b5b11d4c ce71 4c9d aa3d 3c3db68a6892

علی منصوریان سرمربی استقلال در نشست خبری خود اعلام کرد به زودی سه بازیکن جدید به تیم استقلال اضافه خواهند شد

به گزارش استقلال نیوز علیرضا منصوریان در نشست خبری امروز خود که در محل آکادمی فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: ضمن عرض سلام و ادب و تبریک ماه رمضان ازخبرنگاران تشکر می کنم که اینجا حضور دارند. خوشحالم که بعد از 8سال به استقلال بازگشته ام. این مساله با تلاش شخص خودم و کمک خانواده و لطف خداوند میسر شد که به خانه خود بازگشتم.

وی افزود: خوشحال هستم و نمی توانم خوشحالی خود را کتمان کنم. از اینکه در مسیری سالم به استقلال بازگشتم. البته تغییراتی در تیم ایجاد خواهد شد که این تغییرات قطعا با مقاومت هایی روبرو می شوند. به همین دلیل نیازمند حمایت پیشکسوتان باشگاه هستم.

سرمربی استقلال درباره لیست خروجی استقلال و بازیکنان بزرگی که در این لیست قرار دارند اذعان داشت: باید چند مساله را بگویم. همان طور که گفتم تغییرات با مقاومت هایی مواجه خواهد شد. لیست خروج نتیجه کارشناسی گروهی بوده است که با من به استقلال آمده اند و نه با سلیقه شخصی. نفراتی که به من کمک کردند 5،6 سال است که به من مشاوره می دهند و از آنها شناخت کافی دارم. می خواهم نکته را از همین الان بگویم که تمام انتخاب ها و لیست ورودی ها و خروجی ها کارشناسی است و برمبنای دوستی ها و رفاقت ها نیست.

وی ادامه داد: من با تمام بازیکنان استقلال دوست هستم و با برخی از آنها همبازی بودم و رفاقت خانوادگی داشتیم. در هر حال تفاوت بزرگترها فقط این است که از لحاظ اخلاقی شناخت بیشتری نسبت به آنها دارم. اگر همین اول کار حدود ها رعایت شود راحت تر هستیم. من بعد از 8 سال به استقلال بازگشتم و به حد کافی از این تیم شناخت دارم. لازم نیست از گروه فنی دیگری کمک بگیرم و تلاشمان این بوده نفراتی را در تیم استفاده کنیم که بتوانند به تیم کمک کنند. هیچ بازیکنی در انتخاب این لیست به من کمک نکرده است. من با نسلی بازی کرده ام که اکثرشان الان سرمربی هستند. ما دستیاران خوبی داریم و نیاز به کمک بازیکن در این زمینه نداریم.

به گزارش کاپ، منصوریان درباره شروع خوب استقلال در نقل و انتقالات و اینکه آیا توقف این مساله ربطی به صحبت های وزارت ورزش داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: در ابتدای صحبتم یک نکته را فراموش کردم بگویم. باید شفاف بگویم تا این روند در تمام سال ادامه پیدا کند و همواره شفاف سازی کنیم. اگر کسی بخواهد مسیر ما را عوض کند ما صریحا اعلام می کنیم.اگر احساس کنیم که فردی پشت پیراهن و هواداران استقلال خودش را قایم کرده است، آن را اعلام می کنیم. نکته بعدی هم اینکه من با افشارزاده و اعضای هیات مدیره دیدار داشته ام.   مساله بعد این است که افشارزاده، معینی، کردنوری، سبکدست، نجف نژاد رئیس هیات مدیره و شخص جهانیان در این مسیر تلاش فراوانی کرده اند و لازم است از همه آنها تشکر فراوان کنم. وظیفه ما این است بهترین نفرات را جذب استقلال کنیم زیرا این توقع هواداران است و اگر تذکری از وزارت ورزش به استقلال و پرسپولیس داده شده به خاطر جلوگیری از قانون شکنی و بحث سقف قراردادها بوده است. البته ما کاری به تیم رقیب نداریم و از وزیر ورزش تشکر می کنم. من با او یک جلسه خصوصی داشتم. انتظار نداشتم که کمکی در جذب بازیکنان کند. اما او به من گفت می توانید ستاره ها را جذب کنید به شرط اینکه سقف قرارداد رعایت شود.تلاش می کنیم که بهترین نفرات را جذب کنیم و در این راه همه رقیب ما هستند به خصوص پرسپولیس که رقیب سنتی ماست.

منصوریان درباره مبلغ  قرارداد خود گفت: تاجایی که یادم می آید خود من رو در روی وزیر نشستم و کسی نبود. اصول خودم را رعایت می کنم. من استقلال را خیلی دوست دارم و در هشت سال گذشته مواضع منفی نسبت به این تیم نداشتم. اینها را به وزیر گفتم. شما یک برگه آچهار به من بدهید و من بدون آنکه به مبلغش نگاه کنم آن را امضا می کنم. اما وزیر حرفه ای بود و درباره قرارداد به من اختیار تام داد تا به شان تیم و هوادار توهین نشود. همین الان هم اعلام می کنم در سه سال آخر فوتبالم در استقلال پول نگرفتم. الان هم با افتخار در برابر شما نشسته ام. به تیم رقیب کاری ندارم. فقط درباره خودم صحبت می کنم که قرارداد حرفه ای من شان باشگاه و بازیکنان است. اگر لازم باشد برای هواداران جان خود را می دهم ولی نمی گذارم با مبلغ قراردادم شان هوادار پایین بیاید.

وی درباره ارتباط خود با مربیان سابق استقلال بیان داشت: قبل ازاینکه انتخاب شوم به پرویز مظلومی که مربی ام بوده زنگ زدم و از او رخصت خواستم و ایشان با اس ام اس برای من آرزوی موفقیت کرد. من هیچ زاویه ای با مربیان قبلی ندارم زیرا شاگرد همه آنها بودم ازجمله پورحیدری و عبداللهی و پرویز مظلومی و صمد مرفاوی.

منصوریان درباره مشکلات مالی که همواره تیم هایی چون استقلال درگیر آن هستند گفت: در سال های 84-85 در مسیر قهرمانی با مشکلات مالی زیادی رو به رو شدیم. در سال 72 که به استقلال آمدم بسیار جوان بودم و شناختی از مسائل مالی نداشتم اما امیدوارم هیچ تیمی به شرایط سال گذشته نفت دچار نشود. برای من کار در نفت فصل گذشته لازم بود. در ابتدای فصل نفت می توانست جایگاه سپاهان را به عنوان صدرجدول و قهرمان لیگ بگیرد. اما تنها هدیه ای که به نفت رسید عنوان جام اخلاق و بهترین تیم لیگ بود. در نفت می خواستیم به قهرمانی آسیا برسیم اما در یک شب تمام رویاهایمان از بین رفت. 

وی افزود: من می دانم قرارداد استقلال با شرکت 3090 همچنان ادامه دارد و این شرکت سال پیش کمک های زیادی کرده است. تلاش مان این است که امسال طوری بازی کنیم که هوادار از بازی مالکانه و هجومی ما لذت ببرد. ما برای ورود به مسیر پرتلاطم ریسک نمی کنیم و اعتقاد داریم تغییرات باید در مسیر فوتبال دیده شود و هوادار لذت ببرد. در برخی موارد لازم است به پلن B توجه کنیم. در سال گذشته آمار ما نسبت به یک فصل قبل از آن بهتر شده بود و باید این رشد ادامه یابد. دوسال قبل ما با نفت در پلی آف آسیا پیروز شدیم و سال قبل شکست خوردیم. در حال حاضر هم با استقلال چنین مشکلی داریم و باید در پلی آف بازی کنیم. زیرا کشورهایی چون امارات و قطر 2+2 سهمیه دارند. ما احتمالا با تیم هایی چون النصر باید بازی کنیم. امیدوارم با حمایت هواداران از این مرحله بگذریم و بتوانیم روزهای خوب در آسیا را تجربه کنیم. 

سرمربی استقلال درباره دربی و رویارویی با رقیب سنتی با توجه به شکست آبی پوشان در فصل گذشته بیان داشت: با تمام وجود برای هواداران تلاش میکنیم تا در دربی موفق باشیم. خودم در اهواز دربی را دیدم. امیدوارم طوری تلاش کنیم که آن روز هواداران ما از ما راضی باشند. 

منصوریان درباره ناراضی بودن دو مربی قبلی از نحوه مدیریت افشارزاده اذعان داشت: یکی از دلایلی که شفاف سازی کردم این است که مدیریت در دو سال اخیر تیم را همراهی کرده است. من برای آخر فصل به دنبال بهانه نمی گردم. در مسیر اتفاقات و چالش های کوچکی برابر کادر فنی وجود داشت اما من حوصله این مسائل را ندارم. به صراحت می گویم که آقای X در حال ضربه زدن به استقلال است. فکر می کنم که هوادار می خواهد من تغییر روند بازی داشته باشم. باید کاری کرد که هوادار هرهفته بیشتر شود. اگر روند زیبا بازی کردن به نحوه بازی سال گذشته اضافه شود هوادار خوشحال خواهد شد. نتیجه گیری هدف اول ماست. در جلسه ای که داشتم آدم های تحصیل کرده ای را دیدم. قطع به یقین اینها ایده های من است. من آدم راحتی هستم و اگر در مسیر نتیجه گیری ضعف ببینیم اعلام می کنم. انشاالله آخر فصل اینجا نشسته باشیم و مسیر سخت مان را پشت سر بگذاریم.  من در ادبیات وزیر و هیات مدیره علامت های مثبتی را دیدم.

سرمربی استقلال درباره لیست مازاد استقلال گفت: عبارت لیست مازاد توهین به بازیکن است. اگر به بیانیه باشگاه مان دقت کرده باشیم وظیفه داریم بازیکنی که در استقلال زحمت کشیده را مورد احترام داریم.  گفتیم کسانی که قراردادشان تمام شده تمدید کنیم. ما احترام کافی به بچه ها گذاشتیم.در لیست سلایق شخصی اعمال نشده و تیم باید بر مبنای منافع هواداران و باشگاه بسته می شد. 

وی درباره پیوستن بازیکنانی چون مطهری، رضایی و... به استقلال تصریح کرد: درباره لیست ورودی تا 50 درصد اشتباه شده است. من اولویت ها را مشخص کرده ام و البته خواستم نام آنها محفوظ بماند. بازیکنانی را به اسم استقلال وارد کردیم و سه بازیکن را این هفته اضافه خواهیم کرد. اگر بتوانیم از پلی آف آسیا عبور کنیم باید در سه جام بجنگیم. ما سه بازیکن جوان گرفتیم و قراردادشان باید بین سه تا پنج سال باشند. اگر این بازیکنان بالای 25 سال باشند باید قراردا سه ساله و اگر کمتر باشد پنج ساله. سه، چهار تبلیغ برای باشگاه و اسپانسر گرفتیم و در این هفته تکلیف آن مشخص خواهد شد. کار عجیبی هم نمی کنیم. باید بگویم که جوانان خیلی خوبی را به جمع مان اضافه خواهیم کرد. البته اسم آنها را نمی آورم.

منصوریان درباره وضعیت مجتبی جباری و پژمان منتظری برای حضور در استقلال گفت:درباره مجتبی جباری و پژمان منتظری باید بگویم که آنها غریبه نیستند و اینجا خانه آنهاست ولی آنها با تیم های قطری قرارداد دارند. یک سال دیگر از قرارداد آنها با الاهلی باقیمانده است. از  لحاظ فوتبالی هم بسیار باکیفیت هستند.استقلال خانه این دو است.

منصوریان درباره وحید امیری اضافه کرد: دوسال پیش وحید امیری مثل درختی بود که شاخ و برگ اضافی داشت. من 700 روز تلاش کردم و شاخ و برگ او را زدم و به تیم ملی رساندم. او حالا در مسیر استقلال و پرسپولیس قرار دارد. ما برای جذب وی رقیب داریم. در حال حاضر در این قرارداد رقم امیری را بالا برده ایم ولی اگر به تیم رقیب هم برود افتخار می کنم که حاصل تلاش من بوده است و من او را به تیم ملی داده ام. همین که دو باشگاه به دنبال وی هستند مایه افتخار من است.

وی در ارتباط با رابطه خوب خود با کارلوس کی روش اذعان داشت: من مسیری را به سمت جلو می روم. همه تیم های بزرگ لیگ از زیر تیغ نفت نتوانستند رد شوند. ولی هیچ کس نگفته که کی روش به من کمک کرده است. فکر نمی کنم مربی در ایران باشد که هم در تیم ملی امید حضور داشته باشد و هم در کادر تیم ملی که این افتخار نصیب من شده است. من در تیم ملی آنالیز می کردم و با کی روش همکار و دوست صمیمی هستیم. کی روش برادر بزرگ من در فوتبال ایران است و از او کار یاد گرفتم. مثل تمام مربیانی که در مسیر رشد من تاثیر گذاشته اند. دو روز پیش تنها سه دقیقه با بازیکنان روبوسی کردم. بسیاری از نفرات حاضر در تیم ملی شاگردان من بودند ولی بسیاری اعتراض کردند که چرا آنجا بودم. اگر در جایی دیگر مثلا در ناهار یا شام می رفتم کار من ایراد داشت. قبلا تنبل بودم و کمتر به اردوها می رفتم اما از این به بعد هر وقت اردوی تیم ملی باشد باز هم به این اردو خواهم رفت. شما اگر تمرینات نفت را دیده باشید یک کپی دقیق از کارهای کی روش است.

سرمربی استقلال درباره اینکه ممکن است خیلی ها پشت او پنهان بشوند و حمایت نکنند،  بیان داشت: ما یک نام استقلال داریم. افشارزاده و هیات مدیره اعلام کردند که چه کسی در این مسیر می آید. برای من مهم بود چه گروهی ریسک می کنند و مرا به استقلال می آورند. 21 سال پیش گروه دیگری مرا به استقلال آوردند و هنوز هم سپاسگزار آنها هستم. فکر نمی کنم هیچ اسمی جلوی نام استقلال اسم بزرگی باشد و کسی نمی تواند پشت من مخفی شود. من بسیار کم حوصله هستم و اگر کسی خواست به استقلال ضربه بزند نامش را می گویم. زیرا می خواهم فردا جای بهانه ای برای خودم باقی نگذارم.

منصوریان درباره اینکه کی روش گفته ملی پوشان تمرین نکنند گفت: من تمام دیدگاه های کی روش را می دانم. خودم به طور کامل از برنامه های او حمایت می کنم. وقتی چند بازیکن من در تیم ملی حضور دارند نمی توانم طبق اصول بدنسازی خودم پیش بروم. بدنسازی مان را با بقیه بازیکنان انجام می دهیم. فکر می کنم در 30 تیر یا اول مرداد است که دو طرف مسیرشان همسو می شود. فصل گذشته سه بازیکن ملی داشتیم. 

وی درباره درگیری های خود با قنبرزاده گفت: من با نفت تجربیات خیلی خوبی داشتم اما سال دوم حضور در نفت بسیار تلخ بود. در ماه 12 سال فقط من و ایرانیان و میرشعبانی بودیم.  جلوی همه می گویم از دید خودم تجربیات گرانبهایی به دست آوردم. می بینم تپه هایی که در مسیر استقلال وجود دارد در برابر مشکلات نفت چیزی نیست. من بازی با سایپا از همه در جلسه فنی صبح خداحافظی کردم و گفتم سال بعد در نفت نمی مانم. به قنبرزاده هم گفتم چند پیشنهاد از تیم های لیگ برتری دارم. به قنبرزاده گفتم که راهی یکی از این تیم ها می شوم. البته درباره استقلال با قنبرزاده هیچ مشورتی نمی کنم زیرا استقلال خانه من است. من احترام زیادی برای آنها قائلم اما ترجیح می دهم با آنها دوستی داشته باشم تا همکاری.

سرمربی استقلال تصریح کرد:من نسبت به همدوره ایهای خودم در استقلال احساس خوبی دارم و نمی خواهم غیرمنطقی صحبت کنم. هر بازیکن بزرگی که به پایان فوتبال می رسد یکی از رویاهای بزرگش این است که سرمربی استقلال شود. فکر می کنم با حضور من در استقلال و مربیگری یک مربی جوان آن دایره بسته شکسته شد. البته من 44 ساله هستم و گواردیولا وقتی همسن من بود 13 جام آورده بود. قطع به یقین خودخواهانه در قبال خودم برخورد نمی کنم. من احساس می کنم آرزوی موفقیت سایرین برایم دلی است. مثل برخی از مربیان نمی گویم که روزنامه و خبرگزاری ها را مطالعه نمی کنم. من گروهی دارم که همه مطالب و دیدگاه ها را مرور می کنند. قول می دهم تغییرات مثبتی ایجاد شود. من اینستاگرام فرهاد مجیدی را دیدم که مطلب جانانه ای گذاشته بود و من هم عقیده او را دارم. من نسبت به پیشکسوتان دلی هستم و به حمایت آنها امیدوارم. قطع به یقین درباره پیشکسوتان بیانیه ای صادر نمی کنیم. من گفتم پیراهن من آزاد است و به هرکسی که می خواهند بدهند. اگر ببینم کسی لیاقت پوشیدن پیراهن های بزرگان را داشته باشد پیراهن را به آنها می دهم. اما اگر کسی لیاقت جانشینی بازیکنی چون فرهاد مجیدی را نداشته باشد خودمان پیراهن را نگاه می داریم و به او نمی دهیم. من خودم در ابتدای ورود به استقلال پیراهن شماره 17 عبدالعلی چنگیز را پوشیدم. بعد شماره 10 حسن روشن و زمانی شماره 8 امیر قلعه نویی را به تن کردم. امیدوارم بازیکنان بدانند که شماره پیراهن برای من بسیار حساس است. اگر یک بازیکن جا نماز نداشته باشد باید روی پیراهن استقلال نماز بخواند.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار