کارلوس کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست اما به ما نشان داده که می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در سالن کنفرانس مطبوعاتی مختص به تیم ملی ‌پاسخگوی سوالات خبرنگاران قبل از بازی با انگلیس شد که در ادامه می خوانید:

       

* صحبت‌های اول پیش از دیدار با انگلیس؟

این اتفاق فوق العاده‌ای است که در این رقابت‌ها هستم و در کنار بهترین بازیکنان دنیا حضور داریم. امیدوارم از این رقابت‌ها که می‌توانم آن را "ایالات متحده فوتبال" نام ببرم، لذت ببریم.

انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست اما کاری که انجام داده‌ایم، به ما نشان داده که می‌توانیم آنها را شکست دهیم. مربی انگلیس این تیم را چند سال در اختیار دارد و در جام جهانی گذشته به نیمه نهایی رسیدند. اما ما فقط تلاش می‌کنیم تا در سطح آن‌ها بازی کنیم و هدفمان این است که در تک ‌تک دقایق بازی خوب باشیم. ما یک روحیه جنگنده فوق العاده داریم و می‌توانیم از این استفاده کنیم.

* شما در مقطع اول، ۸ سال هدایت تیم ملی ایران را در اختیار داشتید. در این سال‌ها در مورد شرایط مختلف اجتماعی انتقاد کردید. اما هفته قبل در پاسخ به سوال خبرنگار اسکای نیوز طور دیگر جواب دادید. چطور در این چند سال این همه تغییر کردید؟

صادقانه بگویم که سوال شما را متوجه نشدم. کاری که ما انجام داده‌ایم این بود که بازیکنان کم سن و سال را به تیم آورده‌ایم و تلاش کردیم تا در برزیل خوب نتیجه بگیریم. در آن زمان که من هدایت تیم را برعهده گرفتم، یک بازیکن در اروپا داشتیم اما الان ۱۷-۱۸ بازیکن. من نمی‌دانم حرف شما به چیزی اشاره دارد اما ما اینجا هستیم تا کاری کنیم تا باعث لذت هواداران شویم.

* ما دوره قبل در اولین بازی‌مان پیروز شدیم و در مرحله گروهی بهترین نتایج را گرفتیم. بازی با انگلیس هم می‌تواند خاطره‌انگیزترین بازی تیم ملی باشد؟

بله، این مهمترین بازی ماست چون بازی بعدی ما خواهد بود. ما در رقابت‌های مهمی حضور داشتیم اما اولین دیداری است که مقابل انگلیس انجام می‌دهیم. برای من هم این بازی خیلی مهم است اما برای بازیکنان خیلی مهمتر. این موردی است که از بچگی آرزوی آن را داشتند. ما امیدواریم که بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم.

* تاکتیک و سورپرایز احتمالی بازی فردا؟

سخت است که در چنین دیدارهایی حریف را سورپرایز کرد. مهم است که در تمام طول بازی تمرکزمان را حفظ کنیم. ما وقتی در چنین بازی‌هایی حضور داریم، تلاش می‌کنیم که با تمام توان بازی کنیم.

* کار در فرهنگ‌های مختلف و اینکه از مربیانی که فوتبال انگلیس‌ را می‌شناسند، کمک گرفته اید یا نه؟

(خنده کی‌روش) نه،‌ من از کسی مشورت نگرفتم. با همکارانم صحبت می‌کنم اما مکالمه‌هایی عادی است. بازیکنان انگلیسی بسیار بازیکنان خوبی هستند و نظم بالایی دارند و همیشه در قلب من هستند. من با نسل بازیکنانی مانند اسکولز کار کرده‌ام اما نسل جدید رویکرد عملگرانه‌ای دارند و این آن‌ها را به تیم خیلی خوب تبدیل می‌کند.

فوتبال برای آن‌ها یک چیز سحرآمیز است. بازیکنان انگلیسی در قلب من هستند. آن‌‌ها مثال خیلی خوبی برای این هستند که همیشه آماده‌اند بازی کنند، آموزش ببینند و به شدت تلاش کنند. فکرشان این است که چگونه گل بزنند. من از طرز فکر بازیکنان انگلیسی نمی‌ترسم. این نسل جدید هم چیزهای جدیدی به تیم ملی می‌آورد. استعداد بسیار زیادی دارند. از سال 1966 تیمی نیست که رقابت کردن از همه چیز برایش بالاتر باشد ولی استعداد بسیار زیادی دارد. این تیم خیلی کارکرد دارد. عملی و واقع بین است. من با نسلی کار کردم که بازیکنان بسیار خوبی داشت اما این تیم ملی خیلی فرق می‌کند چون نسبت به همه چیز واقع بین است. این مساله آن‌ها را تبدیل به تیم خیلی خوبی می‌کند.

اخبار جام حهانی 2022 قطر

 


 مطالب مرتبط:

اسامی بازیکنان تیم ملی برای حضور در جام جهانی اعلام شد/ 3 استقلالی عازم قطر شدند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار