وریا غفوری

مدافع راست محبوب، باغیرت و مردمی استقلالی ها اسیر پروژه حذف سیاسی از فوتبال خواهد شد؟

 

به گزارش استقلال نیوز، بدون شک وریا غفوری یکی از بهترین دفاع راست های حال حاضر ایران است که هر مربی ای آرزوی داشتن چنین بازیکنی را دارد. حال این مربی می خواهد فرهاد مجیدی باشد با برنامه 3 ساله و یا یک مربی خارجی با کارنامه! که احاطه کاملی به فوتبال ایران ندارد ولی با کمی مطالعه متوجه نقش محوری این بازیکن خواهد شد.

غفوری علاوه اینکه فوتبالیست قابلی است زبان تندی هم دارد! زبان عدالت و عدالتخواهی همواره آتشین و تند بوده، هست و خواهد بود.

به نظر می رسید پروژه حذف وریا از استقلال با احضار او به حراست وزارت ورزش به دلیل انتشار مطالبی انتقادی از سیاست های دولت و در دفاع از مردم در صفحه اینستاگرام، اخذ تعهد و بعد از چند هفته دوری از فوتبال به بهانه مصدومیت که در این بین حتی دربی حساس برگشت را هم از دست داد، به پایان رسیده اما گویا این توقف موقتی بوده است!

برای اثبات این ادعا بهتر است کمی اتفاقات این روزهای استقلال و وریا غفوری را که در پایان فصل قراردادش به پایان رسید، مرور کنیم:

 

* پرده اول: وریا غفوری بعد از دیدار مقابل سپیدرود در هفته پایانی لیگ برتر، در میکسدزون ورزشگاه آزادی به صراحت اعلام کرد اولویت اصلی او برای فصل آینده استقلال است:

من قراردادم تمام شده ولی اولویت اول و آخرین استقلال است. هیچ پیشنهاد رسمی به ما نشده ولی اولویت اول، دوم و سومم استقلال است.(مصاحبه کامل وریا را از اینجا بخوانید)

صحبت های وریا بعد از بازی مقابل سپیدرود، یک کد به هواداران بود. اینکه او می خواهد در استقلال بماند اما شاید بعضی ها این را نمی خواهند!

 

* پرده دوم: کانال رسمی تلگرام باشگاه در گزارشی، از مذاکره با غفوری برای تمدید قرارداد خبر داد اما نحوه نگارش و مهلت یک هفته ای به بازیکنی که عنوان کرده اولویت اول و آخرش استقلال است کمی عجیب و متناقض به نظر می رسید و ما در تحلیلی که آن روز انجام دادیم به این موضوع اشاره کردیم که شواهد حاکی از فشار بر مدیران استقلال از سوی وزارت ورزش برای عدم تمدید با وریا غفوری است.(از اینحا تحلیل ما در مورد خبر کانال رسمی باشگاه را بخوانید)

وریا غفوری

* پرده سوم: پست اینستاگرامی مبهم و بدون هیچگونه توضیح وریا غفوری که بسیاری از هوادارن استقلال را نگران وضعیت تمدید قرارداد او کرد. او در این پست عکسی از خود منتشر کرد که به نظر می رسد با حالتی غمگین و مستاصل در حال خداحافظی با هواداران است!

وریا غفوری

* پرده چهارم: خبرگزاری های دولتی فارس و تسنیم با خبرهایی هدفمند در حال ایجاد این ذهنیت در هواداران استقلال هستند که دلیل اصلی عدم تمدید بازیکنان بحث مالی است تا اینگونه پروژه خروج چند بازیکن از جمله وریا غفوری را توجیح کنند.

تسنیم

فارس

 

 

* پرده آخر: اینکه چرا به یکباره مدیران استقلال به فکر تعیین سقف قرارداد برای خرید بازیکنان افتادند بسیار عجیب است و عجیب تر اینکه چرا برای دیگر تیم پایتخت چنین شرایطی در نظر گرفته نمی شود؟ مگر چیزی غیر از این است که متولی آبی و قرمزهای پایتخت وزارت ورزش و دولت بنفش هستند؟

به فرض اینکه سناریوی مطروحه حقیقت دارد و مشکل عدم تمدید قرارداد برخی بازیکنان بحث مالی است..

مگر چند بازیکن در حد وریا غفوری، آیاندا پاتوسی، پژمان منتظری، علی کریمی و.. در لیگ ایران داریم که بخواهیم با تعیین سقف قرارداد اینها که ستون های اصلی استقلال هستند را فراری بدهیم؟!

 

وینفرید شفر هشتم اردیبهشت و بعد از باخت مقابل پدیده از استقلال کنار گذاشته شد و از آن روز تا به حال مدیران انتصابی این تیم وعده سر خرمن جذب یک سرمربی خارجی با کارنامه را به هواداران می دهند. امری که با تعیین سقف 300 تا 400 هزار دلار برای دستمزد مربی خارجی که یک پنجم دستمزد خالص مربی کروات تیم دوم پاییتخت است، به چیزی شبیه جوک می ماند! یک ادعای مضحک و خنده دار..

البته اگر خودمان را گول بزنیم که با فرهاد مجیدی برای سرمربیگری استقلال سه ساله به توافق نرسیده اند(که اگر در شرایط کنونی رسیده باشند خوشحال می شویم چون می دانیم او برای موفقیت استقلال از جان مایه خواهد گذاشت و حداقل از نظر برنامه زمانبندی و جذب بازیکن عقب نیافتاده ایم)، باید منتظر این باشیم چند روز مانده به آغاز لیگ مربی جدید را معرفی کنند و اینگونه باز هم تمرینات آماده سازی پیش فصل و بدنسازی را از دست بدهیم و با تیمی نصف و نیمه به اردوی آماده سازی برویم و تا هماهنگی بازیکنان جدید جذب شده به جای بازیکنان اصلی فراری داده شده که هر یک ستونی برای تیم بودند، نیم فصل اول را همچون سال های گذشته از دست داده ایم و قهرمانی لیگ مهندسی شده به تیمی خاص خواهد رسید!

 

به گزارش استقلال نیوز، بدون ترس و واهمه فریاد می زنیم وریا غفوری از جنس هواداران استقلال و از جنس مردم است. وریا غفوری خوده خوده خوده من، تو و ما هستیم! یک ایرانی اصیل، وطن پرست و مردمی..

وریا غفوری این شیرمرد کُرد سنندجی خط قرمز هوادران استقلال که چه بگوییم، حتی بسیاری از هواداران رقیب است. وریا را اسیر بازی های کثیف سیاسی و دسیسه حذف از فوتبال به جرم مردمی بودن و از جنس مردم بودن نکنید..

وریا بچه این آب و خاک است انتقادهای او هیچگاه فراتر از انتقاد از رفتارهای اشتباه مدیران دولتی نبوده و نخواهد بود.

او را به چشم یک ایرانی قضاوت کنیم نه یک دشمن!

حرف حق تلخ است اما ظرفیت شنیدن آن را در خود بالا و بالاتر ببرید!

 

#بژی_وریا

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار