شکایت پدیده از پرسپولیس

در پرونده شکایت باشگاه پدیده از تیم پیروزی علاوه بر قطعی بودن بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی، این تیم شامل جریمه کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر هم خواهد شد.

 

به گزارش استقلال نیوز، در این بررسی خواهیم دید که پرسپولیس با سهل انگاری در پرداخت طلب باشگاه پدیده مشهد در دو جنبه دچار محکومیت قانونی، قطعی و کاملا شفاف شده است.

1. بسته شدن متوالی دو پنجره کامل نقل و انتقالاتی.

2. فعال شدن مکانیزم کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین تر که پس از تشکیل جلسه کمیته انضباطی بایستی به شکل دقیق ابلاغ گردد.

 شرح حقوقی ماجرا:

* باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۲۴ام دی ماه ۱۳۹۹ در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان با رای صادر شده به شماره ۱۸۹۰، محکوم به پرداخت بدهی مشخص شده به باشگاه پدیده مشهد می گردد.

 

* در قسمت نحوه اجرای این حکم و بر اساس عمل به بند اول ماده ۸۹ آیین نامه انضباطی مشخص می شود که بعد از قطعیت یافتن رای(در کمیته استیناف) مهلت ۱۰ روزه برای پرداخت در نظر گرفته شده است که خودداری از پرداخت منجر به محرومیت های مشخص شده خواهد شد.

 

* در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰ حکم در کمیته استیناف تایید می گردد و عملا مهلت ده روزه گفته شده در حکم اولیه برای پرداخت بدهی های مالی پرسپولیس در حق پدیده فعال می گردد.

 از ۲۳ آذرماه تا به امروز باشگاه پرسپولیس از پرداخت بدهی اش خودداری کرده و اکنون قانون چه می گوید؟

اولا بر طبق حکم اولیه با توجه به پایان مدت ده روزه از قطعی شدن حکم(در روز ۳ دی ماه ۱۴۰۰) و عدم تسویه بدهی باشگاه محکوم، پرسپولیس ضمن پرداخت جریمه های مالی مشخص در حق فدراسیون فوتبال، از هرگونه نقل و انتقالات در دو پنجره نقل و انتقالاتی آینده به طور قطعی محروم است.

ثانیا با توجه به استمرار عدم پرداخت(بعد از پایان مهلت ده روزه) طبق بند دوم ماده ۸۹ آیین نامه انضباطی و با توجه به آگاهی باشگاه محکوم به اخطار لازم داده شده در ارتباط با تشدید مجازات در حکم اولیه، بنابراین پرونده جهت اجرای حکم کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین تر بایستی در کمیته انضباطی تعیین تکلیف شود و باید در مرحله ای که اکنون قرار داریم هر چه سریع تر کمیته انضباطی در این ارتباط تشکیل جلسه داده و تصمیم محرومیت انضباطی لازم را علیه پرسپولیس اتخاذ نماید.

به گزارش استقلال نیوز، نکته مهم اینکه در مرحله فعلی، قسمتی از رای در موضوع بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس قطعی شده و حتی با پرداخت بدهی آن ها به پدیده، به طور قطع، غیر قابل برگشت است.

مسلم است که مقامات و ارکان قضایی فدراسیون بایستی بدون تبعیض و به کاربردن استاندارد دوگانه به وظایف قانونی خود در اجرای قوانین اهتمام داشته باشند.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


مطالب مرتبط:

ورود نهادهای نظارتی داخلی و بین المللی ضروریست؛ رسوایی بزرگ و جدید دیگری برای سازمان لیگ خوبان عالم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار