وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به نظرم بهترین راه و کمک این است که جلسات بین داوران و مربیان ادامه‌دار باشد.

 

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در جلسه هم‌اندیشی مسئولان کمیته داوران با مربیان، سرپرست‌ها و کاپیتان‌های تیم‌های لیگ برتر، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* در همه جای دنیا بعد از باری فقط در مورد داور صحبت می کنند

ابتدا از همه حضار تشکر می‌کنم. من روز گذشته بازی بایرن مونیخ با لورکوزن را نگاه می‌کردم،‌ هر دو مربی بعد از بازی فقط در مورد داور صحبت می‌کردند. همین‌طور در بازی بارسلونا و والنسیا نیز همین شرایط بود. این اتفاق شاید در همه جای دنیا بیفتد و یک چیز طبیعی است، اما نکته مهم احترامی است که دو طرف باید به یکدیگر بگذارند.

* شرایط در آلمان هم شبیه به ایران است

بعد از اینکه سیستم VAR هم در فوتبال آلمان استفاده شد، بسیاری می‌گویند کاهشی در اشتباهات داوری رخ نداده است. روز گذشته لواندوفسکی هم شاید فقط پنج سانتیمتر در آفساید بود و فقط داور می‌توانست این صحنه را با VAR تشخیص دهد. من با توجه به تجربه‌ای که دارم فکر می‌کنم بهترین راه و کمک این باشد که این جلسات بین داوران و مربیان ادامه‌دار باشد. شرایطی که در فوتبال آلمان وجود دارد شبیه به ایران است و وقتی تیمی می‌بازد بیشتر مانورها در تلویزیون و مصاحبه‌ها روی اشباهات داوری است و به نظرم این چیز خوبی نیست.

* خوب نیست تیمی که می بازد علیه داور صحبت کند

کار داوری بسیار مشکل است و این خوب نیست وقتی تیمی که می‌بازد علیه داور صحبت کند. شاید متوقف کردن فضا مجازی هم سخت باشد و تعدادی در این فضا پول خرج کنند تا علیه کسی که مقابل آنها قرار دارد، مطلب منتشر شود. فوتبال ایران در داوری سابقه و پیشینه خوبی در جام جهانی و المپیک دارد و داوران ایرانی مسابقات مهمی را در این مسابقات قضاوت کرده‌اند.

در تلویزیون ۱۰خطای ما را نشان دادند اما از تیم حریف ۵خطا نشان دادند

یکی از مشکلاتی که‌ من‌ تجربه‌کردم موضوعی در مورد جپاروف بود. سرور خطایی کرد و داور آن را ندید. یک‌مربی در هفته بعد در مورد این خطا صحبت کرد و بعد از آن سرور محروم شد. همان باشگاه در هفته بعد یکی از بازیکنانش خطای شدیدی انجام داد اما چون ما صحبت نکردیم ‌آن بازیکن‌ محروم‌ نشد. در تلویزیون ۱۰خطای ما را نشان دادند اما از تیم حریف ۵خطا نشان دادند.زمانی که اتفاقی مثل سرور می افتد هواداران فکر‌ می کنند شاید بعضی بازیکنان مجاز هستند بیشتر خطا کنند. این‌ مشکلی است که من در ‌آلمان ۱۰ الی  ۱۵ سال پیش دیده‌ام. داوران‌ می گفتند دستمزد کمی داریم. فدراسیون دستمزد داوران را بیشتر کرد.‌ جلسات بیشتری برگزار کردند مثل همین کاری که اینجا انجام‌ شده است. ما هم داریم همان کار را می کنیم. بهترین‌راه این است که داوران و‌ مربیان جلسات‌ بیشتری داشته باشند.هیچ‌کسی فکر نمی کند داوران تعمدی داشته باشند.

 

 ویدیو مصاحبه سرمربی استقلال در حاشیه نشست مسئولان کمیته داوران با عوامل تیم های لیگ برتری را مشاهده می کنید:

 

بخش اول

لینک دانلود با کیفیت 360

ایکون پلیر

 

بخش دوم

لینک دانلود با کیفیت 360

ایکون پلیر

 اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار