آکادمی باشگاه استقلال

رئیس آکادمی باشگاه استقلال اعلام کرد دلیل تغییرات در مربیان رده‌های پایه بی‌اخلاقی‌ بوده که این ادعا واکنش سرمربی سابق تیم امید استقلال به همراه داشت.

 

به گزارش استقلال نیوز، چند روز پیش بود که باشگاه استقلال و مدیران آکادمی این باشگاه تغییراتی را در راس کادر فنی تیم های پایه این باشگاه انجام دادند و با مربیان فصل گذشته این آکادمی خداحافظی کردند اما این انتخاب‌ها سوالاتی را در اذهان ایجاد کرد. به طور مثال محمد فدایی سرمربی تیم امید استقلال فصل گذشته این تیم را قهرمان امیدهای تهران کرد اما نام او در بین مربیان این فصل آکادمی این باشگاه حضور ندارد.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این خصوص با محمد مومنی پیشکسوت و مدیر آکادمی باشگاه استقلال تماس گرفت و در خصوص دلایل تغییرات در  مربیان آکادمی این باشگاه و اینکه مثلا به انتخاب حسن‌زاده به جای فدایی که تیم را قهرمان کرده انتقاداتی صورت گرفته است از وی سوال پرسید که مومنی صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* به انتقادات در فضای مجازی توجهی ندارم

در فضای مجازی انتقادات زیادی صورت می‌گیرد ولی من به این مسائل توجهی ندارم. من مدرس هستم و 4 ماه این تیم را دیده ام. اگر آن تیم نتیجه گرفت فقط به خاطر عملکرد بازیکنان بود نه اینکه مربی چیزی به آنها یاد داده باشد!

* اخلاقیات مهمترین مسئله من است

من خودم می‌دیدم وقتی تیم به بن بست تاکتیکی می‌خورد هیچ چیز برای ارائه نداشت و این بازیکنان بودند که با تلاش خود نتیجه می‌گرفتند!ضمن آنکه اخلاقیات برای من مهمترین مسئله است و من دوست ندارم مربی تیمم با هوچی‌گری و لمپنیسم کنار خط همه چیز را به سود تیمش تمام کند!نمونه بارز آن در بازی با مقاومت بود که لب خط اتفاقاتی رخ داد و در آنجا فقط کادر فنی بودند که آن شرایط را به وجود آوردند. کسانی باید در استقلال  کار کنند که اخلاق مدار باشند، نه اینکه بازیکنان را با خود به قهوه‌خانه ببرند و با هم ناهار بخوردند و قلیان بکشند!

* بازیکنان را با خود به قهوه خانه می بردند

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آکادمی استقلال در فصل گذشته چنین اتفاقاتی رخ داده است گفت: بله چنین اتفاقاتی رخ داده است! 

محمد فدایی

به گزارش استقلال نیوز، محمد فدایی سرمربی سابق تیم امید استقلال که فصل گذشته موفق شد این تیم را قهرمان لیگ امیدهای تهران کند، در واکنش به اظهارات و اتهامات جنجالی محمد مومنی مدیر آکادمی باشگاه استقلال، در گفت وگو با فارس عنوان کرد در مورد این مسأله شکایت خواهد کرد و مومنی باید ادعای خود را اثبات کند.

در ادامه صحبت های سرمربی سابق امیدهای استقلال را می خوانید:

* قطعا از آقایان شکایت می کنم

من قطعا از این آقا شکایت می‌کنم. اینکه ایشان درس خوانده یا در استقلال بازی کرده دلیل نمی‌شود به دیگران انگ بچسباند با این صحبت‌ها خودشان را زیر سؤال می‌برند اگر من را نمی‌خواستند خیلی راحت می‌گفتند که دوست دارم دوست قدیمی و همکارم در شهرداری را مربی امیدها قرار بدهم. آیا آنها مدرکی دارند که من کاری کرده‌ام؟ 

* به من گفتند از شما راضی هستیم

می‌خواستند از بازی اول من را کنار بگذارند اما لطف خدا شامل من شد، 10، 11 بازی را پشت‌سر هم بردیم و بعد از آن هم قهرمان شدیم. این اتفاق نیفتاد. در آخر فصل طی صحبتی که با من انجام دادند به من گفتند از شما راضی هستم و تشکر می‌کنم اما باشگاه اعلام کرده باید یک پیشکسوت را در تیم‌های پایه قرار بدهیم و من دیگر راهی نداشتم.

* اخلاق محور تر از من در آکادمی استقلال نیامده است

به نظرم تحت فشار قرار گرفته‌اند که چرا مربی قهرمان را کنار گذاشتند و الان می‌گویند قلیان می‌کشیده است! اخلاق‌محورتر از من در آکادمی استقلال نیامده است. این را از من نباید بشنوید. شما باید از بازیکنان بپرسید. منضبط‌ترین تیم، تیم من بود. من حتماً این مسأله را پیگیری می‌کنم. شاید حرف‌های ایشان صحت داشته باشد، مردم باید من را بشناسند و اگر عیب و ایرادی دارم به من اعتماد نکنند و جوان هایشان را به من نسپارند! ایشان پیشکسوت استقلال محسوب می‌شوند و من را صادق ورمزیار با 17سال سابقه در استقلال به آکادمی این باشگاه آورد و فکر می‌کنم پیشکسوت حساب می‌شود! من قطعا این مساله پیگیری می‌کنم چون دقیقا منظور صحبتشان با من بوده است.

* آیا استعدادیابی خوبی برای آکادمی استقلال انجام ندادم؟

سؤال من این است که مگر من پیشکسوت بودم؟ غیر از قابلیت فنی من چه چیزی باعث شد که در آکادمی استقلال بمانم. مردم خیلی از مسائل را متوجه می‌شوند. آقای مؤمنی شما کجا مربی‌گری کردید، رزومه مربی‌گریتان چیست؟ یکی از اصول فوتبال پایه استعدادیابی است، بر فرض قبول کنیم که من در قهرمانی امیدها نقشی نداشته ام اما آیا استعدادیابی خوبی برای آکادمی باشگاه استقلال انجام ندادم؟ با این صحبت‌ها خودتان را زیر سؤال می‌برید. من در پیکان و مقاومت هم حضور داشتم و قهرمان شدیم. حالا از شما که همه چیز در اختیار دارید می‌خواهم بروید و با قدرت کار کنید تا ما بار فنی را یاد بگیریم!

* بعد از دو سال کار و قهرمانی هنوز حق و حقوقم را نگرفته ام

آیا تیم‌های امید سایپا و پیکان بازیکن نداشتند؟ آیا امید مقاومت که 10 ملی‌پوش را در اختیار داشت از نظر فنی سطح پایینی داشت؟ ما از لحاظ بازیکن سومین یا چهارمین تیم بودیم. بهتر است مقداری در خلوت خودشان فکر کنند. شاید برعکس است. ما باید طلبکار باشیم که بعد از دو سال کار در آکادمی استقلال و قهرمانی هنوز حق و حقوقمان را نگرفته‌ایم و الان اینگونه در مورد ما صحبت می‌کنند. من در مورد این مسأله شکایت می‌کنم و ایشان باید بیایند اثبات کنند و پاسخگو باشند.

* هوچی گری کنار خط یک هنر است!

به نظرم محمد مؤمنی به خاطر فشاری که از سمت مردم وارد شده عصبی است و می‌خواهد خودش را تبرئه کند. مربی تیم اتلتیکومادرید هم کنار خط خیلی از بازی‌ها را با هیجان اداره می‌کند و نتیجه می‌گیرد. این یک هنر است. من نمی‌توانم روی نیمکت بنشینم و تیمم 5 گل بخورد و دنبال کارم بروم. فوتبال جای جنگ است، جای این نیست که بگوییم من مدرس هستم و فلان مدرک را دارم و روی نیمکت بنشینم. من در این سال‌ها هیچ مورد انضباطی نداشتم، صحبت فنی هم زیاد است. تمام تلاش‌شان را کردند که تیم قهرمان نشود حتی بعد از دربی که قرار بود به ما پاداش بدهند هم پاداشی ندادند، تا آخر فصل به اهدافشان نرسیدند و اکنون رو به این مسائل و صحبت‌ها آوردند.

به گزارش استقلال نیوز، مشخصا باشگاه استقلال و شخص امیرحسین فتحی در واکنش به اعتراض هواداران در فضای مجازی با طرح قلیان کشیدن سرمربی تیم امید به دنبال توجیه رفتار اشتباه خود هستند.

خبرگزاری استقلال نیوز حمایت از محمد فدایی سرمربی تیم قهرمان را وظیفه خود دانسته و تا مشخص شدن دلایل این تصمیم عجیب پیگیری این اتفاق را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 

 اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار