا دقیقه آخر از ما حمایت کردند و همین حمایت باعث شد به بازی برگردیم. فوتبالی که ارائه می دهیم را هواداران به خوبی متوجه می شوند. انها هم راضی هستند. امیدوارم به چیزی که می خواهیم برسیم.

حسینی در خصوص گلی که در این بازی خورد تصریح کرد: در صحنه گل حواس بچه ها نبود اما خدا را شکر که بازی را بردیم. گل خوردن مهم نیست.

کاپیتان استقلال درباره صحنه پنالتی این تیم هم گفت: پنالتی کاملا درست بود. برخی از تیم ها شلوغ نکنند که پنالتی درست نبود. داور هفته پیش 6 امتیاز از ما گرفت. یک جام حذفی سال قبل از ما گرفت. چرا کسی درباره این چیزها حرف نمی زند؟ درباره 6 امتیازی که او از ما گرفت کسی حرف زد؟ شاید زور باشگاه ما در برخی از موارد کم است. محرومیت ساپینتو همچنان ادامه دارد. او معذرت خواهی کرد اما محرومیتش کم نشد.

وی در خصوص واکنش های او در زمان اعلام پنالتی به سود استقلال ادامه داد: سعی داشتند که نظر داور را تغییر دهند. وظیفه من بود که آنجا بروم و خدا را شکر که نظر داور تغییر نکرد!

حسینی در مورد قهرمان شدن استقلال گفت: حرف درباره قهرمانی زود است اما برای چیزی که می‌خواهیم می‌جنگیم.


    

* روزبه چشمی 

ما زودتر باید کار را تمام می‌کردیم، چراکه موقعیت‌های بسیار زیادی را داشتیم، اما مهم 3 امتیاز بود که خداراشکر می‌کنم در دقایق پایانی توانستیم گل بزنیم و 3 امتیاز این بازی را به دست آوریم. به همه هوداران تبریک و به بازیکنان و کادر فنی خدا قوت می‌گویم. 

وی در خصوص صحنه پنالتی بازی امروز، گفت: من بعد از بازی هم این صحنه را دیدم و می‌توانم بگویم بنیادی‌فر با جسارت این پنالتی را گرفت. همه داوران اگر با همین شجاعت کار کنند فوتبال ما روز به روز بهتر می‌شود. تمام صحنه‌ها را با قاطعیت اعلام کنند. 100در صد میرزایی را در محوطه جریمه زدند و بازهم می‌گویم داور با جسارت و شجاعت این پنالتی را گرفت. 

چشمی در خصوص بازگشت استقلال در دقایق پایانی، تصریح کرد: من گفتم قبل از این که گل بخوریم باید در همان 15 دقیقه ابتدای بازی کار را تمام می‌کردیم. استفاده نکردن از موقعیت‌ها در ادامه کار را برای ما سخت کرد و باز هم خداراشکر که توانستیم 3 امتیاز این بازی را به دست آوریم. 

مدافع استقلال در خصوص برنامه فوتبال برتر و بررسی صحنه‌های بازی در این برنامه، عنوان کرد: اگر میثاقی ناراحت نمی‌شود می‌خواهم موضوعی را بیان کنم. در خصوص صحنه پنالتی هفته گذشته که روی مهدی قائدی اعلام نشد حرف دارم. همه کارشناسان گفتند شبیه‌سازی قائدی بوده است، اما چیزی که مهم است هیچ مدافعی به عمد برای زدن مهاجم نمی‌رود. این مهاجم‌ها هستند که فضاسازی می‌کنند تا از مدافعین خطا بگیرند. هفته گذشته هم مدافع نساجی پایش را بالا آورد و مهدی قائدی از آن فضا استفاده کرد و پنالتی گرفت.

اول گفتند که این صحنه اصلاً پنالتی نبوده است، اما در برنامه دیگری یک صحنه واضح‌تر منتشر شد که هیچکس دیگر نتوانست بگوید پنالتی نبوده. اگر VAR بود و آن صحنه را پنالتی اعلام می‌کرد. کارشناسان باز هم می‌گفتند این صحنه پنالتی نبوده است؟ 

امروز هم چند کارشناس صحبت کرده‌اند و گفتند که خطا به روی میرزایی صورت نگرفته و برخورد طبیعی بازی بوده است. چطور می‌شود که برخورد طبیعی باشد و خطا نباشد؟ از میثاقی هم می‌خواهم در برنامه‌اش صحنه‌های بازی را کامل نشان دهد. هفته گذشته حرفی زده بود که باید توضیحی می‌دادم.


 

* عارف غلامی 

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود و هدفش رسیدن به این عنوان است باید از برخی بازی‌های سخت به این شکل عبور کند. همیشه نباید از تیم حریف جلو بیفتیم و بازی را ببریم. برخی مواقع نیز چنین اتفاقاتی در فوتبال پیش می‌افتد. ما از گل‌گهر عقب افتادیم، اما شخصیت تیمی استقلال را نشان داده و توانستیم 2 بر یک برنده شویم.

مدافع تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا تصور می‌کرد چنین اتفاقاتی در این بازی بیفتد گفت: از دقیقه‌ یک بازی تا زمانی که داور سوت پایان را بزند امیدوار هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اگر نتیجه را جلو هستیم آن را حفظ کنیم و اگر عقب هستیم آن را برگردانیم.

غلامی از اعتراض اعضای تیم گل گهر به داوری و بیانیه این باشگاه پس از مسابقه گفت: همیشه اعتراض به داوری وجود داشته، می‌دانید امکانات داوران هم تکمیل نیست، اما من حافظه خوبی دارم؛ خیلی سخت برخی اتفاقات سال‌های گذشته از ذهن من پاک می‌شود و از یادم می‌رود. همین داور بازی قبلی با نساجی در گذشته یک جام را از ما گرفت، نه یک صحنه پنالتی یا یک اتفاق ساده در جریان بازی. همیشه اتفاقات داوری بوده است، اما امسال به شدت از داوری ضربه خورده‌ایم. فقط به درست شدن این مسائل امیدوار هستیم.


  

* رضا میرزایی 

خدا را صد هزار مرتبه شکر. به هواداران تبریک می‌گویم که امروز تا دقیقه 95 ما را تشویق کردند و ناامید نشدند. خیلی به ما انرژی دادند و همین موضوع انگیزه شد تا بازی را 2 بر یک ببریم. 

وی درمورد خوشحالی مهدی قائدی و سعید مهری، گفت: وقتی من گل اول را زدم و سپس پنالتی را گرفتم، از میلیاردها پول این موضوع برای من ارزشمندتر بود که دیدم مهدی قائدی و سعید مهری اشک می‌ریزند. به این خاطر که تیم در کورس قهرمانی بایستد، چه قدر دل آن‌ها با تیم است. اینکه دل‌شان با تیم بود، برای من خیلی ارزشمند بود. وقتی گریه این دو بازیکن را دیدم، باور نمی‌کنید چه حس و حالی داشتم. به خودم گفتم واقعا دم معرفت، انسانیت و همه چیزش گرم.

بازیکن استقلال درخصوص اینکه ساپینتو در بین دو نیمه و در تونل منتهی به زمین خیلی جدی با او صحبت کرد و در آن لحظات چه چیزهایی گفت، عنوان کرد: به من گفت داخل زمین می‌روی و همانگونه که این هفته در تمرین کار کردی و صحبت‌ها و تاکتیک‌هایی که در تمرین با تو انجام دادم، همان را خیلی با آرامش و آرام در زمین به نمایش می‌گذاری. ان‌شاءالله نتیجه را عوض می‌کنی. خدا را صد هزار مرتبه شکر. همانگونه که خدا همیشه هوای مرا داشته است، این بازی نیز همین جوری شد.

میرزایی درمورد اینکه آیا برخورد  بازیکن گل‌گهر با او پنالتی بود، توضیح داد: شک نکنید. من ارادت خاصی به امیر خان قلعه‌نویی داشته و او را دوست دارم. 3 سال در سپاهان هم بازی من بود. در کانال باشگاه هم عکسش را گذاشته‌اند. ابتدا با آرنج به صورت من زد و سپس پشت زانو و مچ پای مرا زد. یک لحظه فکر کردم داور چهارم می‌خواهد پنالتی را بازگرداند. بازی با فولاد هم به این شکل شد. داور ابتدا می‌خواست پنالتی بگیرد اما پس از صحبت کردن با کمک‌هایش گفت روی من پنالتی نشده است. هفته قبل پنالتی صد در صد روی مهدی قائدی را نگرفتند. در بازی با مس رفسنجان هم پنالتی ما را نگرفتند. به شجاعت این داور تبریک می گویم.

وی درخصوص اینکه در چند بازی پس از ورود به زمین خیلی موثر کار کرد و امروز هم گل زد و آیا با این تفاسیر روزی ذخیره طلایی استقلال خواهد شد، گفت: خدا را شکر. واقعا تلاش همه بازیکنان استقلال است. چه قدر تیم ما بچه‌های خوب و گُلی دارد. امروز همدلی خود را نشان دادیم. پس از اینکه بازی را 2 بر یک بردیم، همه اشک شوق می‌ریختند. این خیلی ارزشمند است و تیم بزرگ است. بارها گفته‌ام هر موقع به زمین می‌آیید، باید بهترین عملکرد را داشته باشید.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و دوم لیگ برتر/ باز هم گل‌گهر و تکرار داستان شیرین فصل قبل؛ کامبک با تعویض‌های رویایی ساپینتو!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار