بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: ان‌شاالله دربی را می‌بریم که اگر اختلافمان به 9 امتیاز برسد کلید قهرمانی خورده می‌شود.

 

بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت و گو با خبرنگار استقلال نیوز، در خصوص برتری آبی‌پوشان مقابل صنعت نفت آبادان، عملکرد رافائل سیلوا، شهرآورد پایتخت و..، صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

    

 

* دیروز استقلال مقابل صنعت نفت آبادان به برتری رسید. عملکرد آبی‌پوشان در این بازی چطور بود؟

بازی بسیار زیبا و قشنگی بود. شاهد یک بازی سراسر هجومی از هر دو تیم بودیم و کاملا مشخص بود که هر دو تیم یکدیگر را آنالیز کرده بودند.

استقلال مانند بازی‌های قبل هم در حمله خوب بود هم در دفاع. صنعت نفت هم نمایش و عملکرد خوبی داشت اگر چه خطر آنچنانی روی دروازه استقلال خلق نکردند و شوتی در چارچوب نداشتند.

* پس در مجموع از این بازی رضایت داشتید؟

بله؛ بازی خیلی قشنگی بود و همه چیز در آن دیده شد. کارهای تاکتیکی، تغییر تاکتیک، تغییر سیستم،  تعویض‌های خوب برای هر دو تیم و..در هرحال ما یک گل زیبا به ثمر رساندیم و دو سه موقعیت خوب دیگر را هم گل نکردیم.

البته فراموش نکنید گلی که عارف غلامی وارد دروازه نفت کرد هم سالم بود و داور به اشتباه آفساید گرفت.در هر صورت یک برد شیرین دیگر بدست آمد و فاصله 6 امتیازی با تیم دوم جدول قبل از دربی حفظ شد و این خیلی مهم بود اما می‌خواهم به مساله‌ای اشاره کنم که کسی به آن توجه کرده است.

* بفرمایید..

مساله‌ای که بسیار بسیار مهم است و کمتر کسی به آن توجه کرده، بحث قدرت دویدن بازیکنان استقلال است. باید به آقای دکتر نوشادی(بدنساز استقلال) و کسانی که او را برای این کار انتخاب کردند، تبریک بگوییم. هرجا توپ هست دو-سه بازیکن استقلال حضور دارند. هم پرس می‌کنند هم کانتر پرس می‌کنند و هم در طول و عرض خوب می‌دوند.

من فکر می‌کنم در بازی دیروز امیرحسین حسین‌زاده به اندازه سه بازیکن دوندگی داشت. حسین زاده بازیکنی است که همه از او توقع استارت زدن دارند و تا فوتبال بازی نکرده باشید متوجه این فشار نمی‌شوید. واقعا قدرت دوندگی بچه‌ها خیلی بالا است و واقعا هم باید از دکتر نوشادی تشکر کرد.

* رافائل سیلوا عملکردی فراتر از انتظار داشت. در خصوص این دفاع برزیلی چه صحبتی دارید؟  

سیلوا انگار هفتمین یا هشتمین بار بود که در ترکیب استقلال بازی می‌کرد. اینقدر ریلکس، اینقدر راحت! البته این را بگوییم هر دو دفاع وسط استقلال عالی بودند. عارف غلامی هم نمایش خوبی داشت.

رافائل سیلوا یک مشکل بزرگ ما را در دفاع سه نفره حل می‌کند. در سیستم سه دفاعه باید بازیسازی از عقب شروع شود و خوشبختانه این سیلوا بازی با پا فوق‌العاده‌ای دارد و پاس‌های عرضی و قطری بسیار خوبی با پای راست و چپ ارسال می‌کند. 

اگر مجددا سیستم استقلال سه دفاعه شود می‌توانم بگویم بازیسازی از عقب با سیلوا ۸۰ درصد بهتر می‌شود. ضمن اینکه از نظر من تکنیک فردی این بازیکن آنقدر خوب است که بتواند در پست هافبک هم بازی کند.

* به دربی برسیم.. در مورد دربی چه صحبتی دارید؟ 

دربی طبق معمول بازی سختی است. حالا اینکه می‌گویند سه امتیاز دارد، بله سه امتیاز دارد‌ ولی برای خیلی‌ها این یک بازی صد امتیازی است. بعضی مربیان حتی با بردن دربی ‌توانستند قراردادشان را تا دو سال دیگر تمدید کنند. استقلال(تاج) یا پرسپولیس فرقی ندارد، می‌خواهم بگویم این بازی چقدر مهم است.

البته این را اضافه کنم خوشبختانه قرارداد فرهاد مجیدی سرمربی ما سه ساله است.

بارها گفتیم و باز هم می‌گوییم که در این بازی اصلا بحث جایگاه در جدول و امتیاز و.. هیچ فرقی نمی‌کند. این بازی خاص و حساس است و در آن موقعیت بسیار کم به دست می‌آید و هر دو تیم اول برای نباختن می‌آیند و هر تیمی که تمرکز بالاتری داشته باشد و از تک موقعیت‌های بدست آمده بتواند استفاده کند، برنده این بازی می‌شود.

ان شاالله که ما این بازی را می‌بریم که اگر اختلافمان به 9 امتیاز برسد کلید قهرمانی خورده می‌شود.

* به نظر شما در آستانه دربی فشار روی کدام تیم بیشتر است؟ 

طبیعتا آن تیمی که 6 امتیاز بیشتر دارد با آسایش بیشتری بازی می‌کند، ضمن اینکه استقلال از نظر روحی و روانی بسیار خوب است و بازیکنان اختلاف فنی کمی با هم دارند.

* منظورتان از اختلاف فنی کم بازیکنان استقلال چیست؟ 

یک مثال می‌زنم. آرمان رمضانی مقابل نفت آبادان فیکس بازی کرد و دوندگی‌اش حتی از ژستد هم بیشتر بود‌. ژستد وقتی در بازی است به نوعی دیگر تاثیرگذار است. ارسلان مطهری وقتی به زمین می‌آید مدل دیگری از بازی را به نمایش می‌گذارد.

در خط دفاع با وجود غیبت چندین مدافع اما باز هم کارهای دفاعی به بهترین نحو انجام می‌گیرد.

در هافبک هم از مهدی‌پور گرفته تا مهری همه در خدمت تیم هستند. همین گلی که به صنعت نفت زدیم همه سانتر یامگا و ضربه سر حسین‌زاده را دیدند و  هیچکس به این توجه نکرد که توپ چطور به یامگا رسید.

صحنه گل را دوباره ببینید تا متوجه شوید جعفر سلمانی با چه ظرافتی توپ را به یامگا رساند و در نیم متر جا،به چه زیبایی دو نفر را دریبل زد.

یک صحبتی هم در خصوص عزیزبک آمانوف داشته باشم. این هافبک ازبکستانی یک بازیکن رونده، سربالا و شوت زن است.من همیشه گفتم و باز هم می‌گویم تیم‌هایی که بازیکن رونده دارند تیم‌های حریف را زجر می‌دهند.

خوشبختانه ما بازیکنان رونده زیادی داریم از حسین زاده و یامگا گرفته تا حردانی و سلمانی اما بازیکنی که از عقب پا با توپ می‌شود قدرت تغییر جریان بازی را دارد که آمانوف خدا را شکر این خصوصیت خوب را دارد. ‌هم خوب شوت می‌زند، هم سر بالا بازی می‌کند و هم حمل توپ فوق‌العاده‌ای دارد. واقعا باید به کادرفنی بابت انتخاب آمانوف و سیلوا تبریک گفت.

* در خصوص بیانیه باشگاه پیروزی(پرسپولیس) علیه استقلال و داوری که مشخصا می‌خواهند جو را متشنج کنند، چه صحبتی دارید؟

من این بیانیه را ندیدم. اما امروزه مثل زمان ما نیست که اولا همه بازی‌ها را نشان نمی‌دادند و دوما بازی را با یک دوربین فیلمبرداری می‌کردند. فیلم‌ بازی‌ها و گزارش داوران را بنشینیم و با هم ببینیم که به کدام تیم بیشتر ظلم شده است. ببینید از اول فصل چند پنالتی تیم ما را نگرفتند؟تا اینجا هر چه پنالتی برای استقلال گرفتند  یک کارشناس داوری نگفته که اشتباه بوده، ضمن اینکه پنالتی‌های زیادی هم برای استقلال نگرفتند که همه کارشناسان اشتباه داوری تایید کردند. 

 اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و دوم لیگ برتر/ استقلال با برد به استقبال دربی رفت؛ علیمنصور با یک گل در آزادی زانو زد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار