ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پیش از دیدار با نساجی مازندران گفت: برخی تصمیمات داور در بازی قبلی خوب نبود و هزینه گزافی دادیم و سه امتیاز را هم از دست دادیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، ریکاردو ساپینتو  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پیش از دیدار با نساجی مازندران، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:

   

* دیدار استقلال و نساجی؟

فردا یک بازی خیلی سخت در مقابل یک تیم خیلی خوب خواهد بود.نساجی با توجه به سابقه‌ای که مقابل تیم ما دارد، خوب ظاهر شده است. در سه بازی فقط با این تیم مساوی کرده ایم. نساجی برای سپاهان هم مشکل ایجاد کرده بود.

بازیکنان خوبی دارند و به عنوان یک تیم هم خوب هستند. خوب می جنگند و سعی و تلاش‌شان نیز خوب است‌. یک حریف خیلی سخت برای ما هستند اما خیلی به این قضیه مثبت نگاه می‌کنیم. خوب تمرین و سعی و تلاش کرده‌ایم. به خودمان ایمان داریم و لایق بهتر از این‌ها هستیم.

* اشتباهات داوری؟

جدا از اشتباهات داوری و علی الخصوص پنالتی گرفته نشده و گل تیم ما در بازی با پیکان، نحوه بازی کردن و کنترل حریف ما  برای من اهمیت دارد اما مهم برد و نتیجه گرفتن با کسب سه امتیاز است. باید ببریم و باید در استفاده از موقعیت ها خودمان را تقویت کنیم. هدف اصلی ما در بازی فردا گل زدن است و کارمان را ادامه می دهیم تا نقاط ضعف برطرف شود. هم در بخش تهاجمی و هم در بخش دفاعی.

* استقلال در بحث گلزنی به هارمونی و هماهنگی نرسیده و برای رفع این مشکل چه تدابیری به کار گرفته اید؟

در بحث گلزنی کار می کنیم. از لحاظ جنبه های انفرادی نیز کار می‌کنیم و مشغول تقویت این موضوع هستیم. در برخی بازی‌ها دوست داریم بازیکنان خوب عمل کرده، با تمام وجود کار کنند و گل بزنند ولی برخی مواقع بحث تکنیکی نیست. بلکه به دلیل بحث احساسی بازیکنان کار ما به امر گل زدن ختم نمی شود.

فردا هم حتما گل می‌زنیم. برخی مواقع تیم‌ها مقابل حریف اتوبوسی دفاع می‌کنند. حتی با وجود این مسئله چند موقعیت ایجاد کرده و گل سالم به ثمر رساندیم. یک پنالتی داشتیم و خیلی چیزها داشتیم اما متاسفانه داور به ما کارت زرد داد. برخی تصمیمات داور در بازی قبلی خوب نبود و هزینه گزافی دادیم. سه امتیاز را هم از دست دادیم. این امر امر سبب عصبانیت و ناراحتی هواداران، تیم و بازیکنان می شود اما در مسیر خیلی خوبی هستیم.

صد در صد به تیمم ایمان دارم. ذهنیت خیلی خوبی داریم و امیدوارم فردا بتوانیم نتیجه بگیریم.

به گزارش استقلال نیوز، محمد حسین زرندی، مدیر رسانه ای استقلال درباره اینکه پس از دیدار با پیکان حاشیه های زیادی ایجاد شد و حتی بحث اولتیماتوم آجورلو به ساپینتو مطرح شد، گفت:

این موضوع به حدی شوخی است که باشگاه هیچ عکس العلملی به آن نشان نمی‌دهد‌.

* درمورد اینکه قبل از شروع فصل سوالی از او پرسیده شد که در آن زمان آن را خیلی جدی نگرفت اما اکنون پس از گذشت پنج هفته دیدگاهش درمورد نبودن VAR در لیگ ایران چیست؟

همانگونه که گفتم باید سیستم VAR را داشته باشیم. زیرا فوتبال بحث جزییات است و در این سطح رقابتی بازی‌ها یک پنالتی، آفساید، گل سالم و ... تیم برنده را مشخص می‌کند. اگر در آخرین بازی ما این سیستم موجود بود، اکنون یک امتیاز با پرسپولیس اختلاف داشتیم اما دو امتیاز را از دست دادیم و سه امتیاز اختلاف داریم. امیدوارم این مسئله را در بازی های لیگ حل کنند و هرچه سریع این مشکل برطرف شود.

* آیا تعطیلات لیگ پس از بازی های فردا به خاطر اردوی تیم ملی روی روند تیمش تاثیر دارد؟

در این تعطیلات به برخی بازیکنان استراحت می‌دهم اما برای نفراتی که لازم است بیشتر با آنها کار کنیم، کار خواهیم کرد و می‌خواهیم به بهترین شکل از این موقعیت استفاده کنیم.

* نبود شماره ۹ کلاسیک در پنج بازی اخیر بیشتر از هر چیزی در استقلال به چشم آمده و آیا بازیکنی وجود دارد که بتواند این فقدان را جبران کند؟

به عنوان شماره ۹ کلاسیک آرمان رمضانی را داریم که قدبلند است‌. مشخصاتی که می‌گویید برازنده او است.  ارسلان مطهری و سجاد شهباززاده بازیکنانی هستند که دوست دارند پا به توپ جلو رفته و بین خطوط بروند. آرمان رمضانی می‌تواند در محوطه جریمه صبر کند و منتظر توپ باشد‌. محبی هم دوست دارد مثل یک بازیکن شماره ۹ باشد.

در حال حاضر در سیستم هایی که ما با آن کار می‌کنیم مثل ۲-۴-۴ یا ۲-۵-۳ دو بازیکن این مدلی نیاز داریم که به عنوان بازیکن شماره ۹ در باکس باشند. شاید در آینده سیستمی را به کار ببریم که تهاجمی تر باشد. باید این روی دو نفر کار کنیم که به عنوان شماره ۹ عمل کنند‌. پیمان بابایی هم دوندگی و تحرک زیادی دارد.

به این دلیل هر دو بازیکن را صورت همزمان به کار نمی برم که این لیگ خیلی خاص است. هافبک ها در این لیگ خیلی مهم هستند. همه تیم ها با سه هافبک کار می‌کنند. دو هافبک، یک شماره ۱۰ و بازی ساز. دوئل‌های زیادی در میانه زمین اتفاق می‌افتد. مقابل تمام حریفان ایده متفاوتی خواهیم داشت.

دوست داشتم کار را با سیستم ۳-۴-۳ ادامه بدهم اما دیدم دفاع خوب عمل نکرد و مجبور شدم سیستم را عوض کنم. اگر بتوانم در سیستم ۳-۳-۴ بازیکنی با این مشخصاتی که گفتید پیدا کنم، حتما او را در زمین می گذارم تا به تیم کمک کند. کمی بالانسهم در کیفیت بازی ایجاد خواهیم کرد اما مقابل تیم‌هایی که خیلی از عقب دفاع می کنند باید روی سیستم دیگری کار کرده، تهاجمی تر شویم و بیشتر در محوطه جریمه حریف ظاهر شویم تا بازیکن داخل و بیرون محوطه جریمه حریف باشد‌. از این لحاظ می‌توانیم از لا به لای بازیکنان حریف رد شویم و فرصت ایجاد کنیم. کارهای زیادی برای انجام دادن داریم اما از تیم راضی هستم زیرا خوب عمل می کند.

به گزارش استقلال نیوز، پیش از شروع کنفرانس خبری پیش از مصاف استقلال و نساجی، محمد حسین زرندی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال ضمن عذرخواهی از اهالی رسانه جهت تاخیر در آغاز این نشست خبری، اظهار کرد:

در بازی با پیکان دیدیم که گل تیم ما سالم بود و کمک داور اعتقادی به خطا نداشت و داور به طرز عجیبی اعلام خطا کرد. پنالتی ما را هم داور نگرفت.

بعد از بازی باشگاه رسما شکایت و اعتراض خود را به سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرد و قطعا اگر VAR در فوتبال ما بود، استقلال امروز صدر جدول بود. داوری‌ها در نتایج ما موثر بوده‌اند.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

ساعت بازی استقلال و نساجی تغییر کرد

برنامه نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های استقلال و نساجی اعلام شد

داوران هفته ششم لیگ برتر 01/02 مشخص شدند؛ داور اهل رشت قاضی دیدار استقلال و نساجی!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار